تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, هند

آرامگاه همایون دهلی هند 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آرامگاه همایون دهلی هند

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی هند می خواهیم یکی از جاذبه های گردشگری دهلی هند یعنی آرامگاه همایون را به شما معرفی کنیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

آرامگاه همایون یا همایون تمب مکانی در شهر دهلی کشور هندوستان است که مقبره ی همایون معروف به نصیر الدین همایون است. او دومین پادشاه امپراتوری مغولی هند یا گورکانیان هند بود. مقبره ی همایون در منطقه نظام الدین در مرکز شهر دهلی واقع شده است. بنای آرامگاه همایون به قرن شانزدهم میلادی باز می گردد و از جاذبه های گردشگری پایتخت هند محسوب می شود. آرامگاه همایون نخستین باغ ایرانی ساخته شده در شبه قاره هند می باشد.

آرامگاه همایون دهلی هند
آرامگاه همایون دهلی هند

آرامگاه همایون مقبره ی متعلق به همایون، یکی از پادشاهان گورکانی هند است در سال ۱۵۷۰ بدستور همسر اول همایون پادشاه، بگابگوم (وی زنی باهوش، باسواد و آشنا به علم پزشکی و روانشناسی بود و از بستگان نزدیک پادشاه  بشمار می رفت) و بدست معمار ایرانی بنام میراک میرزا قیاس ساخته شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقبره همایون، نخستین مقبره با فضای آزاد و باغ گونه در تمام هند است که در منطقه نظام الدین در دهلی قرار گرفته است. همچنین نخستین بنا در هند است که در نمای آن از سنگهای ماسه ای قرمز رنگ استفاده گردیده است. در محوطه این مقبره تاریخی، علاوه بر ساختمان مقبره همایون ساختمان های دیگری نیز از جمله مقبره عیسی خان نیازی یک نجیب زاده افغانی که در دربار شیرشاه سوری بوده و علیه مغول ها جنگ کرده، وجود دارد. مقبره همسر همایون ، حمیده بگوم، دارا شیکو و چند تن از دیگر نوادگان همایون نیز در این محوطه قرار دارد.

آرامگاه همایون دهلی هند
آرامگاه همایون دهلی هند

محوطه باغ مانند این مقبره از باغ های ایرانی مخصوصاً «چهارباغ» الهام گرفته است بطوریکه دارای ۴ خیابان اصلی و دو نهر آب اصلی است که به مقبره منتهی می شوند. معماری بکار رفته در ساخت این اثر در نوع خود بی نظیر و در تاریخ هند نخستین بوده و به همین دلیل الهام بخش خیلی از بناهای دیگر گردیده است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *