تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, هند

آبشار دودهساگار گوا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آبشار دودهساگار گوا

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی هندوستان یکی از جاذبه های بسیار زیبای گوا یعنی آبشار دودهساگار را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از آبشارهای بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران مسافر هند است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

یکی از جذاب ترین مکان های دیدن در جزیره گوا که در بین گردشگران طرفداران زیادی دارد، آبشار دودهساگار می باشد که به دریای شیر نیز معروف است. این آبشار زیباترین آبشار در آسیا و هم در جهان است و این زیبایی به دلیل تغییر رنگ آبشار خروشان از آبی به سفید به علت سرعت بالای آب آن است. از لحاظ موقعیت مکانی این آبشار در بین ایالت کارانتاکا که در هند ایالت مهمی به حساب می آید و گوا قرار گرفته است.

آبشار دودهساگار گوا
آبشار دودهساگار گوا

آبشار های دودهساگار، آبشار های چهار شاخه ای هستند که بر روی رودخانه Mandovi قرار گرفته اند. بر روی این رودخانه ها، مسیر ریلی قطار نیز قرار گرفته اند که مسافران آن قطار هنگام عبور از این مکان، خاطرات بی نظیری را ثبت می کنند. همچنین این آبشار ها به عنوان بلندترین آبشارهای هند نیز شناخته می شوند و در حدود 310 متر ارتفاع دارند و عرض آن ها در حدود 30 متر می باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

معنای لغوی دودهساگار یعنی دریای شیر گویا به جای آب، از دل کوه شیر سرازیر می شود، اما این تنها به دلیل شدت جریان آب است که آب را به رنگ سفید در آورده است و این نام زیبا را به این آبشار داده است. علت تشکیل این آبشار را رود ماندوی می دانند که در فصل زمستان به دلیل بارش های فراوان از کوههای زیبای آبشار سرازیر می شود. رود ماندوی یکی از پر قدرت ترین و پر شتاب ترین رود و دنیا معرفی شده است.

حوالی این آبشار جنگل های پوشیده از درختان قامت بلند در برگرفته است که با وجود جریان زیاد آب آبشار، هوایی بسیار خنک (کمی رو به سرد) احساس می شود. پرندگان، گیاهان و حیوبانات بسیاری در جنگل پیرامون این آبشار به چشم می خورد که زندگی خود را مدیون این آبشار زیبا هستند.

شاید بهترین و به یادماندنی ترین لحظات سفر به هند در تور گوا را در کنار آبشار دودهساگار سپری کنید، پس حتما یادتان باشد که دوربین عکاسی خود را همراه داشته باشید. آبشار Dudhsagar چهار لایه است و در مجموع بیش از 310 متر ارتفاع و 30 متر عرض دارد.

آبشار دودهساگار گوا
آبشار دودهساگار گوا

جنگل های استوایی پیرامون آبشار دودهساگار بهترین منطقه برای پیاده روی و تفریح و کاوش و ماجراجویی است. تماشای پرندگان، حیوانات و انواع گیاهانی که شاید برخی را تا بحال از نزدیک نظاره نکرده اید، شگفت انگیز و جالب به نظر می آید.

مکان های دیدنی و به ویژه طبیعی که در هندوستان خواهید دید، با یک افسانه گره خورده اند، و آبشار دودهساگار نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد:
این افسانه داستان پادشاهی قدرتمند و ثروتمند است که حکومتش در قسمت های غربی بوده است. کاخ اشراف و مجلل خود را در تپه های باغ وسیع که پر از گوزن و آهو بود بنا کرده بود.

پادشاه یک دختر زیبارو داشت که برای لذت بردن از گرفتن حمام در تابستان گرم، در دریاچه زیبایی در نزدیکی جنگل می رود و این عادت روزانه دختر پادشاه بود. کوزه از طلای ناب پر از شیر همراه دختر پادشاه بود که هر روز با خود به کنار دریاچه برای حمام گرفتن می رفت.

یک روز هنگامی که او از حمام گرفتن فارغ می شد، یک شاهزاده خوش تیپ را در میان درختان می بینید که به تماشای او ایستاده است، از شرم و خجالت کوزه شیر را در مقابل بدن خود سرازیر کرد تا شیر همانند پرده ای او را بپوشانند و تا فرصتی باشد برای خدمه اش تا اور را با لباس هایش بپوشاند …


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *