تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گلستان

روستای زرین گل علی آباد کتول |یکی از مکانهای جذاب برای سفر 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کشور ما ایران سراسر زیبایی است، ولی برخی مکان‌ ها انگار همه‌ ی زیبایی‌ های طبیعی را یک جا در خود گنجانده‌اند. یکی از این مکان‌های ایده‌آل برای سفر، روستای زرین گل است که در شهر علی‌ آباد کتول استان گلستان قرار دارد. برخورددار بودن از دریاچه آب گرم، آبشارهای بلند، کوه‌های مرتفع و جنگل‌های سرسبز و انبوه دلیلی را برای انتخاب نکردن این روستا برای گشت و گذار باقی نمی‌گذارد. با شنیدن در مورد جذابیت‌های منحصربه فرد زرین گل مطمعنا هوس می‌کنید به این مکان بکر بیایید و این تعاریف را از نزدیک ببینید.

روستای زرین گل علی آباد کتول

روستای زرین گل کجاست؟

اگر اهل طبیعت گردی و سفر باشید حتما می‌دانید که شمال کشور ما مملو از طبیعت بکر و شگفت‌انگیز است. استان گلستان که در قسمت کوهپایه‌ای رشته کوه البرز قرار دارد؛ دارای طبیعتی اعجاز‌انگیز است که دیدن آن هرکسی را به وجد می‌آورد. در استان گلستان روستایی در شهرستان علی آباد کتول وجود دارد که به دلیل وجود رودخانه، چشمه، کوه‌های بلند و آبشار کم نظیر آن، دنیایی سبز و زیبا را به وجود آورده است. جالب است بدانید که روستای زرین گل همه جنبه‌های مثبت یک مکان دل‌انگیز در خود دارد. از درختان سربه فلک کشیده توسکا و مرکبات تا شالیزار‌های سرسبز برنج همه و همه باعث ایجاد فضایی خاطره‌انگیز برای مسافران خواهد شد. اگر عاشق جنگل‌ و طبیعت سرسبز آن هستید باید بگوییم که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما دیدار روستای زرین گل است. هر فصل در این روستا زیبایی‌های منحصربه فرد خود را دارد. مردم خونگرم و با صفای این روستا اکثرا به کشاورزی و دامداری اشتغال دارند. بافت این روستا نیز یاد‌آور روزگار قدیم است و هنوز دیوارهای کاه‌گلی و کوچه‌های سنگی در آن به چشم می‌خورد. رودخانه‌های این روستا بسیار پرآب است و آب آن‌‌ها برای آشامیدن کاملا مناسب است. دیدن آبی این دریاچه‌ها در کنار طبیعت زیبای سبز؛ دل هر طبیعت دوستی را به وجد می‌آورد. این فضا‌ها برای عکاسی و گرفتن قاب‌های خاطره انگیز بسیار مناسب هستند.

دسترسی به روستای زرین گل علی آباد کتول

اگر قصد سفر به روستای زرین گل علی آباد را دارید؛ خبر خوشی برایتان داریم! خوشبختانه مسیر رسیدن به این روستای باصفا برخلاف اکثر روستا‌ها کاملا هموار است. کافیست وارد استان گلستان شده و به سمت شهر علی‌ آباد کتول حرکت کنید. پس از طی کردن مسافت ۱۰ کیلو‌متری به منطقه‌ی خوش آب و هوای زرین گل خواهید رسید. حال وقت آن رسیده که زمان خود را مدیریت کنید تا به همه‌ی مکان‌های زیبای روستای زرین گل سری بزنید و ریه‌های خود را از هوای مطبوع آن پر کنید. در این مکان نگران اسکان خود نباشید؛ زیرا علاوه‌بر مردم خونگرم این روستا؛ ویلاهای تمیز و راحتی برای اقامت شما وجود دارد. بسیاری از این ویلاها دارای ویوی بسیار زیبا به سمت چشمه یا رودخانه هستند که دیدن آن‌ خالی از لطف نیست. همچنین به دلیل نزدیکی این روستا به علی آباد؛ رستوارن‌های متعددی در نزدیکی آن وجود دارند که غذاهای گرم طبخ می‌کنند. یکی از معروف‌ترین غذاهای این منطقه چکدرمه است که با گوشت، برنج و گوجه فرنگی پخته می‌شود.

 جاذبه‌های دیدنی روستای زرین گل

شاید باورش سخت باشد که در مکانی با مساحت کم بتوانید رودخانه، چشمه، کوه و جنگل‌های انبوه را ببینید و از آن‌ها لذت ببرید! زرین گل یک مکان رویایی است که بسیاری از کسانی که یک بار به این منطقه می‌آیند، مایلند بارها و بارها سفر خود را به زرین گل زیبا تکرار کنند. علاوه‌بر جاذبه‌های زیبای این مکان؛ به دلیل آب و هوای مطبوع و طبیعت بکری که دارد می‌توانید در این مکان قدم بزنید و تفریح کنید و در جمع خانواده و دوستان اوقات خود را بگذارنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

کوه قلعه میران

قلعه ماران یا قلعه میران با ارتفاع 2430 متری  روستا قرار دارد که مطمعنا یکی از جاذبه‌های دوست داشتنی برای اهالی کوهنوردی و صخره‌نوردی است. صعود به این کوه حدود 4 ساعت طول می‌کشد. جالب است بدانید در بالای این کوه خبری از قله نیست! چرا که همانطور که از نام آن پیدا است ساختار آن شبیه به قلعه است و در بالای آن زمینی مسطح به مساحت 3 کیلومتر وجود دارد. به دلیل شیب تند این کوه؛ صعود به آن برای افرادی که آمادگی بدنی ندارند توصیه نمی‌شود. این کوه نماد صلابت و امید برای ساکنین روستای زرین گل محسوب می‌شود.

آبشار زرین گل

آبشاری در میان صخره‌های پرپیچ و خم روستای زرین گل وجود دارد که زیبایی‌های آن حقیقتا وصف ناشدنی است. آبشار چلم که به عنوان نمادی برای روستای زرین گل محسوب می‌شود؛ در میان جنگل‌های همیشه سبز این منطقه چشم نوازی می‌کند. جالب است بدانید که در زیر این آبشار حوضچه‌های کوچکی نیز وجود دارد که زیبایی این منطقه را دو چندان می‌کند. علاوه بر این آبشار؛ دو آبشار خزه‌ای و اوتره وجود دارد که بسیار چشم نوازند.

روستای زرین گل علی آباد کتولچشمه زرین گل

در قلب روستای زرین گل؛ چشمه‌ای آب گرم دارای املاح معدنی وجود دارد که در سرمای زمستان هم دمای آب آن به 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. عمق این چشمه حدود 3 متر و وسعت آن تقریبا 10 متر است. اهالی این ده از آب این چشمه برای مصارف آشامیدنی استفاده می‌کنند. خواص درمانی آب تنی در آب این چشمه برای افراد روماتیسمی به اثبات رسیده است.

ازدار تپه

وجه تسمیه این تپه وجود درختان سر به فلک کشیده ازدار است. زیبایی‌های این مکان در همه‌ی فصول سال وصف ناشدنی است. جالب است بدانید در گذشته از چوب درختان ازدار برای تهیه دسته تیشه، تبر و بلوع استفاده می‌کردند.

تپه گلِ چال

همانطور که از نام این تپه پیداست؛ این تپه یک تپه‌ی گلیِ است که از گلِ آن برای ساخت خانه‌های روستایی استفاده می‌شود.

جنگل توسکایی

از همه‌ی زیبایی‌های این منطقه که بگذریم حقیقتا جنگل‌هایی بکر که درختان کهن در آنجا زیست می‌کنند؛ جذابیت بسیار زیادی دارد. جنگل توسکایی دارای درختان توسکا بسیار کهن است که در میان رودخانه‌ی این ده قرار دارند. خنکی هوای این منطقه باعث شده که این مکان، فضایی مناسب برای تفریح و آب‌تنی گردشگران باشد.

جنگل نسام

نام این جنگل با درختان دارای میوه‌های جنگلی آن گره خورده است. جالب است بدانید این جنگل در زمین‌های پست واقع است و در این مکان خورشید کمتر دیده می‌شود.

بهترین زمان سفر به روستای زرین گل

استان گلستان در چهار فصل سال بسیار زیباست. در بهار درختان پربار و سرسبز این مکان چشم نوازی می‌کنند؛ در تابستان جنگل‌های زیبا و آب و هوای مطبوع آن بسیار دلنشین است؛ در پاییز دیدن درختان زرد و نارنجی بسیار رویایی است و در زمستان برف سپیدی که همه جا را می‌پوشاند، حقیقتا آرامش بخش است. این موضوع بستگی به شما دارد که کدام مناظر را بیشتر دوست داشته باشید! بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در بهار و تابستان به این منطقه سفر کنند در حالی که اگر نظر ما را بخواهید زیبایی‌های روستای زرین گل در همه‌ی فصول منحصربه فرد است. البته به دلیل سرد سیر بودن این روستا در صورت سفر به این منطقه در زمستان لازم است همه‌ی امکانات و تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشید.

نکات لازم قبل از سفر به روستای زرین گل

برای سفری با رفاه و راحتی بیشتر بهتر است قبل از سفر به نکاتی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم دقت کرد؛

  • به همراه داشتن لباس‌های گرم، بارانی، زنجیر چرخ
  • به همراه داشتن چادر برای اسکان موقت
  • استعلام هوا شناسی و سفر نکردن در هنگام طغیان رودخانه
  • شنا نکردن در هنگام طغیان رودخانه‌ها

سخن آخر

استان‌های شمالی ایران به دلیل برخورددار بودن از جنگل‌های بکر و رودخانه‌های پرخروش همواره یکی از پرتردد‌ترین مکان‌ها برای سفر کردن محسوب می‌شوند. در این میان روستا‌ها به دلیل سکوت، هوای پاک، طبیعت بکر، خلوت بودن و مردم خونگرم برای سفر مناسب‌تر هستند. روستای زرین گل یک ده بسیار با صفا در نزدیکی شهر علی آباد است که برای رسیدن به آن نیازی به گذشتن از جاده‌های صب العبور نیست. طبیعت این روستا متشکل از چشمه‌های آب گرم، جانوران بومی، رودخانه‌های پر‌آب، آبشارهای خزه‌ای و کوه‌های مرتفع بسیار زیبا است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *