تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اتریش

هال ‌اشتات ، روستایی افسانه ای در اتریش | Austria 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

هال ‌اشتات اتریش

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با دهکده ی زیبای هال ‌اشتات اتریش آشنا خواهیم کرد.در ادامه همراه ما باشید.

هال اشتات اتریش (Hallstatt) بدون شک یکی از زیباترین شهرهای کوچک نه فقط در اتریش بلکه در تمام دنیا است. این دهکده در منطقه ای به نام سالزکامرگوت Salzkammergut در ایالت اوبراسترایش اتریش قرار دارد و گردشگران تنها از طریق کوهستان یا با قایق از طریق دریاچه به آن تردد می کنند. معمولا گردشگران ابتدا به شهر سالزبورگ رفته و از آنجا به روستای هالشتات سفر می کنند. این روستا با کمتر از 60 کیلومتر مربع مساحت در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

هال ‌اشتات اتریش

با وجود زیبایی های طبیعی شگفت آور این منطقه و تلاقی سرسبزی و دریاچه ای به همین نام، دلیل اصلی ارزش این منطقه به تاریخ کهن آن بر می گردد. زیرا که 7000 سال قدمت برای آن تخمین زده شده است. ابتدا این روستا به علت داشتن کوهستان نمک به شهرت رسیده بود. این منطقه و دهکده هال اشتات در اتریش قدیمی ترین روستای مسکونی اروپا به شمار می روند و همین باعث شده جستجوهای باستان شناسی زیادی در این منطقه صورت گیرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

دیدنی های دهکده هال اشتات

دریاچه هال‌ اشتات

در قرن های گذشته دریاچه هال اشتات قرن ها است که نقش پل ارتباطی بین سالزکامرگوت و اوبرترون را ایفا می‌کرده است. برای انتقال نمک این دریاچه تنها مسیر از منطقه هال اشتات به دیگر مناطق این کشور بوده است. امروزه، بازدیدکنندگان بر فراز کوه‌های نزدیک دریاچه، به تحسین آن می ‌پردازند یا در آب تمیز و شفافش شنا و قایق سواری می‌کنند.

هال ‌اشتات اتریش

میدان بازار هال اشتات

از دیگر جاذبه های توریستی هال اشتات ، میدان بازار است که در مرکز دهکده واقع شده است و مجسمه ای با شکوه در وسط آن قرار گرفته و اطرافش کافه ها، رستوران ها و هتل هایی برای ارائه خدمت به گردشگران وجود دارد. مغازه های اطراف این میدان مناسب ترین جا برای خرید سوغات هستند.

هال ‌اشتات اتریش

پل هوایی داخشتاین

این پل یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری روستای هال اشتات اتریش به شمار می رود و در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا و در مرتفع ترین قسمت پیست اسکی داخشتاین با تجهیزات بسیار مدرن ساخته شده است.

وقتی هوا صاف است از فراز پل هوایی داخشتاین، می توان بخش هایی از کشورهای جمهوری چک و اسلوونی را نیز ملاحظه کرد. کف این پل هوایی شیشه ای می باشد و قسمتی از بزرگترین پل معلق کشور اتریش به حساب می آید.

هال ‌اشتات اتریش

کلیسای مسیح هال اشتات

از معروف ترین و توریستی ترین نمادهای دهکده هال اشتات ، کلیسای مسیح بوده و تقریبا در حدود سال 1782 میلادی در دوران امپراتور ژوزف دوم در قلمرو امپراتوری اتریش-مجارستان ساخته شده است. دلیل ساخت آن، سکونت تعداد زیادی از پروتستان ها در آن زمان در روستای هال اشتات و عدم وجود یک محل عبادت مناسب برای آنان در این دهکده بوده است.

هال ‌اشتات اتریش

کلیسای کالوَرینبرگ

کلیسای کالورینبرگ از دیگر کلیساهای تاریخی هال اشتات اتریش به شمار می رود که ساخت آن با سبک معماری باروک در سال 1711 میلادی صورت گرفته است. درمحوطه این کلیسا مزار زن و شوهری که منشی دادگاه بوده اند وجود دارد که این بنا به خواست آنان ساخته و برای عبادت مردمان دهکده هال اشتات وقف شده بوده است. به این علت این کلیسا را کلیسای کالورینبرگ می نامند، که در منطقه کالورینبرگ مشرف به دریاچه و دهکده هالشتات و در برابر یک کوه قرار گرفته است.

هال ‌اشتات اتریش

خانه چارنل یا باینهاوس

یکی از دیدنی های هال اشتات ، باینهاوس یا خانه چارنل می باشد که ماجرایی عجیب دارد. در هالشتات یکی از مسائل مهم کمبود فضا می باشد. به همین سبب در مورد فضای قبرستان نیز محدودیت های زیادی وجود داشته است. از این رو هر قبر را 10 الی 15 سال برای هر متوفی در نظر می گرفته اند و پس از آن استخوان های وی را از قبر درآورده و آن ها را خشک و تمیز کرده و برای سفید شدن در معرض نور خوشید قرار می داده اند.

سپس این استخوان ها به باینهاوس منتقل و در آنجا نگهداری می شده است. جمجمه هایی حتی متعلق به قرن 12 میلادی نیز در این مکان نگهداری می شوند. برخی از جمجه های نگهداری شده با تزئینات و نام خانوادگی فرد متوفی آراسته شده اند. این روند در دهه 70 میلادی متوقف شد و کلیسای کاتولیک مجوز سوزاندن بدن مردگان را صادر کرد و مشکل فضای قبرستان هال اشتات نیز به خودی خود حل شد.

هال ‌اشتات اتریش

موزه هال اشتات

در سال ۱۸۸۸ میلادی موزه ای در دهکده ی هال اشتات تاسیس شد. هدف از تاسیس این موزه نمایش مصنوعات باستانی کشف شده ای بود که در این دهکده پیدا شده بود. با رفتن به این موزه می توانید از تاریخچه ی دهکده و سازه های عصر سنگ تا امروز نیز آگاهی پیدا کنید. مصنوعات باستانی معدن نمک هال اشتات و سازه‌های عصر آهن هم در این موزه به نمایش در آمده‌اند.

هال ‌اشتات اتریش

 

معادن و غارهای نمک

هال اشتات دارای کوهستان نمک و معادن نمک فراوانی بوده است. امروزه این معدن نمک دیگر مورد استفاده تجاری قرار نمی گیرد و به عبارتی متروکه شده است. اما تا قرن 15 میلادی فعالیت در آن صورت می گرفته است. آثار تاریخی بسیاری نیز در این محدوده کشف شده است.

هال ‌اشتات اتریش

دسترسی به دهکده هال اشتات

مسیر 1: اتوبوس 150 از ایستگاه سالزبورگ به مقصد باد ایشل را سوار شوید، سپس اتوبوس 542 به سمت گوسو و بعد از آن اتوبوس 543 را انتخاب کنید.

مسیر 2: اتوبوس 150 از ایستگاه سالزبورگ به مقصد باد ایشل را سوار شوید، سپس با قطار از بادایشل به ایستگاه هال اشتات بروید و از آنجا با کشتی های مسافربری از دریاچه عبور کنید و وارد روستا شوید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *