تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

سرای روشن تهران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سرای روشن تهران

در این مقاله از مقالاتجاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای تهران یعنی سرای روشن را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

هر نقطه از سرزمین ایران را که بگردیم نمونه بارزی از ذوق بی نهایت این مردمان را خواهیم یافت، هنری که گاهی در یک بنای تاریخی، گاهی در یک آرامگاه و یا در یک ساختمان با شکوه، خود را نشان می دهد.


مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

موضوع مورد توجه ما در این پست عمارتی است که به سرای روشن شهره گردیده است. این بنا در عصر پهلوی اول و در سال 13311 در نزدیکی خیابان ناصر خسرو و کوچه مروی احداث شده است.

سرای روشن تهران
سرای روشن تهران

شهرت این بنا بخاطر معماری فوق العاده و بی نظیری است که به سبک معماری گوتیک ساخته شده و یکی از قدیمی ترین مراکز تجاری تهرانقدیم بوده است. از میزان محبوبیت و زیبابی این عمارت همین بس که محال است کسی از کنار آن تکذیب شده و محو زیبایی آن نشود.

البته این بنا نیز مثل اکثر آثار تاریخی مرمت نیز گردیده است. نخستین بار متوسط مهندس صفامنش در دهه هفتاد و برای باری دیگر در سال های گذشته مورد مرمت واقع شده است. که انصافا مرمتی درخور این بنا صورت گرفته بطوریکه زیبایی های آن با گذشت نزدیک به یک قرن کماکان پاربرجا بوده و می تواند موضوع خیلی از عکس های شما باشد.

این بنا که به عنوان یک مرکز تجاری مهم و پرفت و امد و با الهام از نوع معماری ” گوتیگ” ساخته گردیده است. معماری که در صورتی که در مقابلش بایستید بی شک محو هیبت و نمای منحصربه فردش خواهید شد. این معماری با شکوه که بعد از مدتی تخریب شد متوسط یکی از معروف ترین مهندسین ایرانی یعنی مهندس صفا منش” در دهه هفتاد احیا و باز سازی شد و چهره زیباتری را به خود گرفت. بنا که محصول تلفیق معماری مدرن و سنتی است جلوه خاصی را به خیابان ناصر خسرو قسمتیده است

سرای روشن تهران
سرای روشن تهران

.

دسترسی

برای رسیدن به سرای روشن می توانید از دو ایستگاه مترو استفاده نمایید. می توانید در ایستگاه پانزده خرداد واقع در خط یک مترو با حدود ده دقیقه پیاده روی از خیابان پانزده خرداد به خیابان ناصرخسرو بروید و بعد از عبور از کوچه مروی و مسجد ثامن الائمه که در سمت راست شما قرار دارند به ساختمان سرای روشن برسید. همچنین از ایستگاه متروی امام خمینی (ره) که تقاطع خط یک و دو مترو است به خیابان ناصرخسرو بروید و با ده دقیقه پیاده روی به سرای روشن برسید.

این مکان در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد و در صورتی که قصد ورود به خیابان ناصرخسرو با وسیله شخصی را دارید باید مجوز طرح ترافیک تهیه نمایید و یا در روزهای تعطیل به این مکان مراجعه نمایید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. هادی قربانی

    سرای روشن توسط مهندس هادی قربانی مرمت شده . مهندس صفامنش مطالعات فاز یک ساماندهی خیابان ناصر خسور را انجام داده
    شماره تلفن هادی قربانی ۰۹۱۱۲۱۰۰۲۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *