تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
خراسان رضوی, مشهد

جاهای دیدنی گلبهار، استان خراسان رضوی را بیشتر بشناسید 

در این مقاله شما کاربران را با جاهای دیدنی گلبهار استان خراسان رضوی که یکی از شهرستان های اطراف مشهد می باشد آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به استان خراسان رضوی دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

اگر برنامه سفر به خراسان رضوی مخصوصا شهر مشهد مقدس را دارید و تمایل دارید به غیر از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) به گشت و گذار و بازدید از دیدنی اطراف مشهد نیز بپردازید، بدانید که مهمترین گزینه محل اقامت و دسترسی آن است. ما در مجله گردشگری تاپ تراول به شما پیشنهاد میکنیم کلمه هتل مشهد اسنپ تریپ را در گوگل جستجو کنید و بهترین گزینه اقامتگاه را از کاملترین مرجع رزرو هتل و پرواز برای خود و همسفرانتان انتخاب کنید.

مختصری درباره شهر جدید گلبهار بدانید :

گلبهار یکی از شهرهای جدید ایران می باشد که در فاصله 35 کیلومتری از مشهد و در مسیر مشهد به چناران و قوچان قرار دارد.. مطالعات و طراحی شهر جدید گلبهار در سال ۱۳۶۶ آغاز گردید. این مطالعات بر پایه موقعیت مکانی شهر مشهد و شهرهای اقماری آن و همچنین دورنمای توسعه این مناطق استوار گردید. با توجه به هویت پیش‌بینی شده برای شهر جدید گلبهار با عملکردی فرهنگی – علمی و تحقیقاتی، طراحی نواحی مختلف آن براین پایه استوار گردیده‌ است.

این شهر از جنوب به سلسله کوه‌ های بینالود، از شمال کوه‌ های هزار مسجد منتهی شده و به علت قرار گرفتن بین دو رشته کوه دارای هوای مناسب است

از مهم‌ترین مراکز تفریحی شهر جدید گلبهار مشهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریاچه مصنوعی شهر
  • پارک بزرگ شهر
  • فرودگاه و مرکز آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک
  • شهر بازی بزرگ جم

منطقه دیدنی گلمکان

در این منطقه چند شاخه رودخانه دائمی که از رشته کوه بینالود سرچشمه می گیرند وجود دارد که از مهمترین آنان می توان به رودخانه گلمکان با طول تقریبی ۳۰ کیلومتر اشاره کرد که در سر چشمه آن و در میان بلندترین ارتفاعات خراسان دریاچه طبیعی چشمه سبز با وسعت تقریبی ۱۵ هکتار وجود دارد که آب سبک و گوارای آن به منظور آبیاری باغات و مزارع شهر گلمکان استفاده می شود.

بواسطه شرایط اقلیمی مناسب محصولات سردسیری مرغوبی از جمله :گیلاس ، آلبالو، سیب و گردو در این منطقه به وفور تولید می شود .همچنین به دلیل وجود باغات ، رودخانه های دائمی و ارتفاعات ،این منطقه از مناسب ترین ییلاقات اطراف مشهد به شمار می آید.زبان مردم منطقه فارسی است که آنرا با لهجه ای شیرین تلفظ می کنند.

جاهای دیدنی گلبهار

فرودگاه گلبهار | اولین مرکز هوانوردی خصوصی ایران

این فرودگاه در ابتدای ورودی شهر جدید گلبهار واقع شده است. فرودگاه گلبهار با طول باند 3300 FT  و تاکسی وی موازی با باند ، چهار خروجی ، آشیانه و رمپ با ظرفیت بیش از 70 فروند هواپیمای شخصی و آموزشی ، همچنین پروازهای ناوبری به سراسر ایران ارائه خدمات می نماید.این شرکت که در اردیبهشت ماه سال 1380 به ثبت رسیده است، فعالیت خود را با یک فروند هواپیمای Sky Walker آغاز نمود و بعدها با توجه به درخواست های متعدد جوانان برای آموزش های خلبانی نسبت به احداث فرودگاهی خصوصی در این استان اقدام نمود که در حال حاضر این فرودگاه در زمره مهمترین فرودگاه های آموزش خلبانی در کشور قرار دارد.

جاهای دیدنی گلبهار

دریاچه مصنوعی گلبهار

دریاچه سنجاقک گلبهار یا دریاچه مصنوعی گلبهار با وسعتی حدود ۵.۴ هکتار در پارک ۱۵ هکتاری سنجاقک احداث شده است. در اطراف دریاچه، فست فود، کافی شاپ، لمکده، رستوران، قایق رانی پدالی و موتوری، بیگ بال، اسکی روی آب و همچنین رینگ دوچرخه سواری … قرار دارد. همچنین حضور دسته ها و گروه های پرندگان کوچ کننده در فصول مختلف سال، زیبایی این دریاچه را بیشتر می کنند.

جاهای دیدنی گلبهار

پارک متحرک گلبهار

پارک متحرک در محله‌ مهتاب واقع شده است؛ یک پارک جمع و جور و تازه تاسیس که ویژگی های خاصی دارد. دلیل اینکه اسم متحرک به این پارک داده‌ اند این است که تمام وسایل بازی و مبلمان این شهر به صورت متحرک طراحی شده و مردم در کنار تفریح مجبور به بازی می‌شوند. این تعامل بین مردم، مبلمان و وسایل پارک باعث می‌شود مردم پویا و با نشاط این پارک را ترک کنند. اطراف این پارک را مجمتع‌های مسکونی تازه ساز فرا گرفته و به زودی شاهد افزایش جمعیت در این پارک خواهیم بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *