تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, لرستان

دشت لاله‌ های واژگون الیگودرز | بزرگترین دشت لاله‌ های واژگون 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دشت لاله‌ های واژگون

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی الیگودرز استان لرستان تصمیم گرفتیم تا شما را با دشت لاله های واژگون این شهر که  بزرگترین دشت لاله واژگون جهان نیز به حساب می آید آشنا کنیم. این نکته را توجه داشته باشید که برای بازدید از دشت لاله باید فقط فصل بهار را انتخاب کنید در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر با این جاذبه طبیعی و گردشگری الیگودرز بیشتر آشنا شوید.

اَلیگودَرز از شهرهای بختیاری نشین لرستان مرکز شهرستان الیگودرز در شرق استان لرستان می‌باشد. جمعیت شهرستان ۱۳۷٬۵۳۴ هزار نفر است و پس از خرم‌آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت، دلفان ششمین شهرستان لرستان از نظر جمعیت است. الیگودرز در ناحیهٔ کوهستانی و با آب و هوایی بسیار سرد در شرق استان لرستان واقع شده و همچنین از شهرهای مرتفع و مناطق سردسیر ایران است.جاذبه های گردشگری الیگودرز با توجه به قدمت ۷۰۰ ساله‌اش غنی از جاذبه های تاریخی و طبیعی است که باعث جذب گردشگران و اکوتوریست‌های زیادی شده است. که در ادامه تصمیم گرفتیم تا یکی از این جاذبه های طبیعی این شهر را بشما معرفی کنیم .

دشت لاله‌ های واژگون


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

برخی معتقدند که این دشت گسترده در جهان بی همتا است و بزرگترین دشت لاله‌ های واژگون جهان است. همه ساله در فصل بهار دشت وسیعی که از ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی الیگودرز آغاز شده و تا بالای دامنه‌های زاگرس ادامه یافته است، با فرشی قرمز و زرد رنگ از گل‌ های لاله پوشیده می‌شود. دشت دالانی در دامنه کوه‌ های دره دائی با وسعتی در حدود ۲۹۰۰ هکتار، یکی از رویشگاه‌ های لاله‌ های واژگون در الیگودرز است. در این دشت بی‌ نظیر دو نوع نادر از گل‌ های واژگون یعنی سوسن چلچراغ و اشک مریم با ارتفاعی در حدود ۱۲۰ سانتی‌ متر می‌ رویند.

  • نشانی: دشت دالانی در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی الیگودرز
  • بهترین زمان بازدید: اوایل اردیبهشت

دشت لاله‌ های واژگون


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *