تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مالزی

پل هوایی لنکاوی ، معروفترین پل کابلی جهان | Langkawi Sky Bridge 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پل هوایی لنکاوی

کشور سر سبز مالزی با تنوع در انواع جاذبه های تفریحی طبیعی به تنهایی سرامد همه زیبایی هاست. اما یک جاذبه منحصر به فرد که تنها می توانید در این کشور مشاهده کنید پل هوایی لنکاوی می باشد. در ادامه همراه مجله تاپ تراول باشید تا با این پل مرتفع بیشتر آشنا شوید.

 

یکی از مکان های دیدنی در شهر لنکاوی، پل هوایی این شهر است که در ردیف پل های کابلی معروف جهان محسوب می شود. این پل در غرب جزیره و در نزدیکی تله کابین واقع شده است. پل هوایی 125 متر طول دارد و ارتفاع آن به 700 متر از سطح دریا می رسد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

عرض پل 1،8 متر است. راه رفتن بر روی این پل هوایی همراه با ترس و هیجان است. اما باید دقت داشت که تمامی نکات ایمنی رعایت شود. ورودی های پل به صورت مثلث هستند که اغلب بازدیدکنندگان پس از حضور در محل ابتدا در آن استراحت می کنند.

مناظر پانورمای سرسبز یکی از زیبایی های خداوند در لنکاوی است که تماشای آنها لذت خاصی دارد. در حال حاضر پل بازسازی شده است و برای تعمیر آن از فولادهای ضدزنگ استفاده شده است. همچنین یک مسیر شیشه ای به طول 10 متر نیز بر آن اضافه شده است که قدم زدن بر روی آن یکی از رعب آورترین کارهاست.پل هوایی لنکاوی

مراحل ساخت پل

ساخت پل هوایی لنکاوی در سال 2004 و بعد از 12 ماه به اتمام رسید. کل پل آسمان لنکاوی و متعلقاتش توسط هلیکوپتر به بالای کوهستان آورده شده و سر جایشان نصب شدند.برای ساخت این پل از ایمن‌ترین مصالح و طراحی پیشرفته‌ای استفاده شده و پل از ایمنی بالایی برخوردار است.

یک بالابر مخصوص سطوح شیبدار به نام اسکای‌گلاید و یک پلاتفرم جدید بالاترین ایستگاه تله‌کابین را به دهانه پل هوایی متصل می‌کند. اسکای‌گلاید قادر است 12 مسافر یا 1.050 کیلو بار را در هر بار منتقل کند. طی مسیر بین ایستگاه تا دهانه پل با اسکای‌گلاید حدود دو دقیقه طول می‌کشد. بلیت اسکای‌گلاید جداگانه و در ایستگاه آخر تله‌کابین فروخته می‌شود.پل هوایی لنکاوی

از زمان PLSB تاکنون، سیستم تله‌کابین لنکاوی که به نام اسکای‌کَب لنکاوی شناخته می‌شود جوایز جهانی متعددی مانند محصول خارق‌العاده توریستی در جشنواره جوایز صنعت توریسم لنکاوی 2010/2011 را از آن خود کرده است.

هزینه پل هوایی 5 رینگوت برای بزرگسالان و 3 رینگوت برای کودکان است. در حال حاضر، بلیت را تنها می‌توان در ایستگاه پایانی تله‌کابین و پیش از سوار شدن به اسکای‌گلاید تهیه کرد.

گزینه ارزان‌تر از اسکای‌گلاید برای رسیدن به پل، طی مسیر شیب‌دار و تا حدودی مخاطره‌آمیز بین ایستگاه پایانی تا پای پل است که 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *