تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
جهانگردی

ماسایی مارا کنیا و سرنگتی تانزانیا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

ماسایی مارا کنیا و سرنگتی تانزانیا

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی آفریقا در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در کنیا و تانزانیا آشنا کنیم. این جای دیدنی که ماسایی مارا و سرنگتی نام دارد یکی از جاهای بسیار منحصر به فرد آفریقا می باشد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

ماسایی مارا پارک ملی و ذخیره گاه ماسایی مارا که در زبان مردم محلی و برگرفته از اقوام بومی ساکن آن به عنوان ماسای مارا شناخته می شود یک ذخیره و زیستگاه بزرگ جانوری و گیاهی در منطقهٔ استان ناروک کنیا می باشد که به هم پیوسته و در جوار ذخیره گاه دیگر یعنی پارک ملی سرنگتی در استان مارا تانزانیا است.

سرنگتی دشتی پهناور در شرق آفریقاست که در شمال تانزانیا قرار گرفته و تا جنوب غرب کنیا کشیده گردیده است و دارای وسعت حدود 30000 کیلومتر مربع است. و دارای زیستگاه های متنوع و گونه های مختلف پستانداران می باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:

ماسایی مارا به علت حیواناتی از قبیل انواع پرندگان، پستانداران و گونه های دیگر حیوانی که در آن زندگی می کنند بسیار در جهان پر آوازه می باشد و هر سال توریست های خیلی از سراسر جهان برای دیدن این پارک ملی به آن مسافرت می نمایند. گونه های حیوانی از قبیل شیر، پلنگ، بوفالو، فیل و کرگدن به وفور در این پارک مشاهده شده و در این میان نسل کرگدن ها در این پارک در معرض تهدید قرار دارد. مطابق اخرین آمارها تعداد 40 عدد از این حیوان در سال 2000 میلادی در سرشماری ها در این پارک وجود داشته است.

ماسایی مارا کنیا و سرنگتی تانزانیا
ماسایی مارا کنیا و سرنگتی تانزانیا

دسته های بزرگی از اسب آبی نیز در این پارک در کنار رودخانه ها مشاهده شده و گونه چیتا نیز در این پارک به چشم می خورد، اما نسل این حیوان نیز در معرض تهدید قرار داشته و تعداد آن ها بسیار در حال کاهش می باشد. در حدود 450 گونه از پرندگان نیز در این پارک زندگی نموده که از پرندگان کوچک مثل گنجشک تا پرندگانی مثل عقاب در این تقسیم بندی وجود دارند.

این پارک در خلال ماه های جولای تا اکتبر هر سال شاهد مهاجرت گونه های گوناگون پرندگان، گربه سانان، زرافه، آهو و همچنین بوفالو های وحشی از پارک سرنگتی به داخل پارک ماسایی می باشد که صحنه های بسیار بدیعی را به وجود آورده که تعداد زیادی از آن ها تا کنون در مستند های حیات وحش که از رسانه های تصویری جهان پخش می گردد انعکاس یافته و موجبات حیرت مردم سراسر جهان را در خصوص زندگی سراسر اسرار آمیز حیوانات به وجود آورده است.

مجموع مساحت این پارک ملی در حدود 1500 کیلومتر مربع بوده و دو پارک ماسایی و سرنگتی مجموعاً مساحتی در حدود 25 هزار کیلومتر مربع را در مرز دو کشور تانزانیا و کنیا به خود اختصاص داده اند. این پارک ملی در حدود 220 کیلومتر با پایتخت کنیا شهر نایروبی فاصله دارد. نرخ ورودیه به داخل این پارک برای افراد بزرگ سال غیر کنیایی در سال 2009 میلادی 60 دلار و برای کودکان 30 دلار بوده و در داخل این پارک کمپ های زیادی برای استقرار گردشگران تدارک دیده گردیده است.

مطابق گزارشی که در سال 2009 میلادی منتشر گردید، گونه های حیوانی این پارک ملی در حال انقراض بوده و در معرض تهدید قرار دارند. در این گزارش، تعداد زیاد گردشگرانی که به این منطقه حفاظت شده در هر سال وارد می شوند و اقداماتی که در تخریب محیط زیست انجام می دهند یکی از علت های عمده کاهش تعداد گونه های حیوانی این پارک ذکر گردیده است.

ماسایی مارا کنیا و سرنگتی تانزانیا
ماسایی مارا کنیا و سرنگتی تانزانیا

پارک ملی سرنگتی در منطقه ای به همین نام و در کشور تانزانیا واقع شده است. این پارک از منظر تعداد جانوران و حیوانات وحشی در جهان جزو کم نظیرترین مناطق گردشگری محسوب می شود.

مهاجرت سالانه بیش از 1.5میلیون گاووحشی آفریقایی و 300هزار گورخر در این منطقه مناظری استثنایی را خلق می کند. بزرگترین جمعیت شیرهای آفریقا در منطقه سرنگتی حضور دارند و حیوانات دیگری چون پلنگ آفریقایی، فیل، یوز و کرگدن نیز بر زیبایی های پارک طبیعی اضافه کرده اند.

با توجه به آخرین آمار ثبت شده گونه های جذابی از آهو، میمون، سگهای وحشی، ایمپالا، زرافه و خیلی از گونه های دیگر جانوری در این پارک رؤیت شده اند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *