تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
رشت

بهترین رستوران های رشت 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین رستوران های رشت

در این مقاله از قسمت معرفی رستوران قصد داریم تا به رشت برویم و در ادامه به معرفی بهترین رستوران های رشت بپردازیم. در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید…

گیلان پایتخت غذای ایران است، جایی که سفره های رنگینی انداخته خواهد شد و انواع و اقسام طعم ها پیش رویتان قرار می گیرد.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

علاوه بر جاهای دیدنی رشت، رستوران های بسیاری در سطح شهر دیده می شوند که منوها و خدمات متفاوتی به مشتریان ارائه می کنند. غذاهای محلی این شهر از جمله جاذبه هایی هستند که هیچ گردشگری نباید لذت طعم آن ها را از دست دهد، غذاهای بسیار خوشمزه ای از جمله کباب ها و پلوهای مخصوص. اکثر رستوران های رشت در منوی خود این غذاها را در کنار دیگر غذاها دارند و آن ها را با بهترین کیفیت در اختیار مشتری ها قرار می دهند. در ادامه به معرفی بهترین رستوران های رشت می پردازیم.

شورکولی

می گویند رستوران شورکولی در رشت لنگه ندارد و حقیقت را هم می گویند. شورکولی که به معنی ماهی کولی شور است و جزو سه رستوران محبوب رشت از دید مردم این شهر است، در خانه ای با حیاط مصفا واقع شده و محیط داخلی اش هم با کاشی کاری ها، اشیای عتیقه و میز و صندلی چوبی دلنشین تر هم گردیده است.

غذاها در ظرف های سفالی و چینی قشنگ سرو خواهد شد و همه چیز دست به دست هم می دهد که خاطره اش از یاد نرود. شورکولی منوی گسترده ای دارد و انواع و اقسام خورشت ها، کباب ها و شامی ها در آن پخته خواهد شد. بهترین غذاهای شورکولی از دید مشتریانش ماهی اوزن برون، کباب ترش، شامی رودباری، گمج کباب و میزرا قاسمی است. برای اینکه شانس غذا خوردن در شورکولی را داشته باشید باید ساعت 12 آنجا باشید. نکته مثبت دیگر این رستوران قیمت های بسیار معوعده آن است.

ساعات کار:  12 ظهر تا 4 پس از ظهر ناهار و از ساعت 8 تا 12 شب شام

آدرس شورکولی: چهارراه گلسار، پلاک 78

بهترین رستوران های رشت
بهترین رستوران های رشت

رازقی

در صورتی که در رشت سراغ رستورانی شیک و لوکس را بگیرید پیشنهاد خیلی ها رستوران رازقی است. رستوران رازقی که از رستوران های محبوب رشت است، محیط بسیار مدرنی دارد. اجرای پیانو به طور زنده در آن برقرار است و منویش طیف وسیعی از غذاهای ایرانی، فرنگی و گیلانی را دارد و جدا از آن صبحانه های مفصلی را هم خواهد شد اینجا خورد. شیشلیک بره، پلوکباب محلی، استیک، ماهی قزل آلا و ماهی سفید رازقی را باید حتما امتحان کرد. فقط اینکه رازقی، رستوران گرانی است.

 ساعات کار: 9 صبح تا 12 شب

آدرس رستوران رازقی: گلسار – نبش خیابان 123

بهترین رستوران های رشت
بهترین رستوران های رشت

کبابی حاج حسین

شهر رشت را علاوه بر کباب ترش به کباب دوش هم می شناسند. روی گرده گاو نر (ورزا) برآمدگی موجود است که به آن دوش کول یا دوش یا کول (موج) می گویند. در گاوهای نر پیر این قسمت فایده چندانی ندارد، اما در ورزاهای جوان این بخش شامل لایه لایه گوشت قرمز و چربی است. این کباب برعکس سایر کباب ها ریزتر خرد شده و به دنبالاز خلال ریز شده ساعتی خوابانده خواهد شد.

نکته ای که در مورد گوشت کبابی حائز اهمیت است، این است که گوشت بیات یا مدتی از زمان ذبح گذشته بهتر از گوشت تازه است و طعم و نرمی آن قابل قیاس با هم نیست. این کباب باید با باد زدن مداوم پخته شود تا چربی های آن ذغال را خفه نکند.

در صورتی که مسافر رشت بودید نباید خوردن دوش کباب را از دست بدهید و بهترین جایی هم که خواهد شد دوش کباب خورد، کبابی حاج حسین و اطراف میدان شهرداری است، چه کباب هایی که اطراف میدان شهرداری روی منقل ها در حال کباب شدند و انتظارمان را می کشند.

به عقیده بسیاری کبابی حاج حسین در طی سالیان به کیفیت ثابتی رسیده است. در اینجا که محیطی صمیمی و خودمانی دارد، انواع و اقسام کباب ها سرو خواهد شد، اما به عقیده مشتریان حاج حسین، دوش کباب آن یک سر و گردن از بقیه بالاتر است، چنجه و کوبیده هایش هم حرف ندارد. قیمت ها در کبابی حاج حسین منصفانه است فقط اینکه جای پارک سخت پیدا خواهد شد.

آدرس کبابی حاج حسین: میدان صیقلان، خیابان شریعتی، نرسیده به پل

رستوران محرم

رستوران محرم با نیم قرن تجربه از قدیمی ترین رستوران های رشت و از پرطرفدارترین هاست. رستوران محرم انواع کباب ها و غذاهای محلی گیلان را سرو می کند. در این رستوران باید فیله کباب، کوبیده، ماهی سفید و باقالاقاتوق را امتحان کرد. محرم، رستوران شلوغی است ولی نگران نباشید چون صف جلوی آن خیلی زود پیش می رود. قیمت ها هم ممتوسط است.

ساعات کار: 11 صبح تا 11 شب

آدرس رستوران محرم: بلوار امام خمینی، روبروی دانشکده دندانپزشکی

بهترین رستوران های رشت
بهترین رستوران های رشت

دیگر بهترین رستوران های رشت

رستوران تک در بلوار گلسار

کافه رستوران چلو شیش در خیابان امام خمینی، کوچه 15 خرداد، 200 متر بعداز هتل پامچال

همچنین شب ها در دو طرف خیابان شریعتی رشت، دکه دارها، سیخ های جگر و کباب را روی آتش می گذارند و بویش همه خیابان را پر می کند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

  2. vahid

    توضیحات عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *