تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, ایتالیا

پل افسوس ها (پل آه) ، ونیز | Bridge of Sighs 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پل افسوس ها ونیز

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایتالیا یکی از جاذبه های بسیار زیبای ونیز یعنی پل افسوس ها را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از پل های بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

پل افسوس ها که با نام پل آه نیز شناخته می شود یک پل سرپوشیده بسیار زیبا در شهر ونیز ایتالیا است. این پل از سنگ آهنگ سفید بنا گردیده است و دارای پنجره هایی پوشیده از نقوش سنگی و محصور میان دیوارها است. این پل بر رودخانه ریو دی پالاتزو بنا نهاده گردیده است و زندان جدید کنار این پل را به اتاق های بازجویی در قصر دوک ارتباط می دهد.

برخی ها ونیز را به نام شهر پل ها می شناسند. طبیعی است شهری که بر روی آب قرار دارد و پر از کانال های آبی است باید پل های زیادی هم داشته باشد تا بتوان از روی این کانال ها رد شد. از هیجان انگیزترین تفریحات در این شهر تماشای پل های زیبای آن است پل هایی که پشت برخی از آن ها تاریخی دراز وجود دارد.پل افسوس ها ونیز


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پل مشهور آه یا افسوس در شروع قرن هفدهم میلادی به وسیله ی آنتونیو کونتینو مجموعا در طول ۲ سال طراحی و ساخته شد. این پل که بر روی رودخانه ی ریو دی پالاتزو (Rio di Palazzo) بنا گردیده است در واقع به عنوان راهی ارتباطی بین دادگاه و اتاق های بازجویی قصر دوک به زندان جدید استفاده می شد.

نظریه های گوناگونی برای دلیل این نامگذاری بیان گردیده است. طبق نخستین یکی از این نظریه ها که امروزه به طور افسانه ای محلی در آمده و بسیاری هم به آن اعتقاد دارند، زندانیانی که برای انتقال به زندان جدید از این پل عبور می کردند، هنگام عبور با کشیدن آهی برای آخرین بار منظره ای رو به شهر را از پنجره های پل از نظر می گذراندند.

جنس پل آه از سنگ آهک سفید است که در نوع خود تنها مورد در ونیز محسوب می شود. معماری باروک گونه ی پل و طراحی قوسی شکل آن در نگاه اول هم بسیار جلب توجه می کند.

در سال ۲۰۰۷، یک قطعه سنگ مرمر از پل کنده شده و به قصر دوک که در مجاورت آن قرار دارد افتاد. این اتفاق باعث آسیب رسیدن به پای یک توریست آلمانی شد. پس از این حادثه کار بازسازی پل با بودجه ی حدود ۳/۷ میلیون دلار آغاز شد که ۳ سال به طول انجامید.پل افسوس ها ونیز

این پل به طور کلی به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری پل در جهان شناخته می شود. پل افسوس ۱۱ متر پهنا دارد. از قابلیت های پل دو پنجره این پنجره ها به گونه ای ساخته شده اند که به سختی بتوان از هر دو طرف به سوی دیگر نگاه کرد.) با میله های سنگی و صورتک هایی حجاری شده در کناره های آن است که بسیار جالب توجه به نظر می رسند.

این صورتک ها ماسکارون (mascaron) نام دارند و حالت های گوناگونی مانند خشم، ناراحتی و خنده را به تصویر می کشند. از دو نقطه می توان پل افسوس را به خوبی تماشا کرد. یکی از این دو نقطه، پل Canonica در سمت شمالی پل افسوس است.

اما مکان دیگر که پر طرفدارترین نقطه برای این کار محسوب می شود پل دلا پالیا (Ponte della Paglia) در طرف جنوبی پل افسوس است. اما قطعاً بهترین راه برای تماشای پل و کسب تجربه ای مانند محلی ها گاندولاسواری است. گاندولا نوعی قایق ونیزی است که می توانید با کرایه یکی از آن ها به همراه شریک زندگی تان در زیر این پل قایق سواری کنید. البته این کار نسبتا هزینه بر است اما اطمینان می دهیم که کاملا ارزشش را دارد.پل افسوس ها ونیز

چند حقیقت جالب درباره ی پل افسوس در یک نگاه:

  • پل افسوس تنها یکی از بیش از ۴۰۰ پلی است که روی حدود ۱۰۰ کانال شهر ونیز ساخته گردیده است.
  • از وقتی که این پل ساخته شد، مجرمان را تنها مدت کوتاهی در سلول های زندان مقابل نگهداری می شدند.
  • این پل تنها پل ونیز است که به طور کامل محصور گردیده است.
  • جاکومو کازانووا (نویسنده ی ایتالیایی در قرن هجدهم) تنها شخصی بود که توانست به طرزی معجزه آسا و به کمک یک راهب از زندان فرار کند. وی شرح خاطراتش را در کتابی به نام «تاریخ زندگی من» آورده است.
  • چندین پل دیگر در گوشه و کنار جهان به همین نام وجود دارد. مانند پل هایی در آکسفورد و کمبریج یا پلی در رومر فرانکفورت. حتی در نیویورک هم پلی به همین نام وجود دارد.
  • پل افسوس با استفاده از سنگ های ایستریایی (بزرگ ترین شبه جزیره در دریای آدریاتیک) که در بناهای ونیزی به فراوان یافت خواهد شد ساخته گردیده است. این نوع سنگ از انواع سنگ های نفوذناپذیر محسوب می شود.
  • پل افسوس یا آه ترجمه شده ی « Ponte dei Sospiri» در زبان ایتالیایی است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *