تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران

جنگل ابر | رویای قدم زدن روی ابرها در جنگل شاهرود 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شاید شما نیز در کودکی رویای قدم زدن روی ابرها را داشته‌اید. با وجود جنگل ابر، این رویا آنقدرها هم دور از دسترس نیست! در نزدیکی روستای ابر در شاهرود، جنگلی به نام جنگل ابر وجود دارد که بازدید از آن می‌تواند به یکی از خاطرات فراموش نشدنی زندگیتان تبدیل شود. جنگل ابر از محبوب‌ترین و شگفت انگیزترین جاذبه‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود و اطراف این جنگل نیز جاذبه‌های گردشگری دیگری قرار دارند که برای بازدید از تمامی آن‌ها به یک روز کامل نیاز خواهید داشت.

جنگل ابر

جنگل ابر کجاست؟

جنگل ابر در مسیر شاهرود به آزادشهر گلستان قرار دارد. این جنگل در 45 کیلومتری شمال شاهرود و در منطقه البرز شرقی واقع شده است. روستای ابر در فاصله 12 کیلومتری از جنگل ابر قرار داشته و اگر قصد بازدید از این جنگل را دارید، بهتر است در روستای ابر اقامت داشته باشید. برخی به اشتباه فکر می‌کنند که روستای ابر در داخل جنگل ابر قرار دارد اما در واقع این جنگل در بین دو استان گلستان و سمنان واقع شده و مرز بین این دو استان است. جنگل ابر حدودا 35 هزار هکتار وسعت دارد.

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از جنگل ابر

اگر قصد بازدید از جنگل ابر را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک روز از برنامه سفر خود را به بازدید از این جنگل و جاذبه‌های اطراف آن اختصاص دهید. همچنین تورهای 2 تا 5 روزه نیز برای بازدید از جنگل ابر برگزار می‌شوند. بازدید از جنگل ابر نیازمند پرداخت مبلغی به عنوان هزینه ورودی است. این مبلغ در سال‌های مختلف تغییر کرده و رقم ثابتی را نمی‌توان برای آن مشخص کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بهترین زمان بازدید از جنگل ابر

جنگل ابر در هر فصل از سال جلوه خاص خود را دارد اما به دلیل لغزندگی جاده‌ها و خطرناک بودن مسیر، پیشنهاد می‌شود در فصول سرد سال به این منطقه سفر نکنید. همچنین برای دیدن ابرهای سوار بر درختان جنگل لازم است در روزهای آفتابی از این جنگل بازدید نمایید.

تاریخچه جنگل ابر

جنگل‌های هیرکانی از دوره سوم زمین شناسی و دوران ژوراسیک یعنی حدود 40 میلیون سال پیش راه خود را به دنیای مدرن امروزی باز کرده‌اند. با وجود قدمت فراوان، این جنگل‌ها از بکرترین و دست نخورده‌ترین جنگل‌های ایران محسوب شده و این امکان وجود دارد که از این به بعد هم بتوان اکوسیستم این منطقه را حفظ کرد. برای حفظ بکر بودن این جنگل‌ها لازم است به گردشگران این منطقه نکات لازم آموزش داده شود.

آبشارها و چشمه‌های جنگل‌های ابر

برای دسترسی به آبشار توچال واقع در جنگل ابر، نیاز به چند ساعت پیاده‌روی است. همچنین مسیر دسترسی به این آبشار منطقه‌ای وجود دارد که به آن دالان بهشت می‌گویند. آبشار توچال 25 متر ارتفاع داشته و دسترسی به آن نیازمند 50 تا 60 کیلومتر پیاده روی است. آبشار دیگری که در جنگل‌های ابر قرار دارد، آبشار شرشر نام دارد که مسیر دسترسی به آن صعب العبور بوده و تنها کوهنوردان حرفه‌ای می‌توانند خود را به آن برسانند. همچنین چشمه سارهای مختلفی در دل جنگل‌های ابر قرار دارند که معروف‌ترین آن‌ها چشمه ترش نام دارد.

اکوسیستم خاص جنگل‌های ابر سبب می‌شود که شما در این منطقه بتوانید گیاهان و جانواران خاصی را مشاهده کنید. این جنگل‌ها محل زندگی بسیاری از پرندگان کوچک و بزرگ است که برخی از آن‌ها را تنها با دوربین شکاری می‌توان دید. همچنین در جنگل‌های هیرکانی برخی از گیاهان نادر دارویی می‌رویند که همین موضوع سبب سفر گیاه شناسانی از سراسر ایران و جهان به این جنگل‌ها می‌شود.

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به جنگل ابر

از جاذبه‌های نزدیک به جنگل ابر می‌توان به موارد زیر اشاره داشت. در صورتی که از جنگل ابر بازدید می‌کنید شاید بهتر است از این جاذبه‌ها نیز بازدید نمایید:

  • آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی: در فاصله 20 کیلومتری از جنگل ابر
  • مجموعه بایزید بسطامی: در فاصله 43 کیلومتری از جنگل ابر (در مسیر رفت می‌توانید از این جاذبه بازدید نمایید.)
  • دشت جنگل ابر: در فاصله 1 کیلومتری از جنگل ابر
  • روستای شیرین آباد: در فاصله 7.4 کیلومتری از جنگل ابر

جنگل ابر

هتل‌ها و رستوران‌های نزدیک به جنگل ابر

از جمله هتل‌های نزدیک به جنگل ابر می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • اقامتگاه دالان بهشت: در فاصله 12 کیلومتری از جنگل ابر
  • هتل خانه دوست: در فاصله 12 کیلومتری از جنگل ابر
  • اقامتگاه ننه سلطان: در فاصله 12 کیلومتری از جنگل ابر
  • اقامتگاه بوم گردی مهکده: در فاصله 12 کیلومتری از جنگل ابر
  • اقامتگاه سرزمین عجایب: در فاصله 10 کیلومتری از جنگل ابر

همچنین نزدیک‌ترین رستوران به جنگل ابر رستوران قربان خان نام دارد و فاصله آن تا جنگل ابر تقریبا 12 کیلومتر است.

سخن پایانی

جنگل ابر مکانی است که می‌توانید روی ابرها پا گذاشته و قدم بزنید. این جاذبه گردشگری رویایی در فاصله 45 کیلومتری شاهرود قرار داشته و فاصله کمی تا روستای ابر دارد. جنگل ابر در مرز بین استان گلستان و سمنان قرار دارد. برای بازدید از این جنگل لازم است هزینه‌ای پرداخت نمایید. همچنین اگر برای سفر به این منطقه برنامه ریزی می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم یک روز تمام را برای بازدید از این جنگل در نظر بگیرید. مساحت جنگل ابر 35 هزار هکتار است. همچنین شما می‌توانید در روستای ابر اقامت داشته باشید.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *