تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

ایستگاه مترو زین الدین تهران کجاست ؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تهران، به عنوان یکی از اولین شهر‌هایی است که خط مترو در آن راه‌اندازی شد. این شهر دارای خطوط متروی بسیار زیادی است. یکی از‌ایستگاه‌های مترو تهران ملقب به‌ ایستگاه مترو زین الدین بوده که به عنوان خط ۳ مترو تهران شناخته می‌شود. این ایستگاه در منطقه بزرگراه شهید صیاد شیرازی واقع شده است. این خیابان درگذشته به نام تقاطع گیلان شناخته می‌شد که به همین جهت خط ۳ متروی تهران، به‌ ایستگاه مترو گیلان نیز معروف است. در حال حاضر، این تقاطع به شهید زین‌الدین تغییرنام یافته و به همین جهت این ‌ایستگاه نیز شهید زین الدین نامیده می‌شود.

ایستگاه مترو زین الدین تهران

توضیحات

شهر تهران در حال حاضر، به یکی از پرجمعیت‌ترین شهر‌های ایران تبدیل شده است. برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد جمعیت و ترافیک شهری نیاز است که بسیاری از مردم از وسایل نقلیه عمومی جهت جابه‌جایی خود استفاده کنند. در واقع استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و غیره به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم فرهنگ بالا در شهر‌های بزرگ کشور به شمار می‌رود. مهم‌ترین دغدغه مردم برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی، صرف مدت زمان زیاد برای رسیدن به مقصدشان است. به همین منظور، استفاده از مترو یکی از بهترین روش‌های استفاده از وسایل نقلیه عمومی به شمار می‌رود؛ اگر در محله‌ای اتوبوس های شهری خالی از مردم عادی باشد و استفاده از ماشین های سواری شخصی رواج داشته بالایی داشته باشد، می توان گفت که سطح فرهنگ آن محله پایین بوده و با دنیای مدرنیته فاصله زیادی دارند.

تاریخچه ایستگاه

ایستگاه مترو زین الدین در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ به مرحله‌ای از بهره‌برداری رسید. در واقع، این ‌ایستگاه جزوی از مسئولیت‌های منطقه ۴ شهرداری تهران به شمار می‌رود. ‌ایستگاه متروی شهید زین الدین به محله‌هایی چون پاسداران، ضرابخانه هروی، مجیدیه، کاظم آباد و غیره دسترسی داشته و در هریک از این محلات توقف دارد؛ بنابراین می‌توان گفت قدمت این ‌ایستگاه در حدود ۸ سال بوده و یکی از قدیمی‌ترین‌ ایستگاه‌های متروی تهران به شمار می‌رود.

ورودی های ایستگاه 

ورودی متروی شهید زین‌الدین در محله پاسداران ضرابخانه و بزرگراه شهید صیاد شیرازی قرار گرفته است. این ورودی، یکی از ورودی‌های اصلی این‌ ایستگاه به شمار می‌رود که از لحاظ موقعیت جغرافیایی، این ورودی به عنوان بهترین ورودی این‌ ایستگاه شناخته می‌شود. موقعیت جغرافیایی این ورودی به گونه‌ای است که به مکان‌های مهم زیر دسترسی دارد:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • مرکز معاینه فنی سیار خودرو شماره ۳
  • کافه دوریس
  • دفتر اسناد رسمی ۸۵۱ تهران
  • فروشگاه مرکزی بلومیران

ایستگاه مترو زین الدین تهران

سخن پایانی

مترو به عنوان سریع‌ترین و کاربردی‌ترین وسیله نقلیه عمومی در شهرهای پرجمعیتی همچون تهران شناخته می‌شود. شهر تهران، به عنوان پایتخت کشور، ایستگاه‌های متروی زیادی را در سطح شهر راه‌اندازی کرده که هرکدام از آن‌ها زیرنظر شهرداری منطقه مورد نظر است. یکی از پرترددترین ایستگاه های متروی تهران، مربوط به ایستگاه متروی شهید زین الدین است که تحت کنترل شهرداری منطقه ۴ تهران قرار دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *