تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گیلان

پل خشتی لنگرود | قدیمی ترین پل تاریخی لنگرود 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پل خشتی لنگرود

در این مقاله از معرفی جاهای لنگرود درباره قدیمی ترین پل این شهرستان که معروف به پل خشتی است توضیح خواهیم داد. پس اگر به دنبال مکان های دیدنی و تاریخی لنگرود هستید تا آخر این مقاله با مجله سفر تاپ تراول همراه باشید

مختصری درباره شهرستان لنگرود بدانید :

استان گیلان شهرهای بسیار زیادی دارد که هر کدام از جذابیت و طبیعت فوق العاده ای بهره مند هستند. شهر لنگرود از یک طرف به شهرستان رودسر و از طرف دیگر به لاهیجان متصل است. با ورود به این شهر دیدنی، کوه های جنگلی، دریای آبی خزر، آب و هوای معتدل و رودهای خروشان که در لنگرود وجود دارند، مسافران را شگفت زده می کنند. اما باید بگوییم جاهای دیدنی لنگرود تنها به طبیعت بی نظیر آن محدود نمی شود می توان در این شهر با مکان های تاریخی و دیدنی دیگری نیز روبه رو شد که هر کدام از تاریخچه ای غنی برخوردار هستند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پل خشتی لنگرود ، معروفترین جای دیدنی و بنای تاریخی لنگرود می باشد که به عنوان نماد این شهرستان شناخته شده است. این پل از جنس خشت و آجر بر روی رودخانه لنگرود ساخته شده است، آب این رودخانه از آبراه های سفیدرود سرچشمه می گیرد، این رود کاملا از مرکز منطقه شهری لنگرود می گذرد.ساخت این پل مربوط به دوره ایلخانیان است و از آنجائیکه در مرکز شهر و در جای مناسبی قرار دارد هنوز از اهمیت رفت و آمدی خاصی برخوردار است و همچنین به خاطر جنس مواد بکار رفته و شکل خاص پل همیشه در نظر گردشگران و حتی بومی های منطقه، مورد توجه و اهمیت قرار داشته و دارد.

پل خشتی لنگرود


مقالات بیشتر بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. قیمت گذاری سیم کارت

    جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *