تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مازندران

آبشار آهکی و جنگل لفور سوادکوه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آبشار آهکی و جنگل لفور سوادکوه

در این مقاله از معرفی جاذبه های سوادکوه تصمیم گرفتیم تا آبشار آهکی و جنگل لفور را به شما معرفی کنیم که یکی از جنگل های بسیار زیبا و دیدنی این منطقه است. پس اگر برنامه سفر به شمال ایران را دارید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه شوید.

لفور یکی از دهستان های ششگانه شهرستان سواد کوه در استان مازندران در شمال ایران است.این دهستان از سمت جنوب به ارتفاعات رشته کوه البرز، از سمت غرب به منطقه قرآن تالار(شهرستان بابل) و از سمت شرق به جنگل های منتهی به قسمت زیراب و جوارم و از سمت شمال به جنگل های منتهی به قسمت شیرگاه محدود است. دهستان لفور از۲۹ آبادی و روستا تشکیل گردیده است. دیرینگی فرهنگ این منطقه تا دو هزار و هشتصد سال پیش تخمین زده گردیده است. آثار باستانی و تاریخی به دنبال کاوش های گذشته در محوطه سد البرز که روی تپه تاریخی چاشتخوران صورت گرفت، آثار معماری از دوران عصرآهن بدست آمده است.

آبشار آهکی و جنگل لفور سوادکوه


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

آثار مکشوفه از این تپه تاریخی را می توان شامل پی های سنگی خانه ها، تنور و خمره ذخیره سازی مواد غذایی و همچنین قالب های سنگی و سفالی ذوب فلز عنوان کرد. بنا بر اساس گفته باستان شناسان مطالعات اولیه روی این آثار نشان دهنده این است که مردم این منطقه موفق به دستیابی به راه پیشرفته ای از پخت سفال در فرم های مختلف و ذوب فلزات شده بودند.در این منطقه همچنین دو گورستان مربوط به اوایل اسلام کشف گردیده است که در آن اجساد به همراه تابوت های چوبی با بست های فلزی و گورهایی شناخته شده با آجر دفن شده اند.در طی سالهای ۱۳۸۳ و بعد از آن گمانه زنی روی تپه چاشتخوران و منطقه اطراف آن برای کشف بقایای بیشتری از معماری و گورستان عصر آهن ادامه خواهد داشت.

آبشار آهکی و جنگل لفور سوادکوه

ناحیه جنگلی لفور در مرکز دهستان لفور و شارقلت و در مسیر و محدوده اطراف سد دارای زمینه بسیار مساعد برای اجرای طرحهای توریستی هستند. اکنون نیز علی رغم عدم برخورداری از امکانات مناسب اقامتی و پذیرائی، با وجود روستاهای زیبای بورخانی، گشنیان، نفت چال، چاکسر، اسبو کلاً، گالش کلاً، میرار کلاً، غوزک رودبار، اماکلا، کالی کلاً، مرزی دره و عالم کلاً و به همراه چشمه سارها، رودها، انهار و مناظر بی نظیر طبیعی دیگر، از بدیع ترین چشم اندازها برخوردار است و در تعطیلات سالانه گردشگران بیشماری را بخود جذب می نماید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *