تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ساری, مازندران

چشمه ورگینه وا ساری ، استان مازندران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

چشمه ورگینه وا ساری

چشمه ورگینه وا ساری یا گرگین وا از جاهای دیدنی ساری در بخش دودانگه شهرستان ساری و در یک کیلومتری روستای خوش نشان واقع شده است. در ادامه مطلب همراه مجله تاپ تراول باشید تا با این چشمه زیبا بیشتر آشنا شوید.

ورگینه‌وا یکی از جاذبه‌های دیدنی استان مازندران است که در حوالی روستای خوش‌نشان قرار داد. این چشمه زیبا در میان درختان زیبای جنگل‌های هیرکانی پنهان شده و آب آن خاصیت درمانی دارد.چشمه ورگینه وا ساری

در محدوده این چشمه دو استخر مجزا برای آقایان و خانم ها تعبیه کرده‌اند که آب آن از چشمه ورگینه وا یا در گویش محلی گرگینه‌وا تامین می‌شود. اطراف این چشمه آلاچیق هایی نیز برای مسافران ساخته شده تا بتوانند یک روز جذاب را کنار این چشمه خنک سپری کنند.

بخش دودانگه ساری منطقه ای در جنگل های حفاظت شده با وسعت تقریبی 570 کیلومتر مربع میباشد.که از شمال به بخش کلیجمان رستاق ساری ، از جنوب به استان سمنان و رشته کوهای البرز،از شرق به بخش چهار دانگه ساری و از غرب به شهرستان سواد کوه محدود میشود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در این منطقه چشمه های بسیار جذابی دیده میشود که بعضی از آنها به جهت قرار داشتن در دل جنگل های بخش دودانگه و نداشتن مکان مناسبی برای احداث امکانات رفاهی خیلی قابل دسترس نیستند. اما بسیاری از آنها،هم قابل دسترس اند و هم دارای امکانات رفاهی مناسبی میباشند تا شما بتوانید به راحتی زمانی را در آنجا به خوبی سپری کنید.چشمه ورگینه وا ساری

چشمه ورگینه وا یکی از آن جاذبه هاست که جدا از طبیعت دیدنی خود در میان انبوهی از درختان پهن برگ با صدای دلنشین پرندگان خوش صدا، گفته شده که خاصیت درمانی برای اکثر بیماری های پوستی و عضلانی مانند درد های رماتیسمی را نیز داراست.

این چشمه در حاشیه رود خانه ی اشک واقع شده که دارای چشمه های کوچک متعدد میباشد . به همین علت به آن چهل چشمه نیز میگویند. اولین چشمه در سمت راست جاده دیده میشود که با لوله به سمت چپ جاده هدایت شده و این بین ابشار کوچکی را شکل داده که به رود خانه اشک میریزد.چشمه ورگینه وا ساری

برای رسیدن به دیگر چشمه ها که چشمه ی اصلی همان ورگینه واست، باید از سه نقطه رودخانه عبور کنید تا به آن برسید. چشمه ورگینه وا از دل جنگل سرچشمه میگیرد و مسیری نه چندان طولانی را از میان درختان سرسبز طی میکند تا به استخری که آب چشمه در آن جمع میشود برسد.این استخر استفاده از این چشمه را برای گردشگران بسیار سهل و آسان میکند و باعث میشود روز به یادماندی را در این منطقه برای خود به یادگار بگذارند.

امکانات گردشگری در مجاورت چشمه

در سال های گذشته امکانات زیادی در این چشمه در دسترس نبوده است.اما در چند سال اخیر برای رفاه حال گردشگران امکاناتی  فراهم شد نظیر:

  • جاده ی آسفات
  • استخر سرپوشیده(که آب چشمه به آن میریزد)
  • سرویس بهداشتی
  • شن ریزی جاده منهی به مجتمع
  • سوپر مارکت
  • آلاچیق

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *