تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گلستان, گیلان, مازندران

با بهترین جاهای تفریحی شمال یکی از مقاصد محبوب بیشتر آشنا شوید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شمال ایران با طبیعت زیبا کوه های سرسبز و مناظر بی‌نظیر، جزو مقاصد محبوب گردشگران داخلی و خارجی است. شهرهایی با آبشارها و جنگل‌های سرسبز در شمال ایران انتظار مسافران را می‌کشند. کاخ موزه‌ها با معماری‌های کهن و زیبا برای علاقه‌مندان به تاریخ، رودخانه‌هایی آرام برای استراحت کنارشان و شهربازی‌ها و کافه‌های فراوانی برای خدمت رسانی به مسافران همواره آماده‌اند. آب‌تنی و شنا در حوضچه‌ها و پیاده روی در مسیر رسیدن به آبشار و جاذبه‌های دیدنی از فعالیت‌هایی‌ است که تجربه سفر به شمال را لذت‌بخش می‌کنند. در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا شما را با یکسری از بهترین جاهای تفریحی شمال آشنا کنیم

جاهای تفریحی شمال

نمک آبرود

نمک آبرود، یکی از شهرهای استان مازندران در شمال ایران است. نمک آبرود یکی از مناطق زیبا و جذاب در 12 کیلومتری غرب شهر چالوس واقع شده که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. شهرستان نمک آبرود، آب و هوایی معتدل و تابستان‌های خنکی دارد. از جمله اماکن مهم این منطقه می‌توان به جنگل های سرسبز و بکر، رودخانه‌های پرآب، تپه‌ها و ارتفاعات زیبا و دریاچه‌های آبی اشاره کرد. سورتمه سواری و تله‌کابین از تفریحاتی‌ست که می‌توانید در این منطقه انجام دهید.

غذاهای محلی متنوعی نیز در نمک آبرود قابل دسترسی هستند. وجود رستوران‌ها، تالاب‌ها، هتل‌های لوکس و تفرجگاه‌ها در این منطقه اینجا را به یک مقصد محبوب تبدیل کرده است. در کل نمک آبرود با جاذبه‌های طبیعی و محیط زیبایی که دارد، مکان مورد توجه توریست‌ها و مسافران است.

جاهای تفریحی شمال

مجتمع تفریحی رامسر

مجتمع تفریحی رامسر یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور در استان مازندران است. مجتمع تفریحی رامسر فضایی بزرگ و گسترده دارد که شامل امکانات تفریحی گوناگونی است. اینجا تعدادی از پارک‌ها و فضاهای سبز زیبا، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، مغازه‌ها، مجموعه‌های ورزشی و آبی، بازی‌های مخصوص کودکان و بسیاری از امکانات دیگر را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. مجتمع تفریحی رامسر امکاناتی مخصوص کودکان نیز فراهم کرده است. در این مجتمع مجموعه‌ی بازی برای کودکان و سالن‌های بازی مخصوص آن‌ها وجود دارد که برای تفریح و سرگرمی کودکان بسیار مناسب است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

زیپ‌لاین، سینما سه بعدی، پیست کارتینک و تله‌کابین از تفریحات موجود در این مجتمع است. مجتمع تفریحی رامسر همچنین فضاهایی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری فراهم کرده است. این امکان به گردشگران این شهرستان کمک می‌کند تا از آب هوای طبیعت بکر اطراف و محیط آرام و آراسته مجتمع تفریحی لذت ببرند. بنابراین، این مجتمع یک مکان عالی برای تفریح و استراحت در شمال ایران است. با وجود طبیعت زیبا و امکانات متنوع، این مجموعه آرامشی بی‌نظیری به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

جاهای تفریحی شمالشهر ماسوله

شهر ماسوله یکی از شهرهای زیبا و تاریخی در استان گیلان، شمال ایران است. این شهر در یک منطقه کوهستانی قرار دارد و با طبیعتی سبز و آب و هوای معتدل مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. ماسوله با داشتن آبشارها، دره‌ها، جنگل‌ها و کوه‌های زیبا، مکانی محبوب برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی است. یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر، آبشار ماسوله بوده که توسط طبیعت سرسبز اطراف خود محصور شده است. همچنین مناظر زیبای شهر، از قله‌های کوهستانی دیده می‌شود.

این شهر نیز دارای تاریخی باستانی است؛ در نتیجه اگر به اماکن تاریخی علاقه دارید بهتر است بدانید شاهد بناهای تاریخی و فرهنگی در این منطقه خواهید بود. قلعه رودخان یکی از این بناهای تاریخی است که در قسمت بالای شهر واقع شده و منظره‌ای خیره‌کننده به گردشگران ارائه می‌دهد. همچنین مسجد جامع ماسوله، کاروانسرای لاهیجانی و آرامگاه میرزا کوچک خان نیز بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی این شهر به شمار می‌آیند. بنابراین، شهر ماسوله با طبیعت خیره‌کننده و بناهای تاریخی مهم یک مقصد گردشگری منحصر به فرد در منطقه میزبان افراد علاقه‌مند به طبیعت و تاریخ است.

جاهای تفریحی شمال

کاخ موزه گرگان

کاخ موزه گرگان یکی از آثار تاریخی و فرهنگی بوده که در شهر گرگان واقع شده است. این کاخ به دستور رضاخان ساخته شده و بعد به موزه تبدیل شد. پس از گذشت زمان ساختمان دچار فرسودگی شده و بازسازی و تعمیراتی صورت گرفت. کاخ موزه گرگان از یک مجموعه ساختمانی با معماری قاجاری تشکیل شده است که شامل سلسله‌ای از درب‌ها، حیاط و اتاق‌های مختلف می‌شود. به دلیل معماری منحصربه‌فرد و طراحی زیبای خود، کاخ موزه گرگان در بین بازدیدکنندگان بسیار محبوب است.

در داخل کاخ نیز مجموعه‌هایی از آثار باستانی و تاریخی، تندیس‌هایی از مفاخر و مشاهیر استان گلستان، لوازم زندگی خاندان پهلوی و آثاری قدیمی شامل اشیاء سفالی، ضرب‌المثل‌ها، لباس‌ها و جواهرات سنتی، تجهیزات صنایع دستی و… وجود دارد. کاخ موزه گرگان با معماری زیبا و مجموعه‌های آثار باستانی و فرهنگی که در آن قرار دارند، مکانی پرطرفدار برای گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ است.

جاهای تفریحی شمال

گنبد کاووس

گنبد کاووس بعد از گرگان بزرگترین شهر استان گلستان در شمال ایران است. یکی از جاذبه‌های این منطقه رود اترک، طولانی‌ترین رود ترکمنستان است. در بین کوه‌های آلاداغ نیز رود گرگان وجود دارد. همچنین پارک‌هایی در این شهر وجود دارد که می‌توانید با خانواده و دوستان‌تان اوقات فراغت خوبی را بگذرانید. روستای آق بند با طبیعت سرسبز و گل‌های زیبا نیز از بهترین جاذبه‌های گنبد کاووس است. بهترین زمان برای دیدن از این روستا فروردین ماه است؛ چراکه آب‌وهوای معتدلی دارد.

جاهای تفریحی شمال

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال در شمال شرق ایران یکی از بهترین جاذبه‌های استان گلستان به‌شمار می‌رود. وجود مسیرهای پیاده‌روی حول آبشار، به گردشگران امکان می‌دهد تا از آرامش و مناظر زیبا اطراف آبشار لذت ببرند. ارتفاعات، درختان سرسبز و فضای آرامش بخشی که در این مکان وجود دارد مسافران را از دغدغه‌های روزمره آسوده می‌سازد. در این مسیر حوضچه‌هایی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها شنا و آب‌تنی کنید. همچنین در جنگل‌های اطراف نیز می‌توانید استراحت کرده و اوقات دلپذیری با همراهان‌تان داشته باشید. در طول مسیر آبشار، امکانات رفاهی مانند رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها نیز وجود دارد که به توریست‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

جاهای تفریحی شمال

ناهارخوران

منطقه جنگلی ناهارخوران یکی از آثار طبیعی خوش آب و هوا بوده و در جنوب شهر گرگان واقع شده‌ و یکی دیگر از جاهای تفریحی شمال است. اگر به طبیعت‌گردی و مناطق سرسبز علاقه دارید، رفتن به ناهارخوران را باید در برنامه‌تان قرار دهید. از تپه باباطاهر در این منطقه چشم‌انداز زیبایی از شهر گرگان را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارد و می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌های دلچسبی میل کنید. آبشار مصنوعی و شهربازی ناهارخوران از دیگر امکانات تفریحی این منطقه محسوب می‌شود. اقامتگاه‌ها و سوییت‌هایی در اطراف ناهارخوران امکان اقامت و تفریح در مجاورت طبیعت را برای علاقمندان  ارائه می‌دهند.

این منطقه دارای مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری است که برای تمام علاقمندان به ورزش و طبیعت مناسب است. به طور کلی منطقه جنگلی ناهارخوران با هوای پاک و طبیعتی سرسبز، قدمت تاریخی و تنوع گیاهی خود، یک مقصد بسیار جذاب برای علاقمندان به طبیعت است. برخورداری از فضاهایی منحصر به فرد برای رفت و آمد در کنار طبیعت، اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت در کنار رودخانه، این منطقه را به یک گزینه عالی برای تفریح و استراحت تبدیل کرده است.

جاهای تفریحی شمال

سرای باقری ها

سرای باقری‌ها در شهر گرگان یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مهم در استان گلستان است. این سرای تاریخی در قلب گرگان واقع شده و به عنوان یکی از نمادهای معماری قدیمی این منطقه شناخته می‌شود. این ساختمان به سبک معماری قاجاری ساخته شده و دارای جزئیات و طرح‌های زیبایی است که نشان از ذوق هنری و صنعتی دارد. بنا به تاریخچه‌ای که به سرای باقری‌ها نسبت داده می‌شود، این ساختمان در گذشته به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و اجتماعی شهر بوده است. در حال حاضر سرای باقری‌ها به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است و در فهرست آثار میراث فرهنگی ایران قرار دارد.

جاهای تفریحی شمال

جنگل النگدره

جنگل النگدر، یکی از زیباترین و مهم‌ترین جنگل‌ها در ایران است. این جنگل در 5 کیلومتری جنوب غرب شهر گرگان واقع شده‌است. بخش‌های بسیاری از این جنگل که همچنان در وضعیت طبیعی خود باقی مانده‌اند، به عنوان ناحیه حفاظت شده تعیین شده است. همچنین گل‌ها و گیاهان و درختان عظیم و رنگارنگی را در این جنگل مشاهده می‌کنید. درختان بلندی مانند درختان بلوط، نارنج و شمشیری در این جنگل وجود دارند.جنگل النگدره دارای یک زیستگاه منحصربفرد است که محیطی آرام و آرامش‌بخش برای تمامی بازدیدکنندگان خود فراهم می‌کند. همچنین در این جنگل ایستگاه دوچرخه‌سواری، زمین بازی کودکان، خودروهای برقی، نیمکت و نمازخانه وجود دارد.

جاهای تفریحی شمال

سد لفور

سد لفور یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در استان مازندران و جاهای تفریحی شمال است. این سد با نام‌های سد البرز و سد پاشاکلا نیز شناخته می‌شود. با اینکه این منطقه همیشه شلوغ و پربازدید است، فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. پس از جستجوهایی که اخیرا در این منطقه انجام شده ابزارهایی از عصر آهن پیدا کرده‌اند. تنور و خمره‌های ذخیره‌سازی، قالب‌های سنگی و سفالی نیز در این منطقه یافته شده‌است. در جنگل خانه‌های بومگردی و کلبه‌های چوبی وجود دارد که با تماس با مالکان‌شان که شماره‌شان در کناره جاده نوشته می‌شود، می‌توانید اقامت کنید.

جاهای تفریحی شمال

سخن پایانی

شمال ایران منطقه‌ای برخوردار از طبیعت زیبا، تاریخ و فرهنگ برجسته و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است. در شمال ایران مناطقی با امکانات تفریحی مناسب برای همه گروه سنی وجود دارد. از پارک‌ها و جنگل‌هایی سرسبز برای استراحت تا مجتمع‌های تفریحی همراه با شهر بازی و سرگرمی برای کودکان در این ناحیه یافت می‌شود. از تاریخ و فرهنگ کهن تا طبیعت سرسبز و زیبای گیلان، این منطقه شما را به یک سفر هیجان‌انگیز و آشنایی با فرهنگ و زیستگاه های متنوع ایران دعوت می‌ کند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *