تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, کیش

آشنایی با کشتی یونانی کیش | Greek Ship in Kish 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کشتی یونانی کیش 

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول یکی از جاذبه های بسیار زیبای کیش یعنی کشتی یونانی را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از کشتی های بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران است. در ادامه با ما همراه باشید.

در یکی از روزهای گرم تابستان سال ۱۳۴۵، بومیان جزیره کیش ناگهان کشتی عظیم‌الجثه‌ای را که در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته بود، دیدند. هنوز پس از گذشت سال‌ها دلیل به گل نشستن این کشتی در پس پرده‌ای از ابهام است اما گفته می‌شود به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش این اتفاق روی‌ داده است.

این کشتی در سال ۱۳۲۲ شمسی توسط شرکت ویلیام هامیلتون به وزن ۷۰۶۱ تن و به طول ۱۳۶ متر در بندر گلاسکو در اسکاتلندساخته شد و در روز ۴ مرداد ۱۳۴۵ به هنگام بازگشت از ایران، در سفر دریایی خود به کشور یونان در عرض جغرافیایی ۲۶ و ۲۰ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۵۳ و ۵۴ درجه شرقی به گل نشست و هشتاد روز تلاش اورینوکو، یدک‌کش هلندی برای بیرون کشیدن این کشتی به ثمری نرسید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تلاش‌های ناموفق زیادی برای بیرون کشیدن آن انجام شد و به ناچار سرنشینان کشتی مجبور به ترک آن شدند و بار آن تخلیه شد، چرا که عملیات بیرون کشیدن کشتی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبود. اطلاعات بدست آمده از شرکت بیمه لویدز لندن نشان دهنده این است که این کشتی در زمان به گل نشستن متعلق به کشور یونان و بنام کولااف بوده است.کشتی یونانی کیش 

 

در سال های اخیر به علت فرسوده شدن و انجام نشدن اقداماتی برای حفظ کشتی، این کشتی رو به نابودی است و اصلا جای تعجب نیست که تا چند مدت دیگر اثری از این کشتی وجود نداشته باشد.

گردشگرانی که این کشتی را مهمترین و جذاب ترین جاذبه کیش می نامند اگر قرار باشد که این کشتی قربانی بلاتکلیفی های مسئولان شود، بهتر است هرچه سریعتر به این جزیره سفر کنند و عکس های یادگاری خود را با کشتی یونانی کیش بگیرند چرا که تا چند سال آینده این کشتی از بین خواهد رفت.

کشتی یونانی با این که قدمت چندانی ندارد ولی طی همین مدت زمان کم توانسته به یکی از مهمترین مکان ها برای گردشگران تبدیل شود به طوری که آن ها، در مدت زمان اقامت خود در جزیره کیش به غرب این جزیره می‌روند و عکس یادگاری خود را با کشتی می‌گیرند. عکسی که در غروب آفتاب در این مکان گرفته شود زیبایی بسیار زیادی داشته و به عکسی فراموش نشدنی تبدیل می گردد.

تماشای خورشید که به آرامی از پشت کشتی یونانی در آب های نیلگون خلیج فارس غروب می‌کند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی و بسیار زیبا است. درخشش آخرین شعاع های نور خورشید بر پهنه آسمان، طیف رنگ های زرد و قرمز و نارنجی و سایه روشن های لکه های ریز و درشت ابر، منظره ای زیبا و خیال انگیز را در پشت کشتی یونانی پدید می آورد که نظیر آن را کمتر می توان مشاهده نمود.

کشتی یونانی از دیگر جاذبه های کیش (Greek Ship in Kish)

پارک ساحلی کشتی یونانی کیش، در نزدیکی همین کشتی و در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع، دارای امکانات مختلفی مانند اسکیت، دوچرخه سواری، کافی شاپ، آمفی‌تئاتر، کافی شاپ، رستوران ایرانی و لبنانی، غرفه های فروش تنقلات و فروش محصولات ورزشی در محیط پیرامون کشتی یونانی در حال احداث می باشد. همچنین لازم به ذکر است که مسیر دوچرخه سواری کیش هم از پارک ساحلی کشتی یونانی رد می شود.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *