تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, لرستان

تنگه لی لی یا تنگه سورپیلو دورود را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تنگه لی لی یا تنگه سورپیلو دورود

در این مقاله از معرفی دیدنی های دورود لرستان شما را با تنگه لی لی یا تنگه سورپیلو دورود که یکی از جاذبه های طبیعی این شهرستان است آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید

مختصری درباره شهرستان دورود لرستان بدانید :

دورود یکی از شهرهای استان لرستان و مرکز شهرستان دورود است. شهرستان دورود در دامنه رشته کوه زاگرس و در نزدیکی اشترانکوه قرار گرفته‌است. دو سر شاخه رود دز یکی از شمال و یکی از شرق در دورودبه هم می‌پیوندند و با نام رودخانه سزار سرچشمه اصلی رود دز می‌شوند. دورود به خاطر داشتن راه آهن، کارخانجات صنایع دفاع و کارخانه سیمان در دوران جنگ ایران و عراق رشد پیدا کرد و اهمیت یافت. این شهر همچنین از منابع سنگ زیادی برخوردار است که کارخانه‌های سنگبری زیادی نیز در دورود وجود دارد که به اصفهان و دیگر نقاط صادر می‌شوند.از گذشته تاریخی آن آگاهی زیادی در دست نیست اما در شمال این شهرستان و در دشت سیلاخور تپه‌های باستانی فراوانی دیده می‌شود. نام دوروددر گذشته بحرین بوده‌است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تنگه لی لی یا تنگه سورپیلو دورود

تنگه لی لی دورود

تنگه لی لی که به تنگه سورپیلو نیز شهرت دارد در ۲۰ کیلومتری شرق شهرستان دورود  استان لرستان واقع است. این تنگه در مجاورت روستای چمنار و نرسیده به روستای سیرم قرار گرفته و دارای حوضچه های آب است که عمق آنها در بعضی موارد به ۲ متر هم میرسد. آب خنک این تنگ زیبا که دارای حوضچه هایی دیدنی است، در هوای گرم تابستان برای آب تنی کردن بسیار فرحبخش است. . رودخانه ماربره از میان دره های عمودی صخره ای دره ای زیبا ایجاد کرده که در سالهای اخیر مورد توجه طبیعتگردان قرار گرفته است. عبور از تنگه نیازمند مهارتهای شنا و دست به سنگ شدن است.استان لرستان یکی از زیباترین استان های ایران است. شهرستان دورود در این استان به قدری جاذبه های طبیعی زیبا و شگفت انگیزی دارد که به عنوان پایتخت گردشگری معروف شده است.

جاهای دیدنی دورود

مسیر دسترسی :

اگر از خرم آباد قصد رسیدن به تنگه لی لی دورود را دارید، باید ابتدا مسیری را به سمت دو روستای سیرم و چمنار رانندگی کنید. این مسیر زمانی حدود ۲ ساعت طول می کشد. اگر در دورود هستید پس از زمانی حدود ۲۰ دقیقه رانندگی به روستای چمنار خواهید رسید.


مقالات بیشتر بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *