تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آبشار جاگ هند

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی هند یکی از جاذبه های بسیار زیبای هند یعنی آبشار جاگ را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از آبشار های بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران و توریست ها محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

آبشار جاگ یکی از آبشارهای بسیار معروف جهانی است که در کشور هند واقع شده است. این آبشار دارای بلندترین ریزشگاه است که 829 متر ارتفاع دارد. این آبشار دارای حوضه ی آبریزی به رود شاراواتی است. آبشار جاگ از برترین و زیباترین جاذبه های گردشگری در هند است و از مرتفع ترین آبشارهای دنیاست و در آسیا رتبه هفتم را دارد.

آبشار جاگ هند
آبشار جاگ هند

جاگ بر روی رودخانه شراوتی بوجود آمده و یکی از تماشایی ترین آبشارهای هند است و از چهار قسمت گوناگون تشکیل گردیده است. اداره گردشگری ایالت کارناتاکا برای رسیدن به ته تپه ۱۵۰۰ پله ایجاد کرده تا بتواند چشم انداز زیبایی از آبشار جاگ داشته باشد و بهترین زمان دیدن آن در فصل های بارانی است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این آبشار آبی زلال دارد و صدای خروشش از چندین متر دورتر به گوش می رسد. در فصول پر باران اینجا به مکانی ترسناک و کمی رعب آور تبدیل خواهد شد. سطح آب بالا می آید و آبشار مانند شیری خشمگین غرش می کند.

سقوط دلفریب این آبشار در طی رودخانه شاراواتی (Sharavathi) ایجاد خواهد شد، درست همان جایی که رود باید از صخره ای با ارتفاع 253 متر پایین برود؛ بله ارتفاع جاگ 253 متر است و به همین خاطر بعد از آبشار نوهکلیکای (Nohkalikai) با ارتفاع 335 متر لقب بلندترین آبشار هند را دارد. رود شاراواتی بعد از آبشار جاگ آن قدر ادامه پیدا می کند تا سرانجام به خلیج هونووار (Honnavar) در شمال منطقه کانارا (Kanara) بریزد، رودخانه شاراواتی از جذاب ترین مکان های هند برای علاقه مندان به طبیعت است؛ حدود 128 کیلومتر طول دارد و این آبشار فوق العاده ترین قسمت آن محسوب می شود.

آبشار جاگ هند

زیبایی آبشار جاگ تنها به ارتفاع زیاد و وسعتش خلاصه نخواهد شد… رود شاراواتی در طول مسیر به تخته سنگی با 250 متر پهنا می رسد و برای عبور از آن به چهار قسمت مجزا یا چهار آبشار تقسیم خواهد شد. پس آبشار جاگ چهار سقوط زیبا دارد و آبشاری که پر آب تر از همتایانش است، از حفره ای در میان این تخته سنگ پایین می ریزد و منظره شگفت انگیزی دارد. عرض و پهنای این آبشارها هم در مجموع 472 متر است.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *