تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی

روستای زرین دشت فیروزکوه، یکی از مناطق سر سبز و خوش آب و هوا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

در این مقاله قصد داریم از معرفی جاهای دیدنی اطراف تهران تصمیم گرفتیم تا شما را با روستای زرین دشت فیروزکوه آشنا کنیم. پس اگر به دنبال مکانی خوش آب و هوا و سرسبز میگردید در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

روستای زرین دشت یکی از مناطق بسیار سر سبز و خوش آب و هوا در شمال شرقی تهران می باشد که از توابع شهرستان فیروزکوه محسوب می شود. این روستا در دشت های میانکوهی البرز به کمک آب رودخانه ی حبله رود ایجاد گردیده است.

روستای زرین دشت تهران

آب و هوای زرین دشت فیروزکوه

روستای زرین دشت از آن دست روستاهای بکر و بی‌نظیر به‌حساب می‌آید که در فیروزکوه قرار دارد و گردشگران بسیاری این روستا را مقصد خود قرار می‌دهند. دلیل این همه طرفدار، آب‌وهوای بسیار بی‌نظیر و عالی این روستا است که سبب شده گردشگران راهی زرین دشت شوند. روستای زرین دشت  فیروزکوه در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و آب‌هوایی معتدل بر آن حاکم شده است. در ماه‌های گرم سال این روستا آب‌وهوایی خنک دارد و همین موضوع سبب شده تا سیلی از مسافران را به خود ببیند. این روستا دقیقا در فصل گرم سال یعنی تابستان می‌تواند با آب‌وهوای دل‌انگیز خود میزبان مسافران باشد. در روزهای سرد زمستان ممکن است شرایط برای حضور در زرین دشت وجود نداشته باشد و دلیل این موضوع، بارش شدید برف و مسدود شدن مسیرها است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

دلیل این آب‌وهوای بی‌نظیر و بی‌همتا، وجود رودخانه‌ها و چشمه‌های مختلف است که باعث شده آب‌وهوای این روستا تحت تاثیر قرار بگیرد. چشمه آب معدنی خمده که می‌تواند در درمان بیماری‌های مفصلی و کلیوی کمک کند یا رودخانه حبله رود شرایط جوی بسیار منحصربه‌فردی را ایجاد کرده‌اند تا بتوانید از آب‌وهوای دل‌انگیز روستای زرین دشت فیروزکوه بهره ببرید. همین آب‌وهوای مطلوب سبب شده تا درختان سر به فلک بکشند و انواع میوه‌های متنوع نظیر توت، گیلاس، گردو، آلبالو و… رشد کنند.

به دلیل نزدیکی روستای زرین دشت به تهران که در فاصله 120 کیلومتری استان قرار دارد، می‌توانید از هوای دل‌نواز روستا لذت ببرید و تعطیلات آخر هفته خود را در کنار چشمه‌های خروشان و پرتلاطم روستا سپری کنید. میانگین بارش اعلام شده برای روستای زرین دشت 600 میلی‌متر به‌حساب می‌آید که باعث سرسبز شدن این منطقه شده است؛ همچنین این روستا ارتفاعی بالغ بر 1640 متر از سطح دریا دارد. با توجه به این نکات می‌توان پی برد که روستای زرین شدت از آلودگی و آلاینده به دور است و با آب‌وهوایی بسیار تمیز و رویایی روبه‌رو خواهید شد. در فصل تابستان می‌توانید زیباترین صحنه را در زرین دشت شاهد باشید؛ چراکه آب‌وهوای روستا در این فصل بسیار مطلوب است و درختان با میوه‌های خود می‌توانند صحنه‌ای بسیار زیبا را خلق کنند.

روستای زرین دشت تهران

روستای زرین دشت تهران

در این روستا جاهای دیدنی و تاریخی بسیاری موجود است که فصل بهار و تابستان مردم از شهرهای گوناگون برای هواخوری و گشت و گذار به این روستای سرسبز می روندو قابل ذکر است است که این روستا با زیبایی خاص خود نظر توریست ها را نیز به خود جلب نموده است و هر ساله تعداد زیادی توریست به این روستا رفته و از جاهای دیدنی آن بازدید می کنند که یکی از زیباییهای این روستا رودخانه حبله رود است که جاذبه خاصی دارد و دیگر جاذبه ها چشمه های آب معدنی مثل خمده و دریابک است که این آبها خواص درمانی بسیار موثری نیز هم دارند.

جاهای دیدنی زرین دشت

روستای زرین دشت که در فیروزکوه قرار دارد یکی از زیباترین و خوش آب‌وهواترین روستای اطراف تهران است که برای تعطیلات بهترین لوکیشن به‌حساب می‌آید. جاذبه‌های دیدنی موجود در روستا بسیار است و می‌توانند در کنار هم بهترین تعطیلات را برای شما فراهم کنند. در ادامه به معروفی تمامی جاذبه‌های دیدنی روستای زرین دشت می‌پردازیم.

 

رودخانه حبله رود

یکی از رودخانه‌های خروشان و پر آب روستای زرین دشت، رودخانه حبله رود است که طولی معادل با 240 کیلومتر دارد. این رودخانه از رودهای کوچک‌تری تشکیل می‌شود که می‌توان به گورسفید، ساواشی، دلی چای، نمرود و آب کبوتر دره اشاره کرد. همه این رودها به رودخانه حبله رود منتهی می‌شوند و باعث پرآب شدن رودخانه می‌گردند.

غار بورنیک

غار بورنیک چهارمین غار طولانی در کشور به‌حساب می‌آید که در زمآن‌های بسیار قدیم، سکونتگاه غارنشینان بوده است. غار بورنیک ارزش تاریخی و باستان‌شناسی بسیاری دارد و در سفر یک روزه خود به فیروزکوه و زرین دشت می‌توانید از آن دیدن کنید. این غار در سال 1381 به عنوان میراث ملی ایران به ثبت رسیده است.

آب معدنی خمده

در فاصله سه کیلومتری روستا، آب معدنی خمده قرار دارد که در مسیر رودخانه حبله رود نیز قرار گرفته است. آب بیرون زده از دل کوه به استخری می‌ریزد که می‌توانید در آن شنا کنید و بیماری‌های مختلفی نظیر درد مفاصل یا مشکلات کلیوی را درمان نمایید.

دریاچه آهنک

در زمان سفر به روستای زرین دشت فیروزکوه، دریاچه آهنک را فراموش نکنید. این دریاچه می‌تواند آرامش، سکوت، امنیت و زیبایی را به شما هدیه دهد. چشم‌اندازی بسیار مسحور کننده در انتظار شما است که با حضور در دریاچه آهنک می‌توانید از آن لذت ببرید. شرایط برای شنا و غواصی در دریاچه آهنک وجود دارد و می‌توانید تنی به آب زنید و از آبی زلال و شفاف لذت ببرید.

امامزاده اسماعیل

در شهرستان فیروزکوه و در نزدیکی روستای زرین دشت، امامزاده اسماعیل قرار دارد که می‌تواند موقعیتی عالی برای زیارت و استراحت باشد. نسب امامزاده اسماعیل به امام موسی کاظم (ع) باز می‌گردد. بنای اولیه که برای امامزاده اسماعیل طراحی شده بود به قرن ششم یا هفتم هجری می‌رسد.

تنگه میشینه مرگ

یکی از هیجان‌انگیزترین مناطق یا شاید خاطرناک‌ترین مسیرهایی که می‌توانید بروید و سفری متفاوت داشته باشید، تنگه میشینه مرگ به‌شمار می‌آید. این تنگه آبی خروشان دارد که می‌تواند باغ‌ها و درختان اطراف خود را آبیاری کند و فضایی سرسبز ایجاد نماید. برای رسیدن به تنگه میشینه مرگ باید مسیری را پیاده بروید و از سرسبزی و هوای مطلوب سرشار شوید.

 برج سنگی دیده بانی مزداران

در نزدیکی روستای زرین دشت، روستایی با عنوان مزداران قرار دارد که برجی سنگی برای دیده‌بانی در آن قرار گرفته که جزو میراث ملی به‌حساب می‌آید. این برج نمای 8 ضلعی دارد و در زمآن‌های قدیم به منظور مراقبت از روستا ساخته شده است. با نگاه به بنای برج سنگی می‌توانید به معماری اصیل ایرانی پی ببرید که به زیبایی این برج را ایجاد کرده است.

دریاچه سد نمرود

دریاچه سد نمرود نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف زرین دشت است که می‌توانید روز خود را به بهترین نحو در آنجا سپری کنید. این دریاچه و آبی که پشت سد قرار گرفته توانسته فضایی بسیار زیبا و سرسبز ایجاد کند و لوکیشنی عالی برای تعطیلات آخر هفته باشد.

فاصله تهران تا روستای زرین دشت فیروزکوه

زرین دشت یکی از روستاهای بسیار خوش آب‌وهوای فیروزکوه است که با فاصله حدود 120 کیلومتری از تهران توانسته نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند و تهرانی‌ها را به سمت خود بکشاند. این روستای بی‌نظیر با درختانی انبوه و بارده و همچنین رودخانه‌های خروشان، مقصدی عالی به‌حساب می‌آید تا بتوان از آلودگی، همهمه و سروصدای تهران رهایی یافت. این روستا در فصل‌های بهار و تابستان می‌تواند زیبایی‌های خود را به طور کامل به نمایش بگذارد و شما را مسحور نماید.

برای آنکه بتوانید خود را از تهران به روستای زیبای زرین دشت برسانید باید بدانید که این روستا در کیلومتر 100 جاده تهران-فیروزکوه قرار دارد. در این شرایط باید از سمت شرق تهران خود را به پردیس، رودهن و دماوند برسانید. پس از عبور از سرندان و جابان که همگی در جاده فیروزکوه واقع هستند، به کمک مسیری فرعی به زرین دشت می‌رسید. این مسیر فرعی 18 کیلومتر طول دارد که تابلوهای راهنما می‌توانند شما را یاری دهند. به یاد داشته باشید که در فصل زمستان راهی روستای زرین دشت نشوید؛ چراکه ممکن است مسیر بین تهران تا زرین دشت به دلیل بارش برف مسدود باشد و شما نتوانید به خوبی از تعطیلات خود لذت ببرید. بهار و تابستان بهترین فصول برای حضور پیدا کردن در زرین دشت هستند تا بتوانید از زیبایی‌های مسیر بین تهران تا روستا نیز بهره ببرید.

برخی افراد تمایل دارند تا از وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن به زرین دشت کمک بگیرند. در این شرایط جای نگرانی نیست و می‌توانید از قطار استفاده کنید و از مسیری بسیار دل‌انگیز لذت ببرید. راه‌آهن تهران شمال شما را به زرین دشت می‌رساند و تنها گامی که نیاز است شما بردارید، تهیه بلیط به صورت چه حضوری چه اینترنتی خواهد بود. شرایط برای اقامت در روستای زرین دشت فیروزکوه وجود دارد تا پس از طی فاصله بین تهران تا زرین دشت بتوانید استراحت کنید و شبی به‌یاد ماندنی را تجربه نمایید. پیش از طی کردن فاصله تهران تا زرین دشت به یاد داشته باشید که این روستای دل‌انگیز جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد و می‌توانید از چشمه آب معدنی که خاصیت درمانی دارد بهره ببرید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *