تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ادامه تحصیل, مهاجرت و اقامت

بهترین کشور برای تحصیل رایگان (در سال ۲۰۲۳) 

بورسیه تحصیلی و پیدا کردن بهترین کشور برای تحصیل رایگان، آرزوی بسیاری از دانشجویانی‌ست که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند. اصلی‌ترین سد بر سر راه اغلب متقاضیان، هزینه‌های سنگینی است که تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی روی دستشان خواهد گذاشت. خوشبختانه بعضی از دانشگاه‌ها و کشورها، با بورسیه‌های تحصیلی، امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویانی که واجد شرایط باشند، فراهم می‌کنند. برخی از این کشورها را در مقاله زیر با هم مرور می‌کنیم.

بهترین کشور برای تحصیل رایگان (در سال ۲۰۲۳)

تحصیل رایگان در دانشگاه‌های آلمان

شرایط اقتصادی قوی، بازار کار بسیار علی و هزینه‌های نسبتا پایین تحصیل در آلمان، این کشور را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تحصیل در خارج از کشور بدل کرده است. از جمله نکات جالب که حتما باید در مورد آلمان بدانید این است که دوره کارشناسی در تمامی دانشگاه‌های این کشور، اعم از افراد آلمانی و غیر آلمانی، کاملا رایگان است. البته مبلغی به عنوان هزینه‌های پذیرش از دانشجویان دریافت می‌شود که مبلغ آن کم‌تر از ۲۰۰ یورو است. از طرف دیگر، دانشگاه‌های معتبر زیادی نیز در آلمان وجود دارند و همین باعث می‌شود تا خیلی‌ها برای مهاجرت تحصیلی به فکر آلمان بیفتند.
البته همه چیز آن‌قدر که فکر می‌کنید ساده نیست و هنوز باید هزینه‌های زندگی در آلمان و مسئله گرفتن ویزای تحصیلی را نیز در نظر بگیرید. بر فرض این که شما بتوانید پذیرش دانشگاه‌ها در رشته کارشناسی را به دست بیاورید یا این که در مقاط بالاتر بورسیه شوید، همچنان باید برای ویزای تحصیلی آلمان، مدارک مورد نظر برای تمکن مالی را ارائه کنید. همچنین هزینه‌های زندگی در آلمان، بر اساس شهری که در آن‌جا تحصیل کرده‌اید متفاوت خواهد بود، اما در نهایت، خیلی ارزان در نمی‌آید. با این حال هنوز آلمان بهترین کشور برای تحصیل رایگان محسوب می‌شود. اما فارغ از این مسائل، مشکل دیگر تحصیل در آلمان این است که شما برای تحصیل رایگان، حتما باید زبان آلمانی یاد بگیرید!

بهترین کشور برای تحصیل
تحصیل رایگان در دانشگاه‌های فرانسه

تحصیل در فرانسه نیز عموما رایگان است اما مسئله زبان در این کشور نیز وجود دارد و اگر قرار باشد، دوران تحصیل خود را در دانشگاه‌های فرانسه رایگان سر کنید، حتما باید زبان فرانسوی یاد بگیرید. با این حال امتیازی که دانشگاه‌ها برای شما قائل می‌شوند این است که در خود دانشگاه و قبل از شروع سال تحصیلی، کلاس‌هایی برای تقویت زبان فرانسوی برایتان برگزار می‌کنند. این را هم در نظر بگیرید که بعضی دانشگاه‌ها اگر چه در فرانسه رایگان نیستند، اما شهریه آن‌ها بسیار پایین است که آن‌ها نیز گزینه‌ی خوبی برای ادامه تحصیل به حساب می‌آیند.
فرانسه را نیز می‌توان بهترین کشور برای تحصیل رایگان به حساب آورد اما هزینه‌های زندگی در آن‌جا، بحث دیگری است. شهرهای بزرگ فرانسه همچون پاریس از گران‌ترین شهرهای دنیا برای اقامت محسوب شده و هزینه‌های زندگی در آن‌جا بسیار بالاست. اما اگر در دانشگاه‌های شهرهای کوچک‌تر تحصیل کنید، هزینه‌های آنچنانی برای هزینه‌های روزمره خود نخواهید داشت.

تحصیل رایگان در دانشگاه‌های اتریش

اتریش را هم باید در لیست بهترین کشور برای تحصیل رایگان قرار دارد و می‌توان با بورسیه تحصیلی یا تحصیل در رشته‌های کارشناسی در بعضی از دانشگاه‌ها، به صورت رایگان در این کشور تحصیل کرد اما امکان تحصیل با هزینه‌ی پایین نیز در آن‌جا مهیاست و آن‌ها که به دنبال مهاجرت تحصیلی با هزینه‌ی پایین هستند، این مسئله را نیز باید مد نظر بگیرند. این هزینه چیزی بین ۸۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال بوده که بر اساس رشته مورد نظر و دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. شرایط کشور بلژیک نیز نزدیک به اتریش است و این کشور را نیز باید در انتخاب‌های خود قرار دهید.
هزینه‌های زندگی در اتریش هم آن‌قدرها زیاد نیست و می‌توان برای هر نفر، مبلغی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو به حساب آورد که شامل هزینه‌ی مسکن یا خوابگاه نیز می‌شود. به این ترتیب، حتی اگر هزینه‌ای را بابت شهریه پرداخت نمایید، باز هم با توجه به هزینه‌های پایین زندگی در اتریش، هنوز تحصیل در این کشور برایتان مقرون به صرفه خواهد بود. اما هزینه‌های زندگی در بلژیک کمی بالاتر از این مبلغ بوده که البته همه‌ی این مبالغ مربوط به شهرهای بزرگ این کشور است که دانشگاه‌های بزرگ در آن‌جاها قرار گرفته‌اند.

بهترین کشور برای تحصیل رایگان (در سال ۲۰۲۳)
تحصیل رایگان در دانشگاه‌های کشورهای شمال اروپا

قوانین مربوط به پذیرش دانشجو در کشورهای شمال اروپا همچون ایسلند، دانمارک، گیرنلند، فندالند، سوئد و … به هم شبیه هستند و حتی از نظر آب و هوایی و فرهنگ مردم این کشورها نیز، نزدیکی زیادی را متوجه خواهید شد. اغلب این کشورها همچون فندلاند، نروژ یا سوئد، امکان تحصیل رایگان با بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کنند و با توجه به هزینه‌های نسبتا پایین زندگی در آن‌جاها، تک تک آن‌ها می‌توانند به عنوان بهترین کشور برای تحصیل رایگان محسوب شوند. حتی اگر نتوانید به صورت کاملا رایگان به تحصیل در کشورهایی همچون سوئد یا نروژ مشغول شوید، می‌توانید با گرفتن بورسیه، هزینه‌های پایین در حد کم‌تر از ۶۰۰ کرون را برای تحصیل بپردازید.
کشورهایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم با کیفیت بالای زندگی، امکانات بسیار خوب برای دانشجویان و همچنین داشتن بازار کار، همگی انتخاب‌های بسیار خوبی هستند که از رادار داشنجویان ایرانی دور مانده‌اند. البته در بین کشورهای شمال اروپا، هستند دانشگاه‌هایی که بدون بورسیه، مبالغ سنگین تا ۱۲۰ هزار کرون برای هر سال را از دانشجویان دریافت می‌کنند.

تحصیل رایگان در دانشگاه‌های جمهوری چک

اگر همت به خرج دهید و زبان رسمی جمهوری چک را یاد بگیرید، می‌توانید به صورت رایگان در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید. فرصت تحصیل رایگان در این کشور تنها با یادگیری زبان رسمی آن‌جا محقق خواهد شد و اگر بخواهید به زبان انگلیسی در جمهوری چک به ادامه تحصیل بپردازید، باید خود را برای پرداخت مبلغی بین ۴ تا ۱۲ هزار یورو در سال آماده کنید.
البته این را هم مد نظر داشته باشید که هزینه‌های زندگی در چک، بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که در کشورهایی نظیر آلمان یا فرانسه با آن مواجه خواهید بود. در کل به خاطر سد بزرگ زبان رسمی این کشور، نمی‌توان چک را بهترین کشور برای تحصیل رایگان به حساب آورد اما هنوز برای افراد زیادی، انتخابی معقول به نظر می‌آید.

سفر به کشورهای مختلف را با مقتدرسیر تجربه کنید

اگر به دنبال یک شرکت عالی و با تجربه برای سفرهای خارجی می‌گردید، در انتخاب شرکت گردشگری مقتدرسیر تابان شک نکنید. این مجموعه تورهای گردشگری به کشورهای مختلف جهان را برگزار کرده و با ارائه خدمات عالی در قالب قیمتی مناسب، یکی از بزرگ‌ترین و بهترین متولیان برگزاری تورهای گردشگری در کشورمان به حساب می‌آید.

شما می‌توانید برای اطلاع از شرایط سفر به کشورهای مختلف، دریافت ویزا و رزرو تورهای مقرون به صرفه از جمله تور استانبول ارزان، با شماره تلفن ۷۵۲۱۲ – ۰۲۱ تماس گرفته یا به سایت رسمی مقتدرسیر تابان رفته و به صفحه mstiran.com/tours مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *