تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
کرج

معرفی پارک ایران کوچک در کرج | Little Iran Park 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک ایران کوچک کرج

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با پارک ایران کوچک کرج آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با این پارک زیبا بیشتر آشنا شوید.

یکی از مناطق جذاب گردشگری در شهر کرج پارک ایران کوچک است که همان طور که از نامش مشخص است در آن مجموعه ای کوچک از سراسر ایران گردآوری شده است. این پارک در زمینی به مساحت هفت هکتار در ضلع جنوب شرقی میدان جمهوری واقع شده است.

در این پارک برخی سکونتگاه‌های اقوام ایرانی شبیه‌سازی شده است و معماری استان‌های یزد، اصفهان، خوزستان، شیراز، گیلان، مازندران، بندرترکمن، خراسان و فارس دیده می شود.پارک ایران کوچک کرج

دیدنی های پارک

در پارک ایران کوچک سیاه چادر ایل بختیاری و لر، خانه آغاج اوی ترکمن‌ها، مضیف خوزستان و کپر آذربایجان، بخشی از بافت روستای ابیانه و آب‌انبار یزد، ارگ بم، بازار سعد السلطنه قزوین، آسیاب بادی خراسان جنوبی و ساباط مناطق مرکزی شبیه‌سازی شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

روستای خزری، آب انبار، مسجد سهره یزد و بازار صدرالسلطنه به صورت سازه در محوطه پارک ملی ایران کوچک ساخته شده‌اند.پارک ایران کوچک کرج

این پارک از جمله مناطقی در کرج است که ساکنان این شهر و همچنین تهران و اطراف آن می توانند با برنامه ریزی و رفتن به آنجا یک روز دلپذیر را سپری کنند و از تماشای ماکت بناهای تاریخی لذت ببرند.

بعضی منابع از این پارک به عنوان شاهکار هنری در زمینه پارک سازی یاد می‌کنند و بعضی آن را نماد هویتی کرج می‌دانند. این پارک در 14 اسفند 1399 افتتاح شد امّا در سال 1400 نه تنها در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسید بلکه به عنوان نخستین پارک فرهنگ ایرانی در یونسکو ثبت جهانی شد.پارک ایران کوچک کرج

دسترسی

پارک ایران کوچک در نزدیکی باغ جهان در جهانشهر کرج واقع شده و آدرس آن در بلوار ماهان و بلواری جمهوری است. نقشه پایین می تواند به شما در پیدا کردن پارک کمک کند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *