تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
دیدنی های استانبول

آشنایی با قلعه دختر استانبول در ۶۰ ثانیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

معرفی قلعه دختر استانبول در 60 ثانیه

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی استانبول ویدیو 60 ثانیه ای از قلعه دختر استانبول قرار داده ایم که بطور کامل در 60 ثانیه شما را با قلعه دختر آشنا خواهد کرد.

برج دختر یا قلعهٔ دختر استانبول (به ترکی استانبولی: Kız Kulesi)، قلعه‌ای است که دربارهٔ آن روایت‌ها و افسانه‌های زیادی گفته شده و در قسمت سالاجاک (Salacak) تنگه استانبول واقع در دریای مرمره بر روی جزیره‌ای کوچک قرار گرفته. این قلعه که به شکل نمادی از منطقه اسکودار (Üsküdar) درآمده تنها اثر باقی مانده از دوره بیزانس در منطقه اسکودار است. قدمت این قلعه به سال ۲۴ قبل از میلاد می‌رسد و بر روی جزیره‌ای کوچکی واقع در جایی که آب‌های دریای سیاه به دریای مرمره می‌رسد بنا شده. بعضی از مورخان و تاریخ‌شناسان اروپایی به آن قلعهٔ لیندر (Leander) می‌گویند. روایت‌ها و افسانه‌های فراوانی دربارهٔ قلعه دختر وجود دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

افسانه برج دختر

داستان ها و روایات زیادی درباره تاریخچه این برج در بین مردم وجود دارد. بر اساس یکی از این روایات، تاریخچه این برج به دو عاشق بخت برگشته گره خورده است که یکی از آن ها دختری زیبا از کاهنان بنای مذهبی آفرودیت بوده و هیرو نام داشته و دیگری مرد جوانی به نام لیندر که در دام عشق یکدیگر افتاده بودند. این روایات باستانی می گوید که لیندر هر شب برای دیدن معشوقه خود مسیر طولانی کانال را شنا کرده و خود را به جزیره می رساند و هیرو نیز برای اینکه راه و مسیر را به وی نشان دهد در بالای برج آتش روشن می کرد.

در یک شب طوفانی، باد سبب خاموش شدن آتش شده و هیرو هر چقدر تلاش می کند تا آتش را دوباره روشن کند؛ موفق نشده و در نتیجه لیندر بینوا در میان امواج دریای طوفانی راه خود را گم کرده و غرق می شود. روز بعد وقتی امواج دریا جسد لیندر را به خشکی و نزدیکی برج می آورد، هیرو نیز قادر به تحمل این داغ سنگین نشده و خودکشی می کند.

قلعه دختر استانبول
قلعه دختر استانبول

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *