تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, قطر

جاهای دیدنی قطر ، یکی از ثرمندترین کشورهای جهان | Qatar 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی قطر

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با جاهای دیدنی قطر آشنا خواهیم کرد در ادامه با ما همراه باشید. پس اگر قصد خرید تور قطر را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

قطر کشوری کوچک در خلیج فارس می باشد و پر از جاذبه‌ها و مکان‌ های دیدنی مانند موزه‌های مختلف، بیابان‌های زیبا و سواحل آرامش‌ بخش است که باید آن‌ها را تجربه کرد. قطر در میان ثروتمند ترین کشورهای جهان قرار دارد و همچنین یکی از امن‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. هواپیمایی قطر که با نام قطر ایرویز شناخته می‌شود نیز در دنیا زبان‌زد است و به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی در جهان شناخته می‌شود.در ادامه با زیباترین و مهم ترین مکان ها و جاهای دیدنی قطر آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

موزه هنر اسلامی (Museum of Islamic Art) 

این موزه به روی یک جزیره مجزا واقع شده است و از برخی زوایا که به آن نگاه کنید به نظر می رسد روی آب شناور است. در این موزه آثار باستانی اسلامی چون کتاب‌های خطی، پارچه‌های نفیس، سنگ‌های گران‌بها و سکه‌های قدیمی از طلا، نقره و برنز که قدمت برخی از آن‌ها به پیش از اسلام و عهد ساسانیان باز می‌شود، به نمایش گذاشته شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جاهای دیدنی قطر

جزیره مروارید (The Pearl) 

جزیره مصنوعی مروارید خلیج فارس در سواحل شهر دوحه و در دهانه تالاب خلیج غربی این شهر ساخته شده است. این جزیره مصنوعی که توسط انسان ساخته شده است به شکل مروارید بوده و در آن تعداد زیادی خانه و ویلاهای بسیار مدرن و گران قیمت در کنار هتل ها و مراکز اقامتی، پاساژها و مراکز خرید و تفرجگاه ها و مراکز تفریحی وجود دارد.

این جزیره بسیار زیبا بوده و شما می توانید با خرید از مراکز تجاری و فروشگاه های متعدد آن و همچنین صرف غذا در یکی از رستوران های این منطقه، از مناظر زیبا و بی نظیر آن لذت ببرید.

جاهای دیدنی قطر

کورنیش دوحه قطر (Doha’s Corniche)

پیاده‌ روی در میان کورنیش دوحه (Doha’s Corniche)، برای گذران یک بعدازظهر، عالی است. گشت و گذار ۷ کیلومتری در کنار خلیج فارس از هتل شراتون (Sheraton) آغاز می‌شود و تا موزه هنرهای اسلامی ادامه دارد. در آنجا می‌توانید قهوه بخورید، بادکنک هوا کنید و با جعبه صدف‌ها عکس بگیرید که نماد سنت گذشته قطری‌ها است. در بین مسیر، وسایل ورزشی برای تناسب اندام موجود است و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

جاهای دیدنی قطر

درختان حرا ال خطیرا (Al Khatira Mangroves)

 اینجا منطقه ای وسیع و سرسبز است که در کشوری همانند قطر بسیار منظره ای بسیار متفاوت و جذاب ایجاد کرده است.

جاهای دیدنی قطر

قلعه الزباره قطر (Al Zubara Fort)

 این قلعه در سال 1938 ساخته شده است و دژ نظامی تاریخی قطر به شمار می رود. این قلعه در سال 2013 ، اولین جاذبه کشور قطر بود که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

جاهای دیدنی قطر

روستای فرهنگی کتارا (Katara cultural village)

روستای فرهنگی کتارا، تلاشی برای نشان دادن معماری و سبک زندگی سنتی قطر است. معماری این مجموعه با آن‌ چه در دوحه می‌ بینید، تفاوت دارد و خبری از آسمان‌ خراش‌ های بلند نیست. مراکز فرهنگی، موزه، آمفی‌تئاتر، رستوران‌ها و کافه‌ها، در دل این روستا قرار دارند. اگر در شب به این روستا رفتید، سر زدن به آمفی‌تئاتررا فراموش نکنید؛ نورپردازی این‌جا که به سبک آمفی‌تئاترهای یونانی ساخته شده است، در شب خیلی تماشاییست.

جاهای دیدنی قطر

فیلم سیتی قطر (Film City)

فیلم سیتی یک شهرک ساختگی در روستایی به نام زکریت است که شبیه به یک روستای عربی باستانی و قدیمی ساخته شده است. گردشگران می توانند در سفری یک روزه از این شهرک دیدن کنند.

جاهای دیدنی قطر

ساحل خور العدید (Khawr al Udayd)

خور العدید از بیابان‌ های شگفت‌ انگیز قطر، در 80 کیلومتری جنوب‌شرق دوحه است. ساحل خور العدید به خاطر محیط آرامش، شناخته‌شده است. اگر به این ساحل رفتید، پیشنهاد می‌کنیم شترسواری در آن را تجربه کنید.درخشش شن‌های ساحل در زمان طلوع و غروب آفتاب، از لذت‌هایی است که با رفتن به این ساحل تجربه خواهید کرد. اگر هم شب در این ساحل باشید، تصویر ماه در دریا، حسابی تماشاییست. تپه‌های شنی این ساحل که در برخی نقاط، درست کنار دریا قرار دارند، گاهی تا 40 متر ارتفاع دارند.

جاهای دیدنی قطر

بازار واقف قطر (Souq Waqif)

بازار سنتی واقف قطر بدون شک مجموعه‌ ای پر هیاهو و پر جنب و جوش در دوحه است و بهترین جای دیدنی قطر برای کشف فرهنگ و سنن مردم قطری محسوب می‌شود. بازار واقف دوحه در محل بازار باستانی دوحه ساخته شده و این بازار هنوز هم با گذشت سالیان دراز قلب اجتماعی دوحه باقی مانده است.

جاهای دیدنی قطر

مرکز خرید ویلاجیو (Villaggio Mall)

طراحی این مرکز خرید از ونیز الهام گرفته شده است و یکی از بزرگترین و مطرح ترین مراکز خرید در قطر است که بیش از 200 فروشگاه دارد و داخل آن یک کانال آب همانند شهر ونیز طراحی شده که امکان قایق سواری در آن نیز وجود دارد.

جاهای دیدنی قطر


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *