تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران

تنگه براق ☀️ یکی از جاذبه های گردشگری یا سوج 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تنگه براق یاسوج

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی یاسوج تصمیم گرفتیم تا شما را با تنگه براق که یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری این شهر است آشنا کنیم پس اگر تصمیم دارید به یاسوج سفر کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تنگ براق دره‌ای زیبا در استان فارس است که در کنار روستایی به همین نام قرار دارد و یکی از زیباترین جاذبه‌ های گردشگری آن را رقم می‌ زند. تنگ براق همانند بهشتی می‌ ماند که مظهری زمینی پیدا کرده باشد اما متاسفانه کمتر شناخته شده است. ارتفاع دیواره‌ های این دره در برخی نقاط به ۳۰۰ متر می‌رسد. تنگ براق در ارتفاع ۱۹۴۰ متر از سطح دریا قرار دارد. روستای تنگ براق قدمتی طولانی دارند.

این موضوع را می‌توان از سنگ نبشته‌ای مربوط به دوران ساسانی به خط پهلوی که در وسط دره قرار دارد دریافت. مضمون این کتیبه به معرفی شاپور اول و شرح مهارت وی در تیراندازی می‌پردازد. بافت خود روستا نیز قدیمی بوده و یکی از جذابیت‌های آن به شمار می‌رود. مردم این روستا به زبان‌های لری و ترکی صحبت می‌کنند و شیعه جعفری هستند.

زیبایی تنگه اغراق آمیز است و هیجان را به اوج خود می رساند درخت، سبزه، آب، زلالی، شفافیت، خنکای آب، هوای مطبوع، غار، دشت، دره، کوهستان و هر آنچه از طبیعت می خواهید در این نقطه مهیاست. اگر کمی در تنگه قدم بزنید در جای جای تنگه قطرات آب را خواهید دید که بارش بارانی بی پایان را به نمایش می گذارند. در سمتی از تنگه یک غار آهکی بسیار زیبا چشم نوازی می کند که پوشیده از خزه است و قطرات آب به شکل بسیار زیبایی از سقف غار به کف آن فرو می ریزند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تنگه براق یاسوج

دیواره های صخره ای در مصاف با آب شکل و شمایل بسیار جذابی به خود گرفته اند، گاهی به شکل فیل و گاهی به شکل خرس هر چه که هست آب با آرامشش سنگ سخت ر ا رام کرده و به آن شکل داده است. بارش قطرات آب بر روی خزه ها آنقدر زیباست که هر بیننده ای را چند لحظه ای محو خود می کند. شاید بد نباشد اگر بدانید شما قدم در یک تنگه تاریخی گذاشته اید، یک سنگ نوشته در تنگه قرار دارد که به زبان پهلوی نوشته شده و یادگار دوران ساسانی است و صحنه ای پرطمطراق از شکار یکی از پادشاهان را به تصویر کشیده است.

تنگه براق یاسوج

این تنگه چیزی در حدود دویست سال پیش محل ییلاق عشایری بوده که قصد عزیمت به اقلید را داشتند. اگر در بهار خود را به تنگه براق برسانید بهشت را ملاقات خواهید کرد. اگر در تابستان به تنگه برسید سرسبزی تنگه و خنکای آب روح و جانتان را اسیر خواهد کرد و لذت یک آب تنی تمام و عیار را کسب خواهید کرد، اما اگر در اوایل پاییز خود را به این تنگه برسانید جادویی هزار رنگ قلبتان را فرا گرفته و برای همیشه در جانتان نفوذ می کند. زمستان در تنگه براق پیچیده در پیچ و خم کوهستان سخت و نفس گیر است. بارش برف فراوان به همراه سرمای فراوان و یخ بستن رودخانه و آبشار دسترسی به تنگه را تقریبا غیرممکن می کند اما اگر به تنگه برسید سرمای هوا نیز در این تنگه بهشت را تفسیر می کند. آب و هوای معتدل بهار و تابستان سبب شده تا تنگه مقصد بسیاری از طبیعت گردان باشد اما هوای سرد پاییز و زمستان تنگه را مقصد عشاق واقعی طبیعت می گرداند.

دسترسی

بهترین زمان برای سفر به تنگ براق اواسط بهار تا اواسط شهریور است. دسترسی به تنگ براق از سه راه امکان‌ پذیر است. از مسیر بهشت گمشده و در امتداد کامفیروز شمالی در کنار رود کر، از راه جاده سپیدان – کمهر و کاکان و چوبخله که از راه ارتباطی مناسبی برخوردار است و در نهایت به وسیله‌ی راه ارتباطی سرحد چهاردانگه که به شهرستان‌های اقلید، آباده و در نهایت به جاده اصلی شیراز – اصفهان مرتبط خواهد شد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *