تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آمریکا

آشنایی با برج شیطان در آمریکا | Devils Tower National Monument 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

برج شیطان آمریکا

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با برج شیطان آمریکا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

در دشت‌های وسیع و هموار یکی از ایالت‌های آمریکا، برجی عظیم و بلندمرتبه خودنمایی می‌کند که شبیه به هیچ ساختمان و بنای دیگری نیست. این برج در واقع صخره‌ای بسیار عجیب، بلند و بسیار عریض است که از فاصله بسیار دور هم کاملا دیده می‌شود. بومیان منطقه معتقدند که شیطان در این برج زندگی می‌کند و به همین دلیل به آن نام برج شیطان را داده‌اند! اما این برج چطور ساخته شده و چرا این ظاهر عجیب و رمزآلود را دارد؟

برج شیطان توده وسیعی از سنگ‌های آذرین است که بر اثر نفوذ ماگما به داخل لایه‌های رسوبی به شکل تپه‌ای با سطح تخت، به وجود آمده است. در سال ۱۹۰۶، این سازه طبیعی توسط رئیس جمهور روزولت به عنوان اولین یادبود ملی آمریکا (منطقه‌ای حفاظت‌شده شبیه به پارک ملی) معرفی شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

برج شیطان ۱۵۵۹ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. قله این برج طبیعی نزد قبیله لاکوتا از قداست خاصی برخوردار است و آنها هر سال مراسم ویژه‌ای در آن برگزار می‌کنند. برخی از صحنه‌های فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم اثر استیون اسپیلبرگ در همین منطقه فیلمبرداری شدند. سالانه حدود ۴۰۰ هزار گردشگر از یادبود ملی برج شیاطین دیدن و حدود یک درصد از آنها با استفاده از تکنیک‌های سنتی صخره‌نوردی از آن صعود می‌کنند.برج شیطان آمریکا

علت نامگذاری

ریشه نامگذاری برج شیطان به سال ۱۸۷۵ برمی گردد. در آن زمان کلنل ریچارد اروینگ  همراه با زمین شناسی به نام والتر جنی برای کاوش و حفاری به منطقه تپه های سیاه آمدند. در واقع آن ها برای جستجوی طلا  آمده بودند اما ناگهان با این صخره غول پیکر و ترسناک روبرو شدند و مبهوت زیبایی و ابهت آن قرار گرفتند.

وقتی آن ها از بومیان نام این صخره را پرسیدند آن ها نامی بومی را به او گفتند که به «برج شیطان» ترجمه شد. به این ترتیب نام این صخره به برج شیطان شهرت پیدا کرد و به دلیل ظاهر اسرارآمیز و باابهتش به سرعت مورد توجه همگان قرار گرفت.برج شیطان آمریکا

برخی معتقدند که این برج در حقیقت یک آتشفشان خاموش است. اما زمین‌شناسان این موضوع را قبول ندارند و بیشتر معتقدند که این صخره عظیم از فوران سنگ‌های مذاب یا ماگما تشکیل شده که به دلایلی از سطح زمین به بیرون نفوذ کرده‌اند.

در طول سال‌ها فرسایش و پدیده‌های طبیعی مثل باد و باران و سیل این صخره را شکل داده و آن را به صورت برجی عظیم و مهیب درآورده است. دانشمندان تخمین می‌زنند که شکل‌گیری برج شیطان حدود ۵۰ میلیون سال پیش اتفاق افتاده است و فرسایش آن نیز از ۵ تا ۱۰ میلیون سال پیش شروع شده است.

در اینکه این برج، ظاهری چشمگیر و تاثیرگذار دارد هیچ شکی نیست، اما در واقع چیزی بیشتر از یک صخره خیلی بزرگ نیست. علی‌رغم برخی گمانه‌زنی‌ها، برج شیاطین، نه آتش‌فشانی و نه تو خالی است. با وجود اینکه ظاهرش، مناسب بعضی قصه پردازی‌های شرورانه است، اما فقط یک تپه معمولی است؛ تپه‌ای تنها، با جداره‌های پر شیب و بلند، که راس آن صاف می‌شود.

برج شیطان آمریکا


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *