تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, یزد

خانه تاریخی آقازاده ابرکوه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خانه تاریخی آقازاده ابرکوه

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای ابرکوه یعنی خانه تاریخی آقازاده را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از مجموعه های تاریخی زیبا و بسیار دیدنی ابرکوه است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

خانه تاریخی آقازاده و بادگیر آن یکی از مجموعه های تاریخی بسیار زیبا است که به بنای آن به دوران قاجار باز می گردد. این مجموعه تاریخی در ابرکوه، محله دروازه و میدان ابرقو واقع شده است و در سال 1375 با شماره ثبت 1838 به عنوان یک آثار ملی ایران ثبت شده است. این خانه به سید حسین ابرقویی تعلق دارد که از ثروتمندان ابرکوه بوده است و 820 متر مربع مساحت دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

اقامتگاه سنتی و خانه تاریخی آقازاده ابرکوه یکی از خانه های ارزشمند و اصیل این شهر می‌باشد، که می‌توان آن را در کنار سرو کهنسال و گنبد عالی نمادی برای شهر تاریخی ابرکوه دانست. پیشینه تاریخی این مجموعه مربوط به دوره قاجار و حدود ۲۰۰ سال پیش می‌باشد. این خانه تاریخی در سال ۱۳۹۶ پس از دوسال مرمت و بازسازی فعالیت خود را آغاز کرده است. معماری سنتی محوطه و فضای داخلی و وجود طاق های بلند و گچبری های ظریف و شیشه های رنگی، خاطرات خوب گذشته را در ذهن شما میهمانان گرامی زنده خواهد کرد. پرسنل مجرب و آموزش دیده این هتل آماده پذیرایی از شما میهمانان گرامی می‌باشد.

خانه تاریخی آقازاده ابرکوه
خانه تاریخی آقازاده ابرکوه

اتاق‌ها

اتاق جنوبی خانه به صورت صلیبی و شکم دریده ساخته شده‌است و دارای حیاط مرکزی با حوض سنگی بزرگی است که در وسط حیاط قرار دارد. خانه در سه جبهه ساخته شده‌است تا ساکنان آن بر اساس شرایط آب و هوایی فصل‌های مختلف سال در بخش‌های مختلف آن ساکن شوند.

خانه تاریخی آقازاده ابرکوه
خانه تاریخی آقازاده ابرکوه

بادگیر

بادگیر این خانه یکی از بادگیرهای اصیل و زیبای ابرکوه محسوب می‌گردد که ۱۸ متر ارتفاع دارد و مساحت آن ۱۸ مترمربع است و در دهانه بادگیر ۱۹ دریچه تنظیم هوا وجود دارد که با بادگیر دوم هماهنگی و ارتباط دارد.[۳] این بادگیر می‌تواند تنظیمات هوا را حتی در زمانی که هیچ بادی نمی‌وزد، انجام دهد. این بادگیر، برخلاف اکثر بادگیرها، دو طبقه است.

کلاه فرنگی

کلاه‌فرنگی آن به صورت مقرنس‌کاری شده‌است و به نحوی طراحی شده‌است که نور آسان‌تر وارد خانه شود و فضای خانه روشن‌تر جلوه کند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *