تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, دیدنی های استانبول

معرفی آکواریوم فلوریا استانبول | Istanbul Aquarium 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آکواریوم فلوریا استانبول

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با جاذبه ی آکواریوم فلوریا استانبول که یکی از جاهای بسیار منحصر به فرد و دیدنی استانبول می باشد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

آکواریوم استانبول، مجموعه وسیعی است که در محله ساحلی و لوکس فلوریا قرار گرفته و با فرودگاه بین المللی آتاتورک تنها چند دقیقه فاصله دارد. زمانی که آکواریوم استانبول را برای گردش و تفریحی چند ساعته انتخاب می کنید، یعنی قرار است از بزرگ ترین آکواریوم موضوعی جهان بازدید کنید.

آکواریوم فلوریا استانبول به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه برای تمام گروه های سنی مناسب بوده و می تواند با قسمت های مهیج و دیدنی خود ، ساعت ها کودکان و بزرگسالان را به خود مشغول سازد.

این مجموعه آکواریوم یک آکواریوم عمومی در این شهر است که پروژه احداث آن در سال 2003 در بخش اروپایی استانبول در منطقه باکرکوی کلید خورد و پس از ساخت ساختمان آن و جمع آوری گونه های گوناگون از اقصی نقاط دنیا در سال 2011 به بهره برداری رسید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
آکواریوم فلوریا استانبول
آکواریوم فلوریا استانبول

آکواریوم استانبول که از جالب ترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می گردد در دو طبقه خود دارای 64 مخزن آب بزرگ و کوچک می باشد و 17 هزار جاندار خشکی و دریایی از حدود 1500 گونه گوناگون در آن دیده می شود. این آکواریوم به لطف حجم آن ، انواع گونه های ماهی و فعالیت در مسیرهای سفر دارای یک موقعیت پیشرو در میان آکواریوم های سراسر جهان است.

شبیه سازی 17 منطقه و زیست بوم جهانی از عواملی است که سبب تمایز آکواریوم فلوریا استانبول با دیگر آکواریوم های جهان گردیده است به طوری که بازدیدکنندگان می توانند با قدم نهادن در مسیری به طول 1٫2 کیلومتر سفر خود را از دریای سیاه شروع نموده و در اقیانوس آرام و جنگل های آمازون به پایان رسانند.

دریای سیاه ، تنگه بسفر استانبول ، دریای مرمره ، تنگه داردانل ، دریای اژه ، کانال سوئز ، دریای سرخ ، جنوبگان (قطب جنوب) ، دریای مدیترانه ، تنگه جبل الطارق ، اقیانوس اطلس جنوبی ، کانال پاناما ، اقیانوس آرام ، ناتیلوس ها جانداران دریایی ماقبل تاریخ ، جنگل های بارانی آمازون ، کشتی غرق شده لیبرتی ، شیار میانی اقیانوس اطلس قسمت های گوناگون آکواریوم فلوریا ترکیه را تشکیل می دهند توجه داشته باشید که برخی از قسمت ها دارای مجسمه ها و ماکت هایی برای معرفی این مناطق می باشند.

 در آکواریوم فلوریا استانبول که یکی از پرطرفدارترین دیدنی های استانبول برای گردش های خانوادگی است گردشگران تور استانبول می توانند از دو بخش مشاهده تغذیه جاندران و غواصی کنار کوسه ها حیوانات را از نزدیک ببینند و یا اینکه در هزارتوی آینه به ماجراجویی پرداخته و شبیه ساز flyride را تجربه کنند.

همچنین این مرکز دو سالن سینمای پنج بعدی دارد و سالن های 15 نفره، اضافه بر این که فیلم سه بعدی به نمایش می گذارند ، مواردی مثل باد ، مه و آب را هم شبیه سازی می کنند تا حس فیلم کاملا شبیه به واقعیت شود. در طول مسیر نیز می توان در کافه ها و رستورانی که رو به کانال پاناما هستند ، استراحت کرد.

آکواریوم فلوریا استانبول
آکواریوم فلوریا استانبول

ساعت کاری و بلیط آکواریوم استانبول

این مجموعه دیدنی در روزهای عادی و وسط هفته از ساعت 10 صبح تا 7 عصر و روزهای آخر هفته از 10 صبح تا 20 باز می باشد و علاقه مندان می توانند در بین این ساعات از آکواریوم فلوریا استانبول بازدید کنند. بازدید از این آکواریوم برای کودکان زیر 2 سال هزینه ای ندارد و کودکان 2 سال ، دانش آموزان و دانشجویان ، معلولین و افراد با سن بالای 65 سال برای تهیه بلیط باید 35 لیر بپردازند.

همچنین قیمت بلیط آکواریوم فلوریا استانبول برای افراد عادی 53 لیر و برای بلیط خانوادگی4 نفره (پدر+مادر و 2 فرزند) 170 لیر ترکیه می باشد.

یکی از بهترین پارک های موضوعی استانبول، آکواریوم فلوریا استانبول است که بزرگ ترین آکواریوم موضوعی در دنیا نیز می باشد. بخش عمده و جالب توجه این پارک، آکواریومی دو طبقه با مخازن بزرگ و کوچکی است کهدر مجموع شامل  17000 جاندار دریایی در 1500 گونه متفاوت خواهد شد. البته امکانات آکواریوم فلوریا استانبول تنها به دیدن این موجودات خارق العاده محدود نخواهد شد و علاوه بر آن، چندین استخر سرباز و سرپوشیده، سالن ماساژ، رستوران هایی با منظره بی نظیری رو به دریا و مرکز خرید بزرگی در آکواریوم فلوریا استانبول موجود است.آکواریوم فلوریا استانبول

یکی از نکات خارق العاده این آکواریوم وسیع، شبیه سازی 17 منطقه و زیست بوم جهانی است که در آن میان می توان مکان هایی چون دریای سرخ، سیاه، اژه و مدیترانه و مرمره را دید.

از دیگر تفریحات این مجموعه هیجان انگیز می توان به: غذادهی به جانوران دریایی، غواصی کنار کوسه ها، ماجراجویی در هزارتوی آینه ای، شبیه ساز flyride و برگزاری مراسم های گوناگون در آکواریوم اشاره کرد.

ساعات بازدید:

هر روز: 10 تا 19

آخر هفته ها: 10 تا 22

آدرس: استانبول، فلوریا، خیابان یسیلکوی هالکالی، منطقه سنلیککوی

Address: Şenlikköy, Yeşilköy Halkalı Cd. No:93, 34153 Florya/İstanbul, Turkey


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *