تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اندونزی

آتشفشان کاوا آیجن (Kawah Ijen) در اندونزی | Indonesia 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آتشفشان کاوا اندونزی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با آتشفشان کاوا اندونزی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

اندونزی یک کشور توریستی با طبیعت شگفت انگیز که با مکان های تفریحی و سرگرمی خود، از مقاصد مهم گردشگری نزد گردشگران شده است. بالی معروف ترین و محبوب ترین شهر این کشور است که از در سال میزبان تعداد زیادی از مسافران می باشد. در این شهر دیدنی های بسیاری وجود دارد . شعله های آبی آتشفشان کاوا آیجن یکی از جاذبه های گردشگری اندونزی به حساب می آید.

آتش‌فشان کاوا آیجن با ارتفاعی برابر با ۲/۸ کیلومتر از سطح دریا و پوشش ۲۰ کیلومتر، یک کوه بسیار هیجان‌انگیز است. زمانی که شما یک کوه آتش‌فشانی فعال را تصور می‌کنید، به‌طورکلی به یک کوه بسیار بزرگ فکر می‌کنید که دود غلیظی را به سمت آسمان روانه می‌کند و گدازه‌ها و مواد مذاب قرمز رنگی از دهانه‌اش به اطراف می‌ریزد.

آتشفشان کاوا اندونزی


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

اما این ‌یک تصور کلی است که کاوا آیجن به دلیل منحصربه‌فرد بودنش آن را تغییر داده است. کوه آتش‌فشانی آیجن برخلاف بسیاری از آتش‌فشان‌ها از خود، گاز سولفوریک ساطع می‌کند که در زمان احتراق به رنگ آبی لاجوردی می‌سوزد. شعله‌های آیجن مانند تابلوهای نئون رنگ، پیچ‌وتاب خورده و می‌درخشند و در طول شب مواد مذاب آبی‌رنگ مانند آبشاری از اطراف این کوه به بیرون می‌ریزند که منظره بسیار زیبایی را تشکیل می‌دهند.

این آتشفشان فعال چشم انداز بی نظیری است؛ چراکه نه تنها نوعی گدازه قرمز را میبینید ، بلکه گدازه های آبی را نیز به واسطه حضور گوگرد ، آبی رنگ است را میتوانید تماشا کنید. شب ها ، بازدیدکنندگان از زبانه های الکتریکی آبی شگفت زده میشوند.

گاز سولفور تحت فشار و دمای زیاد از شکاف های آتشفشان کاوا خارج می شود. دمای آن نزدیک به ۶۰۰ درجه سانتی گراد است و هنگامی که با هوای آزاد برخور می کند آتش می گیرد. آتشی که ارتفاع شعله های آن به ۵ متر می رسد. مقداری از گازهای خارج شده تبدیل به سولفور مایع می شوند. این مایع در حالی که به سمت پایین جاری می شود به سوختن خود ادامه می دهد.

آتشفشان کاوا اندونزی

آب های اسیدی

نتیجه ترکیب شدن مواد پایین دهانه ایجن با رسوبات گوگرد، که با دریاچه چند کیلومتری فاصله دارد تولید آب اسیدی است، آبی که همه را در خود حل می کند. از این دهانه گازهای متشکل از سولفید هیدروژن و دی اکسید گوگرد بیرون می آیند. و از آنجائیکه بسیار مضر هستند، هیچ موجودی نمی تواند به طور دائم در اینجا زندگی کند.

آتشفشان کاوا اندونزی

چشم انداز جادویی آتشفشان کاوا

با وجود خطر در این منطقه، ایجن دارای زیبایی جادویی است که بهترین منظره از آن را در شب می توانید ببینید، دقیقا زمانی که گوگرد، دهانه آتشفشان را در شعله های وهم آوری روشن می کند. این دهانه از جاذبه های توریستی محبوبی است.با اینکه بیشتر مسافران صبح‌های زود از اینجا بازدید می کنند، اما ممکن است در دهانه ها، نور شعله کمی نیز دیده شود، چه تصویر هیجان انگیزی، نور شعله های دهانه در هوای گرگ میش صبح.

آتشفشان کاوا اندونزی

بازدیدکنندگان از دهانه باید مجهز به ماسک صورت بوده و به دور از منافذ و ابر سمی بایستند. برای دیدن این منظره نزدیک، عینک صنعتی و ماسک ضد گاز را بکار برده و دوربین هایتان را با محافظ مناسب بپوشانید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *