تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مهاجرت و اقامت

بهترین روش مهاجرت به امارات چیست؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

امروزه مهاجرت به امارات نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای اغلب مردم جهان به عنوان یک گزینه مهاجرتی ایده‌آل محسوب می‌شود. چرا که دبی یکی از قطب‌های اصلی سرمایه‌گذاری اقتصادی و تجارت در خاورمیانه محسوب می شود. از این رو امارات و دبی می‌تواند مکان خوبی برای کسانی باشد که علاقه دارند در یک محیط چند فرهنگی با فرصت‌های متعدد کاری و بسیار پیشرفته فعالیت کنند. پس در همین ابتدا این نتیجه حاصل می شود که، وضعیت روبه‌رشد اقتصادی و زندگی در شرایط کاملا مرفه جزو عواملی هستند که آمار مهاجرت به امارات را بالا برده است. در این مقاله به روش های مهاجرت به امارات اشاره می کنیم و در انتها می توانید دریابید که بهترین روش کدامیک است.

مهاجرت به امارات

مهاجرت به امارات

به دلیل شرایط اقتصادی و تجارتی ویژه، امارات متحده عربی به طور فزاینده‌ای تبدیل به کانونی برای مهاجرانی شده است که به‌دنبال مهاجرت به‌ جایی هستند که می‌توانند نه تنها از نظر حرفه‌ و شغل بلکه از نظر شخصی نیز رشد کنند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که، برای مهاجرت به امارات باید از شرایط زندگی در آن آگاه باشید تا مناسب‌ترین روش را برای مهاجرت انتخاب کنید.

امارات متحده عربی از کشورهای مسلمان است که قوانین و مقررات حاکم بر آن تا حدودی مطابق با قوانین اسلامی است. امارات یکی از کشورهای توسعه یافته حوزه خلیج فارس است که حدود ۹/۹ میلیون نفر جمعیت دارد. از دسامبر سال ۱۹۷۱ میلادی به بعد، امارات متحده عربی به فدراسیونی متشکل از هفت شیخ‌نشین تبدیل شد. سپس از آن زمان امارات متحده عربی به سرعت توسعه یافت.

اما امروزه علاوه بر دلایلی که تا به ابنجا خاطر نشان کردیم، مهاجرت به امارات به ‌دلیل زیرساخت‌های مدرن، رویدادهای بین‌المللی و موقعیت آن به‌عنوان یک مرکز تجاری و حمل و نقل نیز مورد توجه قرار گرفته است. پاسپورت امارات در حال حاضر جز قدرتمندترین پاسپورت ها در دنیا است. کشور امارات توانسته است در راستای رفاه اجتماعی و همچنین ارتقا کیفیت زندگی گام‌های مؤثری بردارد. به نحوی که امروزه به‌عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی جهان شناخته می‌شود و پنجمین مقصد جهانگردی است. از آنجا که اکثر مردم در جستجوی فرصت‌های شغلی مناسب برای داشتن یک زندگی بهتر و با امنیت هستند، امارات را به عنوان مقصدی ایده‌آل در فهرست خود قرار می‌دهند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

روش های مهاجرت به امارات

بدیهی است که کسانی که قصد مهاجرت به انارات را دارند، باید با انواع روش های مهاجرت به این کشور آشنا باشند. برخی از این روش ها و ملزومات آنها که در ادامه این مقاله به بررسی دقیق ترشان خواهیم پرداخت، به شرح زیر است:

  1. متقاضیان برای اقامت تحصیلی باید مسلط به زبان انگلیسی و یا عربی باشند؛ اقامت تحصیلی در امارات نمی تواند منجر به اقامت دائم شود اما پس از تحصیل متقاضی می تواند اقامت خود را از تحصیلی به کاری تغییر دهد.
  2. اخذ اقامت از طریق کار ملزم به داشتن جاب آفر از سوی کارفرمای خارجی است. این اقامت 5 ساله با قابلیت تمدید است اما منجر به اقامت دائم نمی شود.
  3. یکی دیگر از روش های مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری است. متقاضیان یا باید ملکی به ارزش حداقل 5 میلیون درهم خریداری کنند یا برای ثبت شرکت با حداقل سرمایه ده میلیون درهم در این کشور اقدام کنند. ثبت شرکت در امارات یکی از رایج ترین نوع مهاجرت به امارات می باشد.
  4. اخذ اقامت دائم در امارات یکی از کارهای دشوار است که تنها با سرمایه گذاری مناسب یا ازدواج امکان پذیر می باشد.
  5. آسان ترین و راحت ترین راه دریافت ویزا برای مهاجرت به امارات ویزای تحصیلی می باشد.

مهاجرت به امارات

با توجه به این موضوع که مهاجرت با زمان و سرمایه افراد در ارتباط است، بدیهی است که مشاوره حقوقی تخصصی در این زمینه از ملزومات است. یک اقدام نادرست یا در نظر نگرفتن زمان مناسب، باعث اتلاف وقت و ضرر و زیان مالی برای افراد خواهد شد. بدین ترتیب نه تنها شانس مهاجرتی خود را از دست می دهند، بلکه سرمایه و اندوخته شان نیز تلف می گردد. با مراجعه به سایت وکیل از ما، بزرگترین و جامع ترین مرجع دانستنی های حقوقی در ایران، ضمن تکمیل آگاهی از موارد حقوقی، این امکان برای شما فراهم گردیده تا به راحتی با بهترین وکلا در حوزه مورد نظرتان آشنا گردید و با استفاده از راه های ارتباطی ارائه شده، از مشاوره تخصصی بهره مند گردید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

مهاجرت به امارات برای کار

به دلیل نرخ پایین بیکاری در این کشور همواره تقاصا برای کار در امارات، بالا بوده است. در مهاجرت به امارات تأمین امنیت شغلی قبل از عزیمت مهم است. زیرا اولین قدم برای زندگی در این کشور شامل اخذ اجازه اقامت است که پس از آن به شما اجازه می دهد مجوز کار دریافت کنید. از این رو از جمله راه های مهم مهاجرت به امارات، و به خصوص دبی، مهاجرت کاری است. در این روش مهاجرتی، شما برای کار در امارات باید شما یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما یا شرکتی در امارات داشته باشید.

مهاجرت به امارات برای تحصیل

یکی دیگر از راه های مهاجرت به امارات، راه تحصیلی است. افراد برای تحصیل در امارات باید به زبان انگلیس و عربی تسلط داشته باشند. به طور کلی امارات برای افراد برنامه های مختلف تحصیلی را دارد، که شامل مهد کودک ها، مدارس مقطع ابتدایی و دبیرستان های خصوصی می باشد.

یکی از مزایا در این روش مهاجرت به امارات این است که، افراد در مقطع دانشجویی، می توانند ویزای بلند مدت 5 ساله دریافت کنند. ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه یا دانشجوی کالج است که در امارات متحده عربی تحصیل می کند. دانشجوی متقاضی باید حداقل 18 ساله باشد. برای دریافت ویزای دانشجویی، متقاضی باید الزامات زیر را داشته باشد:

  1. نامه دانشگاهی رسمی را که در آن قصد تحصیل دارد، دریافت کند.
  2. برای دانش آموزان مسن تر، گواهی ادامه تحصیل لازم است.
  3. گذراندن تست سلامت پزشکی.
  4. معرفی یک حامی، خود دانشگاه یا والدین یا بستگان
  5. تصویب اداره کل امور اقامت و امور خارجه مربوطه

مهاجرت به امارات

مهاجرت به امارت از طریق سرمایه گذاری

 همانطور که پیشتر در بررسی و معرفی راه های مهاجرت به انارات عنوان کردیم، سرمایه گذاری یکی از راه های کسب اقامت است. با توجه به شرایط ایده آل این کشور، سرمایه گذاران در سراسر جهان به طور مداوم به دنبال فرصت هایی هستند تا با اقتصادهایی با ثبات که به سرعت در حال رشد هستند مانند امارات متحده عربی آشنا شوند. این روش های سرمایه گذاری عبارت اند از:

  • سرمایه گذاری بدون نیاز به اسپانسر: شخص متقاضی می تواند با ۱۰ میلیون درهم در زمینه سپرده گذاری در یک شرکت در کشور امارات، ثبت شرکت جدید با سرمایه اولیه حداقل ۱۰ میلیون درهم یا سرمایه گذاری در یک تجارت دیگر و شریک شدن با یک فرد تبعه امارات به همین مبلغ، به این نوع اقامت برسد. مدت این نوع اقامت ۱۰ ساله می باشد.
  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در امارات: در این روش شخص متقاضی حق برداشت سرمایه خود تا ۳ سال را ندارد و از این روش می تواند برای کل اعضای خانواده خود هم اقامت اخذ کند. اقامت ۵ ساله بدون نیاز به حامی مالی با خرید ملک به ارزش ۵ میلیون درهم می باشد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در امارات

در قسمت قبل روش مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار دادیم و راه های سرمایه گذاری در این کشور را معرفی کردیم. حال به بر آنیم تا به بررسی نکات ضعف و قوت این موضوع بپردازیم. از مزایای سرمایه‌گذاری در امارات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امکان اخذ ویزا برای اعضای خانواده
  2. امکان تمدید آسان اقامت موقت
  3. عدم نیاز به پرداخت گمرک در مناطق آزاد
  4. آزادی انتخاب در محل سکونت
  5. داشتن ثبات سیاسی
  6. موقعیت جغرافیایی مناسب
  7. امکان کار و تجارت با دیگر کسب‌ و کارهای موجود در امارات

در کنار مزیت‌های سرمایه‌گذاری در امارات که به آنها اشاره کردیم، همواره معایبی نیز وجود دارند. به عنوان مثال یکی از بزرگترین معایب سرمایه‌گذاری در امارات، فراهم نبودن امکان اقامت دائم برای سرمایه‌گذاران در مهاجرت به امارات است.

مهاجرت به امارات از طریق ازدواج

به عنوان سخن پایانی یکی دیگر از روش های مهاجرت به امارات را بررسی میکنیم. یکی دیگر از راه های مهاجرت به امارات می تواند از طریق ازدواج در امارات تحقق یابد. در اکثر کشورها اگر شخصی با فرد غیر تبعه آن کشور ازدواج کند به فرد خارجی اقامت دائم و تحت شرایطی تابعیت نیز داده می شود. اما این نکته رد امارات به همین سادگی نیستو به عبارتی در مورد امارات کمی قوانین متفاوت است. انین قوانین در حالت های مختلفی که برای ازدواج وجود دارد، از قرار زیر است:

  • ازدواج مرد اماراتی با زنی خارجی: پس از گذشت 3 سال از زندگی مشترک آنها و اثبات واقعی بودن ازدواج، به همسر وی اقامت دائم داده می شود. در صورتی که تابعیت قبلی خود را سلب کند می تواند تابعیت اماراتی را بپذیرد.
  • ازدواج زن اماراتی با یک مرد خارجی: در این صورت فقط می تواند اقامت این کشور را کسب کند و به وی تابعیت اعطا نمی گردد.
  • در صورت طلاق: اگر یک شخص خارجی که با یک اماراتی ازدواج کرده از وی طلاق بگیرد و با فردی غیر اماراتی ازدواج کند تابعیت اماراتی وی لغو می گردد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *