تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


ایران, لرستان

جاهای دیدنی لرستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی لرستان

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی ایران قصد داریم یکی از جاهای دیدنی ایران یعنی جاهای دیدنی لرستان را به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

لرستان یکی از زیباترین استانهای کشور ایران است. که به علت آب و هوای معتدل طبیعت سرسبزی دارد. لرستان همانگونه که سرزمین آبشارهای فراوان است سرزمین دشت لاله های واژگون هم هست و در این استان تعداد آبشارها و دشت های گل بسیار است.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

لرستان از استان های غربی و ششمین استان پر بارش کشور است که به آن سرزمین آبشارها گفته می شود،

لرستان ششمین استان پربارش در ایران است. در این مطلب سعی داریم به جاذبه های طبیعی و گردشگری اشاره کنیم.

آبشار کاکارضا

در فاصله 35 کیلومتری شمال خرم آباد و در دره ای پر از درختان زیبای بلوط و کشتزارهای صیفی و حبوبات و در نزدیکی روستای کاکارضا، آبشار باصفایی با ارتفاع تقریبی بیست متر خودنمایی می کند. این آبشار در دامنه کوه های الشتر به عنوان آبشار گل هو نیز معروف است. وجود دره هایی پرآب و گیاهان، خزندگان و آبزیان کوچک در بالای آبشار بر زیبایی این منطقه اضافه کرده است. در روبروی آبشار، منظره بسیار زیبایی از درختان سرو و بلوط بر پهنه زیبای دشت چشمان هر بیننده ای را خیره می کند.

تالاب بیشه دالان

تالاب بیشه دالان در 15 کیلومتری جنوب شرقی بروجرد و در دشت سیلاخور، در استان لرستان واقع است. نام محلی تالاب بیشه دالون است و یکی از زیستگاههای اصلی پرندگان و جانوران بومی و مهاجر بوده که طی سالهای گذشته قسمتهایی از آن به تصرف کشاورزان در آمده است.

دره کهمان (تخت شاه)

زاگرس به عنوان جزئی از کمربند کوهزایی آلپ – هیمالیا دارای مناظر وپدیده های جذاب زمین گردشگری زیادی می باشد.در این میان کوه گرین به عنوان قسمتی از زاگرس مرتفع در شمال لرستان با زیبایی های خود مثل نگین سبزی در انگشتری زاگرس می درخشد. از پدیده های جذاب آن می توان از دره کهمان،قله کلو،رادیولاریت های گرین،برف چال ها، غارها، پوشش گیاهی وغیره نام برد. منطقه باستانی و گردشگری کهمان و دروازه در شمالی ترین نقطه لرستان و شهرستان الشتر قرارداشته ،یکی از دره های بسیار زیبا و در عین حال پرآب و باستانی در سطح کشور است.

جاهای دیدنی لرستان

غار کَلْماکَرِه

غار کلماکره ، این غار در قسمت مرکزی شهرستان پلدختر ، در استان لرستان ، واقع شده و یکی از شش گنجینه بزرگ کشف شده در جهان است. برای دسترسی به غار از مسیر پلدختر و از طریق جاده شوسه ای که در حاشیه شمالی رودخانه کشکان است، بعد از طی 12 کیلومتر دهکده قشلاقی به نام دره باغ قرار دارد. از این روستا تا دهانه غار مسیری کوهستانی است که باید پیاده طی شود و تا حدودی خطرناک است. کوه آهکی ملِّه که غار باستانی کلماکره در سطح رو به آفتاب آن واقع شده است،…

تپه چغا

تپه تفریحی چغا که به بام بروجرد معروف است، از مهمترین مکان های تفریحی بروجرد محسوب می‎شود.امکانات رفاهی و تفریحی که در این تپه ساخته شده باعث می‎شود تا هر کسی که به بروجرد سفر می کند از این مکان دیدن کرده و از لذت ببرد، نمای زیبای شهر بر روی این تپه بسیار زیباست و مکان دلنشینی برای گذراندن اوقات فراغت است.تپه چغا یکی از تفرجگاه های بروجرد به خوبی از ورودی های شهر دیده می شود با گذر از پله‎ها یا جاده کشیده شده درسینه کش تپه چغا وجود تندیس‎های زیبایی از حیات وحش و شخصیت‎های اسطوره ای مثل “آرش کمانگیر” و انواع وسایل بازی، آلاچیق ها، دریاچه مصنوعی، هتل چند ستاره و گلزار شهدای گمنام خودنمایی می کند.

جاهای دیدنی لرستان

آبشار دره گرم

آبشار دره گرم خرم آباد دراستان لرستان واقع است. این آبشار از این جهت که در نقطه ای بی نظیر و در قلب مناطق مسکونی واقع شده است و قسمتی از کمربند سبز شهر نیز از آن عبور می کند قابل توجه است. آبشار دره گرم دارای ویژگی گردشگری درون شهری است و در کمترین فاصله با شهر خرم آباد قرار دارد.

گلدشت بروجرد

گلدشت از مناطق درختی و سرسبز بروجرد و از جمله تفرجگاههای این شهرستان است که اغلب مسافران و گردشگران با نام و قابلیتهای طبیعی این مکان به خوبی آشنایی دارند.دسترسی به گلدشت از طریق جاده آسفالته به طول 12 کیلومتر از غرب شهر بروجرد امکانپذیر است.گلدشت یک دره و جلگه وسیع در دامنه کوههای سر به فلک کشیده زاگرس است که محدوده این منطقه از غرب تپه چغای بروجرد شروع و تا کپرگه ادامه دارد.گلدشت از مناطقی است که در شمال غربی بروجرد واقع شده که به طور یک تنگه از روستای کپرکه شروع شده و تا تپه چغا ادامه دارد.

جاهای دیدنی لرستان

چشمه سراب کرتول

سراب کرتول یا کرتیل در دامنه کوه های گرین و در میان قله های زیبای هیجده یال و قله های نهاوند قرار گرفته است که در تمام ایام سال با استقبال مسافران و شهروندان همراه است.این سراب در نزدیکی روستای توده زن از توابع قسمت اشترینان بروجرد واقع شده و از نظر تأمین آب برای زمین های کشاورزی منطقه ارزش زیادی دارد.
تفرجگاه بکر سراب کرتول همچون نگینی سبز و آبی با عطر روح قسمت گلها و سبزه زارها پذیرای گردشگران و دوستداران طبیعت است، تفرجگاه سراب کرتول در دامنه کوههای گرین و در میان قلل زیبای هیجده یال و قله های نهاوند مثل یال کبود و چل نابالغان و دره سیب با پذیرایی از گردشگران به خود می بالد.

طبیعت باشکوه کوهستان قارون دورود

قله قارون در پانزده کیلومتری دورود، در منطقه ای استراتژیک قرار گرفته است که به دهها کیلومتر محیط کوهستانی اطراف خود احاطه دارد. این قله باشکوه از دیرباز به عنوان یک قلعه برای مقاصد نظامی کاربرد داشته است. اما امروز طبیعت اطراف قله قارون و جنگلها، چشمه ها و کوهها و دره های کوهستان قارون، این منطقه را به یکی از مقاصد گردشگری برای کوهنوردان و طبیعت دوستان تبدیل نموده است.

جاهای دیدنی لرستان

آبشارهای اشترانکوه

آبشارهای اشترانکوه ازنا در استان لرستان واقع است. اشترانکوه، کوه بسیار زیبایی است که در بین دو شهرستان ازنا و درود قرار گرفته است و از قلل پر برف تا دامنه های آن، زندگی در جریان و گردش است. ازنا شهرستانی است که از نظر صنعتی، اقتصادی و گردشگری حائز اهمیت بوده و جلوه های طبیعی این منطقه نیز دیدنی و قابل توجه می باشند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *