تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گیلان

فاصله رشت تا سلماس در آذربایجان غربی چقدر است ؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شهر سلماس یکی از شهرهای قدیمی کشور ایران محسوب می‌شود که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. شاید شما نیز یکی از افرادی باشید که از شهر بارانی رشت، قصد دارید به سلماس سفر کنید. فاصله رشت تا سلماس، موضوعی است که هم برای گردشگران رشتی عزیز و هم برای مسافرانی که از رشت قصد بازدید از شهر سلماس، واقع در آذربایجان غربی، را دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

رشت تا سلماس

شهر بارانی رشت

شهر رشت، واقع در مرکز استان گیلان، به‌ عنوان یکی از مقصد محبوب گردشگری شناخته می‌شود و می‌توان آن را سومین شهر گردشگرپذیر ایران دانست. آب‌وهوای خوب رشت، مناظر، چشم‌اندازها و جاذبه‌های بکر این شهر دوست‌داشتنی، فضای خوبی را برگذراندن اوقات فراغت مهیا کرده است. رشت پرجمعیت‌ترین شهر در بین شهرهای شمالی کشور ایران است و از آن به عنوان شهر باران یاد می‌شود.

شهر سلماس اولین شهر شطرنجی ایران

سلماس، به عنوان اولین شهر شطرنجی ایران، در شمال غربی استان آذربایجان غربی واقع شده است. فاصله این شهر از ارومیه که مرکز استان است، ۹۱.۶ کیلومتر، از تبریز ۱۶۱ کیلومتر، از خوی ۴۴.۴ کیلومتر و از رشت ۶۵۳ کیلومتر تخمین زده شده است. شهر سلماس از شرق با تبریز، از شمال با خوی و از جنوب با ارومیه هم‌مرز به حساب می‌آید و در غرب با ترکیه، دارای مرز مشترک است. قدمت این شهر قدیمی، به ۹۰۰۰ سال قبل می‌رسد و در زمان گذشته با نام‌های دیلمقان و شاپور از آن، نام برده می‌شد. شهر تاریخی سلماس در سال ۱۳۰۹ بر اثر زلزله‌ای هفت و دهم ریشتری کاملاً ویران گشت. حاکمان عصر آن زمان، این شهر را با معماری شطرنجی بازسازی نمودند؛ به همین دلیل، به این شهر، لقب تنها شهر شطرنجی استان آذربایجان غربی و همچنین اولین شهر شطرنجی ایران داده شد.

رشت تا سلماس

سفر ریلی از رشت به سلماس

مسیر ریلی شهر سلماس در واقع تعطیل شده و رفت‌وآمدی از طریق ایستگاه راه آهن این شهر صورت نمی‌گیرد. برای سفر ریلی از رشت به سلماس، شما می‌توانید از قطار رشت به تبریز استفاده کنید؛ سپس مسیر باقی‌مانده را با وسایل نقلیه طی نمایید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

فاصله رشت تا سلماس با خودرو و اتوبوس

برای طی کردن فاصله رشت تا سلماس با وسایل نقلیه، سه مسیر پیش‌روی شما قرار دارد. در ابتدا، نیاز است از رشت به سوی شهر زنجان بروید. در آنجا، سه مسیر انتخابی برای شما وجود دارد. مسیر اول ۶۵۳ کیلومتر، مسیر دوم ۷۱۱ کیلومتر و مسیر سوم ۷۶۲ کیلومتر است. در مسیر اول، از زنجان به سمت شهر تبریز رفته؛ سپس از تبریز به سمت شهر قدیمی سلماس حرکت کنید.

مسیر دوم به مسیر اول شباهت‌های بسیاری داشته و در سه‌راهی آزادراه زنجان-تبریز به سمت شهرستان قیون قشلاقی اول جدا می‌شود. با عبور از شهرهای مراغه، آذر شهر و ارومیه، به سلماس می‌رسید. مسیر سوم، به عنوان طولانی‌ترین مسیر، از استان زنجان شروع شده و به سمت زرین‌آباد و شهرهای شاهین دژ، محمودآباد و میاندوآب می‌روید؛ سپس با عبور از ارومیه، با مسیر دوم یکی شده و به سمت شهر سلماس حرکت می‌کنید.

بهترین زمان برای سفر از رشت به سلماس

فصل تابستان، بهترین زمان سفر و طی کردن مسیر رشت به سلماس به حساب می‌آید؛ البته در صورتی که با سرما مشکلی ندارید و بودن در دمای زیر صفر درجه این شهر، موجب رنجش‌خاطر شما نمی‌شود، حتما از آبشارهای یخ زده این شهر دیدن کنید تا شما را شگفت‌زده سازد.

سخن آخر

مسیر رشت تا سلماس، در نزدیکی کوهستانی زیبا و طبیعتی بکر واقع شده‌ است. با گذشتن از این مسیر خیره کننده، شما قادر خواهید بود تمامی استرس‌ها و نگرانی‌های روزمره را فراموش کرده و خود را در لحظاتی از آرامش بی‌پایان پیدا کنید. شهر تاریخی و شطرنجی سلماس، لحظاتی مفرح و لذت بخش را در کنار دوستان و خانواده برای شما می‌سازد. طی کردن فاصله رشت تا سلماس در کم‌ترین حالت خود، 8 ساعت و ربع و در بیش‌ترین حالت خود، 11 ساعت و نیم به طول می‌انجامد. شما با وسایل نقلیه‌ای همچون اتوبوس و ماشین شخصی می‌توانید به این شهر زیبا سفر کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *