تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

اگر در شهر تهران قصد عکاسی داشته باشید، لوکیشن‌ های زیادی هستند که برای عکاسی بسیار مناسب بوده و حال و هوای خاصی به عکس‌ های شما می‌بخشند. همچنین لازم است دقت داشته باشید که همه جاذبه‌ های گردشگری تهران برای عکاسی مناسب نیستند. به همین علت در صورتی که برای یک پروژه عکاسی برنامه ریزی می‌کنید، باید از بهترین و خاص‌ ترین لوکیشن‌ های عکاسی تهران اطلاع داشته باشید.

شهرک سینمایی غزالی

شهرک سینمایی غزالی از معروف‌ ترین جاذبه‌ های شهر تهران است که در سال 1358 و به همت علی حاتمی ساخته شد. این شهرک سینمایی در غرب تهران قرار داشته و بخش اصلی دکور ساختمان‌ ها و خیابان‌ های این شهرک سینمایی به دوره رضاشاه و اوایل دوره محمدرضا شاه تعلق دارد و از آن‌ها در فیلم‌ برداری فیلم و سریال‌های مربوط به تهران قدیم استفاده می‌شود. البته جالب است بدانید نام شهرک سینمایی غزالی به شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران تغییر یافته است اما همچنان در بین مردم و هنرمندان به  شهرک سینمایی غزالی شناخته می‌شود.

شهرک سینمایی غزالی در بزرگراه شهید لشکری، کیلومتر 15 جاده مخصوص کرج، بعد از کارخانه سایپا قرار دارد. اگر با اتومبیل به این شهرک می‌روید، باید ابتدا به میدان آزادی رفته و مسیر خود را در بزرگراه شهید لشکری (جاده مخصوص کرج) ادامه دهید. سپس زمانی که به کیلومتر 15 جاده مخصوص کرج رسیدید، پس از عبور از کارخانه سایپا به خیابان 55 بروید. همچنین امکان دسترسی به شهرک سینمایی غزالی از طریق مترو نیز امکان‌پذیر است. برای این منظور شما باید سوار خط پنج مترو (صادقیه – گلشهر) شده و ایستگاه ایران خودرو پیاده شوید. ایستگاه ایران خودرو حدودا یک کیلومتر تا شهرک سینمایی غزالی فاصله دارد.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

پارک شهر

پارک شهر به عنوان اولین بوستان تهران، یکی دیگر از جاذبه‌های معروف شهر تهران است که می‌توان در آن عکاسی انجام داد. در بخش شمالی پارک شهر تهران آکواریوم، گونه‌های متفاوت پرندگان و موزه صلح قرار دارد. مساحت این پارک 25 هکتار بوده و برای عکاسی در تمامی فصول مناسب است. این پارک در خیابان امام خمینی، خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت قرار دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی در میدان تجریش تهران قرار داشته و از لوکیشن‌های مناسب عکاسی است. در این باغ موزه، یک عمارت تاریخی قرار دارد که در آن می‌توانید انواع صنایع دستی را مشاهده و خریداری نمایید. باغ موزه هنر ایرانی، طراحی خاص و فوق‌العاده‌ای داشته و برای عکاسی در تمامی فصول سال مناسب است. مساحت این باغ موزه 270 متر مربع بوده و در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیگ)، خیابان دکتر حسابی قرار دارد.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی ملی ایران در سال 1348 تاسیس شد و توانست عنوان بزرگ‌ترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه را به خود اختصاص دهد. همچنین جالب است بدانید که این باغ گیاه شناسی در بین 10 باغ گیاه شناسی برتر جهان نیز قرار دارد. در این باغ شما می‌توانید بیش از 3000 گونه گیاهی که از مهم‌ترین نقاط جهان جمع آوری شده‌اند را مشاهده نموده و در کنار آن‌ها عکاسی کنید. بهترین زمان عکاسی در باغ گیاه شناسی ملی ایران فصول بهار و تابستان است. این باغ حدودا 145 هکتار مساحت دارد. برای دسترسی به باغ گیاه شناسی ملی ایران باید به اتوبان تهران – کرج، خروجی پیکان شهر، آزادشهر، بیست متری سدر آزاد، بلوار باغ گیاه شناسی ملی ایران بروید. باغ گیاه شناسی ملی ایران از بهترین لوکیشن‌ های تهران برای عکاسی به شمار می‌رود.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

کوچه تمدن

کوچه تمدن از لوکیشن‌ های خاص عکاسی در تهران است. این لوکیشن زیبا در میدان فردوسی قرار داشته و با بهره‌گیری از چترهای زیبا و رنگارنگ و حالت قدیمی خود، جلوه خاصی به عکس‌های شما می‌بخشد. کوچه تمدن در خیابان فردوسی، نرسیده به میدان فردوسی قرار دارد. در صورتی که برای عکاسی برنامه‌ای دارید، عکاسی در کوچه تمدن تهران را نیز در برنامه خود بگنجانید.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک تهران از متفاوت‌ترین جاذبه‌های این شهر است که لوکیشنی متفاوت و خاص برای عکاسی نیز به شمار می‌رود. بازدید از پارک ژوراسیک تهران فرصتی بزرگ برای علاقه مندان به حیوانات، علم، تاریخ طبیعی و دایناسورها را فراهم می‌کند. همچنین عکاسی در این پارک به شدت جالب و سرگرم کننده است و می‌توانید ژست‌های خلاقانه‌ای را در عکاسی‌های خود امتحان کنید. مساحت پارک ژوراسیک 3 هکتار بوده و فصول بهار و تابستان برای عکاسی در این پارک مناسب هستند. برای ورود به پارک ژوراسیک تهران باید هزینه ورودی پرداخت کنید. این پارک در سعادت آباد، انتهای بلوار پاک نژاد، میدان بهرودی، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز قرار دارد.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

پارک ساعی

پارک ساعی تهران با مساحل 12 هکتار از لوکیشن‌های مناسب عکاسی در تهران است. این پارک در خیابان ولی عصر قرار داشته و فضایی دلنشین دارد. متاسفانه نور و سه پایه در پارک ساعی برای عکاسی مجاز نیست. همچنین توجه داشته باشید که فصول مناسب برای عکاسی در پارک ساعی تهران، بهار و تابستان هستند.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

باب همایون

باب همایون خیابانی قدیمی و زیبا در بازار بزرگ است که برای علاقه مندان به عکاسی در مکان‌های تاریخی، یک گزینه مناسب و خاص به شمار می‌رود. همچنین در این مکان می‌توانید به خرید یا صرف غذا بپردازید. باب همایونی در ضلع جنوبی میدان امام خمینی قرار دارد. در صورتی که به مکان‌های تاریخی علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌شود بازدید از باب همایونی را در برنامه خود قرار دهید.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

کاخ موزه سعدآباد

سعدآباد عمارتی بسیار معروف در بین علاقه مندان به موزه‌ها و آثار تاریخی است. این کاخ که به دوران پهلوی تعلق دارد، شامل 18 کاخ و فضاهای سبز زیبا و دیدنی است. همه بخش‌های کاخ سعدآباد امروزه تبدیل به موزه شده‌اند. امکان عکاسی تنها در فضای سبز این کاخ موزه امکان‌پذیر است. کاخ موزه سعدآباد مساحتی در حدود 110 هکتار دارد. این کاخ موزه در خیابان ولی عصر، خیابان شهید فلاحی، انتهای خیابان شهید کمال طاهری قرار داشته و برای عکاسی در تمامی فصول سال مناسب است.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان به طور مصنوعی در زمینی بایر ایجاد شده است. این پارک چنگلی در سال 1342 و در زمان پهلوی ساخته شد. پارک جنگلی لویزان لوکیشنی زیبا و دلنشین برای عکاسی بوده و در بزرگراه امام علی (ع)، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، خروجی شیان قرار دارد. اگر به دنبال پارک جنگلی زیبا و خاص برای عکاسی هستید، پارک جنگلی لویزان مناسب شماست.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

پل طبیعت و پارک آب و آتش

پل طبیعت از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری شهر تهران است که در پارک آب و آتش قرار دارد و از روی اتوبان مدرس عبور می‌کند. پل طبیعت و پارک آب و آتش از محبوب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی در تهران هستند. این پل، راه ارتباطی بین بوستان طالقانی و بوستان آب و آتش است و همین موضوع بر جذابیت و حیرت‌انگیز بودن پل طبیعت می‌افزاید. پل طبیعت برای عکاسی در هم روز و هم شب مناسب بوده و در هر دو حالت می‌توانید عکس‌های حیرت انگیزی ثبت کنید. پل طبیعت برای عکاسی در تمامی فصول سال مناسب بوده و در بزرگراه حقانی جنوبی، خیابان ضلع جنوبی، پارک آب و آتش قرار دارد. با مراجعه به پل طبیعت، در واقع شما سه لوکیشن برای عکاسی دارید؛ پارک آب و آتش، پل طبیعت و پارک طالقانی.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

خانه تاریخی فاموری

خانه تاریخی فاموری از آثار تاریخی به جا مانده از دوران قاجار به شمار می‌رود که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. معماری قدیمی و خاص این خانه سبب می‌شود عکس‌ها جلوه خاصی داشته باشند. خانه تاریخی فاموری در خیابان جمهوری، بین خیابان حافظ و ولی عصر، بعد از خیابان روم، کوچه گشتاسب، درب انتهای کوچه قرار دارد.

درکه

درکه محله‌ای دنج و قدیمی است که از گشت و گذار در آن خسته و دلزده نمی‌شوید. این محله قدیمی با دارا بودن خانه‌های رنگارنگ، رودخانه و پرنده‌های زیبا و آوازخوان، لوکیشنی مناسب برای تفریح و عکاسی است. مساحت کل درکه 7 هکتار بوده و در تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشیدالدین فضل‌الله، بعد از میدان دانشگاه، خیابان درکه قرار دارد.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

پارک لاله

پارک لاله از مشهورترین پارک‌های شهر تهران است که اکثر گردشگران این شهر از آن بازدید می‌کنند. این پارک 3.5 هکتار مساحت داشته و در میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی قرار دارد. پارک لاله از خاطره انگیزترین پارک‌های تهران است و لوکیشنی مناسب و زیبا برای عکاسی به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید در مکانی خاطره انگیز عکس داشته باشید، پارک لاله تهران را در برنامه خود قرار دهید.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

بوستان گفتگو

بوستان گفتگو از وسیع‌ترین بوستان‌های شهر تهران است که در بخش غربی این شهر قرار دارد. بوستان گفتگو 14 هکتار مساحت دارد و برای عکاسی در تمامی فصول مناسب است. این بوستان در بزرگراه شهید حکیم، محله کوی نصر قرار دارد و از معروف‌ترین تفریح‌گاه‌های تهران به شمار می‌رود. بوستان گفتگو را می‌توان از بهترین لوکیشن‌های عکاسی تهران حساب کرد.

باغ بهشت

باغ بهشت در سال 1380 تبدیل به موزه سینمای ایران شد. این باغ دارای تعدادی کافه جمع و جور، گرم و جالب است که محلی مناسب برای دورهمی‌های دوستانه به شمار می‌رود. قدمت باغ بهشت به دوران قاجار بازمی‌گردد. این باغ از آثار ملی ایران است و در خیابان ولی عصر، نرسیده به میدان تجریش، کوچه بخشش قرار دارد. این باغ از بهترین لوکیشن‌های عکاسی تهران به شمار می‌رود که برای عکاسی در تمامی فصول سال مناسب است.

موزه خانه مقدم

موزه خانه مقدم از بهترین جاذبه‌های گردشگری تهران برای علاقه مندان به معماری و همچنین عکاسی است. این موزه دارای فضایی قدیمی مربوط به زمان قاجار است. موزه خانه مقدم در میدان امام خمینی قرار دارد. اگر به عکاسی در مکان‌های تاریخی علاقه داشته باشید، موزه خانه مقدم یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای شماست.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

میدان آزادی

میدان آزادی تهران از مهم‌ترین نمادهای تهران به شمار می‌رود. این میدان به علت بهره‌مندی از معماری خاص خود، مورد توجه بسیاری از عکاسان قرار گرفته و پروژه‌های عکاسی متعددی در این میدان انجام می‌شود. اگر به عکاسی در کنار نمادهای شهر تهران علاقه دارید، میدان آزادی تهران مناسب شماست. این میدان 7 هکتار مساحت داشته و از غرب به بزرگراه شهید لشگری، از جنوب به بزرگراه سعیدی، از شرق به خیابان آزادی و از شمال به بزرگراه جناح محدود می‌شود.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر از بهترین لوکیشن‌های عکاسی در شهر تهران است. این دریاچه توانسته عنوان بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران را به خود اختصاص دهد. مساحت دریاچه چیتگر 130 هکتار بوده و برای عکاسی در تمامی فصول سال لوکیشنی فوق‌العاده محسوب می‌شود. دریاچه چیتگر در همت غربی، شهید خرازی، خروجی شهدای چیتگر قرار دارد.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

دیوار گرافیکی اکباتان

دیوارر گرافیکی اکباتان از دیگر جاذبه‌های گردشگری اکباتان است. این دیوار گرافیکی را شهرداری نقاشی نمی‌کند بلکه توسط جوانان هنرمند انجام می‌شود. دیوار گرافیکی اکباتان از رنگارنگ‌ترین، خاص‌ترین و جالب‌ترین مکان‌های دیدنی تهران است و لوکیشنی مناسب برای انجام عکاسی‌های خلاقانه به شمار می‌رود.

خاص ترین لوکیشن های عکاسی در تهران

سخن پایانی

برای انجام پروژه‌های عکاسی لازم است لوکیشنی مناسب پیدا کنید که عکس‌ها جالب، دلنشین و خلاقانه شوند. در شهر تهران جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارند که البته همه آن‌ها برای عکاسی مناسب نیستند. از بهترین لوکیشن‌های عکاسی در تهران می‌توان به دیوار گرافیکی اکباتان، پل طبیعت، پارک آب و آتش، دریاچه چیتگر، پارک جنگلی لویزان، باغ گیاه شناسی ملی، پارک شهر، درکه و پارک لاله اشاره کرد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *