تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان, ایران

بهترین رستوران های اصفهان را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین رستوران های اصفهان

در این مقاله از معرفی جاهای تفریحی اصفهان تصمیم گرفتیم تا بهترین رستوران های اصفهان را به شما معرفی کنیم. پس اگر اهل شکم گردی هستید و دوست دارید همیشه غذاهای باکیفیت را در محیطی زیبا میل کنید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

اصفهان شهری بزرگ  است و همان اندازه که آدم دلش می خواهد جاهای دیدنی و بکرش را ببیند دوست دارد از خوردنی هایش هم لذت ببرد. جدا از دوغ و گوش فیل و بریانی که مختص اصفهان هستند، سوالی که با سفر به این شهر برای مسافرانش پیش می آید این است که کدام رستوران غذای بهتری دارد؟ ما در این مقاله بهترین رستوران هی این شهر را به شما معرفی می کنیم تا در سفر  به اصفهان، از میان گزینه های گوناگون بتوانید راحت تر انتخاب کنید:

محال است آدم اصفهان برود و از خیر رستوران شهرزاد بگذرد، یعنی اینطور بگوییم که سفر به اصفهان با شهرزاد گره خورده. رستورانی پر از آیینه کاری و نقاشی های دیواری که از سال ۱۳۴۶ در خیابان دلنشین و پر دار و درخت چهارباغ عباسی قدم علم کرده و خود مانند موزه ای تاریخی خواهد ماند. جدا از اینها شهرزاد با دیدنی های تاریخی اصفهان مانند زاینده رود و پل خواجو و هتل های اصفهان مانند هتل عباسی هم  ۵ دقیقه بیشتر فاصله ندارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در این رستوران ته چین و باقالی پلو با ماهیچه حرف اول را می زند، در صورتی که چه بقیه غذاهایش هم لذیذ است و مانندا در صورتی که دلت ته چین نخواست می توانی زرشک پلو با مرغش را امتحان کنی. همه چیز در اینجا تکمیل است، قیمت ها بر اساس کیفیت غذاها گران نیست و تنها عیبی که موجود است شلوغی زیاد از حد شهرزاد است که گاهی باید زحمت ماندن در صف های طولانی را به جان بخری، البته جای نگرانی نیست چون هرساعت از روز که بروی غذا هست، یعنی پیش از ۱۱ شب.

رستوران جارچی باشی

دلتان می خواهد در یک حمام تاریخی عصر صفوی غذا بخورید؟ جایی که پر از حوضچه و فواره و طاق نماهای تو در توست و زمانی که غذا می خورید صدای دلنشین آب را بشنوید؟  پیشنهاد ما رستوران جارچی باشی در خیابان سپه و پس از بازار بزرگ حکیم و نزدیک هتلهای اصفهان است.

تا پیش از سال ۱۳۸۲، جارچی باشی هنوز حمام بود و با این کاربرد مورد استفاده قرار می گرفت اما پس از فرسودگی امکاناتش درهایش بسته شد تا اینکه در سال ۱۳۸۲ عملیات بازسازی اش آغاز و در نهایت در سال ۱۳۹۰ درهایش به روی گردشگران باز شد. رستوران جارچی باشی منوی کاملی دارد، از بریانی بگیر تا ماهی و میگو که همگی در ظروف مسی آورده می شوند، ولی مشتریان جارچی باشی از کوفته تبریزی ها و کباب هایش خیلی تعریف می کنند. جارچی باشی رستوران چندان گرانی نیست، به اضافه اینکه پس از غذا هم خواهد شد در میدان نقش جهان که همان نزدیکی ا ست پیاده روی کرد.

بهترین رستوران های اصفهان
بهترین رستوران های اصفهان

رستوران خوان گستر

خیابان جلفای اصفهان پر از کافه و رستوران و شربتخانه است و رستوران خوان گستر هم که بین اصفهانی ها و مسافران آن طرفدار زیاد دارد در این خیابان قرار گرفته. خواهد شد در کوچه پس کوچه های جلفا قدم زد و بعد غذا را در رستوارن شیک خوان گستر صرف کرد. جایی که میز اردور پر و پیمانی دارد و هم غذاهای ایرانی و هم خارجی سرو می کند و دیوارهایش مزین به عکس استادان موسیقی ایران است. کباب های خوان گستر حرف ندارد، چلوماهی اش لذیذ است و خورشت ماست خوبی هم خواهد شد در آن خورد در صورتی که چه که باید خوب هم خرج کرد. خوان گستر به جز جلفا در سیتی سنتر اصفهان هم شعبه دارد. شعبه جلفا از سال ۱۳۷۵ کارش را آغاز کرده و شعبه سیتی سنتر در اتوبان شهید دستجردی، رو به روی ورودی جنوبی سپاهان شهر، جدیدتر است.

بهترین رستوران های اصفهان
بهترین رستوران های اصفهان

رستوران شاندیز اصفهان

اگر دلتان می‌خواهد یک طعم لذیذ و با کیفیت را در اصفهان تجربه کنید، رستوران شاندیز گزینه‌ی خوبی برای رستوران‌گردی‌تان است. در این رستوران می‌توانید طعم لذیذ کباب اصیل ایرانی را با طبخی اصفهانی تجربه کنید و کیفیت سفرتان را با خوشمزگی دیگر غذاهای این رستوران بالا ببرید. این رستوران در خیابان شیخ صدوق شمالی، نبش خیابان مفید واقع شده ودر بین رستوران های اصفهان ، انتخاب بسیاری از توریست‌های این شهر است.

آدرس رستوران شاندیز اصفهان : اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، نبش خیابان شیخ مفید، طبقه زیرین بانک سرمایه، رستوران شاندیز ایران زمین

بهترین رستوران های اصفهان

رستوران ترنج

رستوران ترنج یکی از زیباترین و بهترین رستوران های اصفهان است. این رستوران را با نام مجموعه رستوران هوانس نیز می‌شناسند. رستوران ترنج در محله جلفا قرار دارد. محله جلفا یکی از معروف‌ترین محله‌های توریستی اصفهان محسوب می‌شود. همه ساله هزاران گردشگر از این محله بازدید می‌کنند. به همین خاطر رستوران‌های بسیاری در محله جلفا فعالیت می‌کنند. با این حال رستوران ترنج یکی از بهترین رستوران‌هایی است که در محله جلفا حضور دارد. پس در برنامه سفر خود زمانی که قصد بازدید جاهای دیدنی محله جلفا از جمله کلیسای وانک را داشتید، می‌توانید بعد از ظهر سری به رستوران ترنج بزنید و دلی از عزا در بیاورید.

همان طور که می‌توانید حدس بزنید، این رستوران نیز در یکی از خانه‌]ای تاریخی اصفهان قرار دارد. این خانه درست در کنار کلیسای تاریخی هوانس واقع شده است. به همین خاطر آن را با نام رستوران هوانس نیز می‌شناسند. فضای این رستوران بسیار زیبا، باصفا و دوست‌داشتنی است. با حضور در این رستوران، دلتان باز می‌شود. لازم به ذکر است که رستوران ترنج یک کافه رستوران است. پس می‌توانید فقط از بخش کافه و منوی نوشیدنی استفاده کنید. حتی حضور در این رستوران و نشستن روی صندلی‌های چوبی کنار حوض اصلی آن نیز می‌تواند به خاطره‌ای دوست‌داشتنی تبدیل شود.

آدرس: اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین، خانه هوانس (خانه ترنج)

بهترین رستوران های اصفهان

بریانی کجا بخوریم؟

نخواهد شد اصفهان رفت و بریانی اش را امتحان نکرد، به ویژه بریانی حاج محمود در بازار بزرگ اصفهان با عمری صد ساله. حاج محمود نزدیک میدان عتیق قرار دارد و نرسیده به کوچه حمام شیخ بهایی، جایی که اصفهانی ها به آن بازار ریسمون می گویند، خواهد شد آن را از شلوغی اش شناخت. در اینجا حداقل ۶۰۰ دست بریان در روزهای عادی و بیش از هزار دست در روزهای جمعه در۲ نوبت ظهر و شب پخته خواهد شد و همه این پروسه را خواهد شد از نزدیک دید.

گوشت را در ظرف مخصوص می پزند و بعد در سینی بزرگ، سبزی و ادویه های گوناگون و دارچین به آن اضافه خواهد شد. سرخ کردن بریانی در کفگیر مخصوص بریانی اصفهان، اصلی ترین نکته تهیه آن است. در حاج محمود علاوه بر بریانی، آبگوشت بریانی هم عرضه خواهد شد، فقط باید این را هم بگوییم که بریانی غذای سنگینی است و زود آدم را سیر می کند و قبلش باید صبحانه را سبک خورد یا دونفری یک بریانی سفارش داد، وگرنه بدون اغراق تا شب نخواهد شد لب به چیزی زد. برای خوردن بریانی حاج محمود زود باید جنبید که تقریبا ساعت دو سه تمام خواهد شد.

بریانی اعظم

حاج محمود تنها بریانی اصفهان نیست که عمری صد ساله دارد و بریانی اعظم از سال ۱۲۹۵ در کنار آن جزو قدیمی هاست که تقریبا به همان شیوه حاج محمود درست خواهد شد و به آن نعنا و زعفران هم می زنند و پس از آماده شدنش تکه ای جگر رویش می گذارند و با خلال پسته و بادام تزئینش می کنند و در نان سنگک دست مشتری می دهند. بریانی اعظم سه شعبه دارد. شعبه اول آن در دروازه دولت، ابتدای چهارباغ عباسی (پائین) تنها امکان بیرون بر دارد ولی دو شعبه دیگر در خیابان مسجد سید و دیگری در خیابان کمال اسماعیل مجهز به سالن غذاخوری هم هست.

بهترین رستوران های اصفهان
بهترین رستوران های اصفهان

فست فود کجا بخوریم؟ 

در بین فست فودی های اصفهان، فست فود های ارمنی حرف اول را می زنند و خیلی ها می گویند ارمنی ها این برد را مدیون کیفیت سوسیس و کالباس هایشان هستند. سوسیس و کالباس های ارمنی مزه متفاوت و خوش طعم تری نسبت به نمونه ایرانی اش دارند و این را فست فودبازها خوب می دانند. پیشنهاد ما برای خوردن فست فود در اصفهان ساندویچی های کارن، آرابو و پیتزا گارنی است که دو تا از آنها در نزدیکی خیابان جلفا قرار گرفته. در صورتی که دلتان ساندویچ خوش طعم در نان سفید یا بولکی بخواهد، می توانید کارن را در محله سنگ تراش های اصفهان انتخاب کنید. در اینجا همه ساندویچ ها خوش طعم اند، مخصوصاً کالباس ها و سوسیس بندری اش که طعم تند خوشایندی دارد. در صورتی که دلتان رست بیف خوب بخواهد می توانید ساندویچی آرابو در منطقه جلفا را انتخاب کنید.

مدیریت آرابو را خانمی به نام مادام برعهده دارد که خودش همواره در ساندویچی حضور دارد و به همین دلیل روی کیفیت ساندویچ ها نظارت می کند و در نتیجه ساندویچ بد دستتان نمی دهند در صورتی که چه برخی ها می گویند قبل ترها کیفیت ساندویچ ها بهتر بود و الان رقبا حرف های بیشتری برای گفتن دارند. در صورتی که هم هوس پیتزا کردید، پیتزایی را امتحان کنید که در کمتر جایی خواهد شد نمونه اش را خورد، به جای نان های ضخیم در نان بسیار نازک پخته خواهد شد و طرفدارانش می گویند نخستین پیتزای ایران است: پیتزا گارنی در خیابان نظرشرقی، نزدیک میدان جلفا.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *