تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

مجموعه ورزشی انقلاب تهران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مجموعه ورزشی انقلاب تهران

در این مقاله از قسمت معرفی جاهای دیدنی ایران قصد داریم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای تهران یعنی مجموعه ورزشی انقلاب را به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

مجموعه ورزشی انقلاب یا باشگاه انقلاب که قبل از انقلاب 1357 به نام کلوپ شاهنشاهی یا باشگاه شاهنشاهی شناخته می شد در سال 1337 راه اندازی و بعد از انقلاب به سازمان تربیت بدنی واگذار گردید.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مجموعه ورزشی انقلاب به نام ترین و محبوب ترین مجموعه ورزشی پایتخت است که طیف وسیعی از ورزش های گروهی و فردی را در خود جای داده و ورزش دوستان بی شماری را به سمت خود جذب نموده است.

این مجموعه در سال 1337 در زمان پهلوی تأسیس و مورد بهره برداری قرار گرفت. در ابتدای تأسیس مساحت مجموعه 130 هکتار بوده و بیشتر مساحت آن را چند زمین تنیس، پیست اسب سواری و زمینهای گلف تشکیل می داده اند و استفاده از امکانات مجموعه برای عموم آزاد نبوده است ولی هم اکنون مجموعه در زمینی به وسعت 84 هکتار ، فضای سبز و جذاب شمال تهران را در بر گرفته تا ترکیبی دلپذیر از فضای سبز را با امکانات ورزشی و تفریحی در استانداردهای بین المللی در اختیار علاقمندان قرار بدهد.

مجموعه ورزشی انقلاب تهران
مجموعه ورزشی انقلاب تهران
تنیس، پینگ پنگ، اسکواش، ژیمناستیک، استخر، والیبال، بسکتبال و… از جمله ورزش هایی است که در این مجموعه یافت خواهد شد. اما بخشی از باشگاه انقلاب که محبوبیت عمومی داشته و خیلی از تهرانی ها آن را به دیگر فضاهای این چنینی ترجیح می دهند جاده تندرستی است؛ جاده ای به طول 3000 متر که منظره دل نواز زمین های گلف و تونل سبز با درختان بلند و سر به فلک کشیده و آب نما و نهرهای دو طرف جاده زیبایی خاصی به این جاده قسمتیده است. استقرار یک بوفه در محیطی مشرف به زمین های گلف از دیگر محسنات این جاده دیدنی است.
مجموعهٔ فرهنگی ورزشی انقلاب هم اکنون، در بر دارنده 10000 متر مربع فضای فرهنگی و 60 هکتار فضای سرپوشیده و روباز ورزشی است. هم چنین، مجموعه ورزشی خانوادگی انقلاب کامل ترین تسهیلات را در رشته های گلف، تنیس، اسکواش، والیبال، بسکتبال، فوتبال، شنا، سونا، بدن سازی، ورزش های رزمی، ماهی گیری و ماشین سواری (کارتینگ) برای افراد و خانواده های اعضا ایجاد نموده است.

امکانات ورزشی

این مجموعه شامل امکانات ورزشی گوناگون برای اجرای ورزش ها و بازی های متفاوت است. از جمله امکانات این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد

آکادمی اسکیت مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب نخستین سالن سرپوشیده اسکیت کشور است که مجهز به کفپوش تخصصی اسکیت (stilmat) می باشد که در سال 1378فعالیت خود را شروع نمود

اسکیت بازان در این آکادمی بعد از گذراندن سطوح پایه می توانند به طور تخصصی در رشته های هاکی، سرعت، نمایشی، فری استایل، اگرسیو و برد به فعالیت خود ادامه دهند و در مسابقات استانی، کشوری و بین المللی کمپانی نمایند:

  • باشگاه تیراندازی CN
  • استخر چهار فصل

مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب در بخش شمالی مجموعه و جنب باشگاه بانوان می باشد. این باشگاه با امکاناتی شامل 9 لاین تیراندازی اهداف ثابت و 6 دستگاه فالینگ تارگت آماده ارائه خدمات آموزشی و تفریحی در رشته های تفنگ و تپانچه بادی به بانوان و آقایان از 6 سال به بالا می باشد؛ و همچنین با وجود مربیان بین المللی و قهرمانان ملی این رشته باشگاه تیراندازی موفق شده استعدادهایی برتر را وارد رقابت های لیگ برتر تیراندازی کشور کند.

  • مجموعه تخصصی بانوان CN Club: مجموعه تخصصی بانوان با وسعت 2000 مترمربع، دارای پارکینگ اختصاصی و امکانات منحصربه فرد، از ساعت 7 صبح الی 21:30 پذیرای بانوان عزیز می باشد.
  • زمین های تنیس با مساحت 30000 مترمربع شامل 23 زمین تنیس مطابق با استانداردهای بین المللی است. همچنین شش استادیوم تنیس 1000 و 1500 نفری و یک استادیوم مرکزی 5000 نفری و در مجموع 30 زمین تنیس روباز و همچنین هفت زمین سرپوشیده تنیس
    • شش ورزشگاه تنیس در این مجموعه به طور یک زنجیره به هم پیوند دارند. این قابلیت بهم پیوستگی آنها در دنیا بی مثل است، به گونه ای که با ایستادن در کوریدورهای آن امکان تماشای چهار مسابقه همزمان موجود است. در دیگر ورزشگاه های دنیا، یک استادیوم بزرگ و یک زمین کوچک در کنار یکدیگر قرار دارد. افزون بر این، زمین های تنیس از راه یک تونل میانی با استادیوم مرکزی پیوستگی دارند.
    • استادیوم مرکزی دارای گنجایش 4139 صندلی است که تا 8500 نفر نیز امکان بالا رفتن دارد. دیگر استادیوم های مجموعه هر یک 1530 صندلی گنجایش دارند که تا سقف 2500 نفر نیز قابل بالا رفتن است.
  • زمین های گلف با 400000 مترمربع، شامل 18 میدان و پنج میدان تکراری
  • سالن اسکواش با 1500 مترمربع مساحت که شامل هشت سالن است که پنج سالن آن مخصوص آقایان و سه سالن مخصوص بانوان است؛
مجموعه ورزشی انقلاب تهران
مجموعه ورزشی انقلاب تهران
  • باشگاه ورزشی اکسیژن

    سالن های چند منظوره با مساحت 6000 مترمربع و ویژگی بازی های گوناگون، از جمله والیبال، تنیس، بسکتبال، هندبال و فوتبال،

  • سالن های خانوادگی با مساحت 2000 مترمربع، دارای امکانات مختلف ورزشی از جمله والیبال، بسکتبال، پینگ پنگ، فوتبال و تنیس
  • سالن های ژیمناستیک و بدن سازی با مساحت 5000 مترمربع
  • زمین های فوتبال با 15000 مترمربع شامل یک زمین چمن فوتبال به طور استاندارد، یک زمین چمن آموزشی و دو زمین چمن کوچک
  • مسیر ماشین سواری با وسعت 2000 مترمربع
  • زمین های والیبال و بسکتبال
  • فضای ورزشی ویژه ای برای راهپیمایی و دوچرخه سواری
  • اکسیژن باکس باشگاه انقلاب

    استخر و سونا با 25000 مترمربع مساحت شامل استخر روباز و سرپوشیده مخصوص آقایان و استخر و سونای روباز و سرپوشیده مخصوص بانوان

  • استخر ماهی گیری با 2000 مترمربع
  • جاده تن درستی این مجموعه به طول 3000 متر است که زمین های گلف را نیز در بر می گیرد. مناظر زیبای زمین های گلف، درختان بزرگ اطراف جاده که به شکل تونل سبز خودنمایی می کنند، آب نما و نهرهای دو طرف جاده و استقرار یک بوفه در محیطی مشرف به زمین های گلف از جمله زیبایی های این جاده است.
  • استخر چهار فصل باشگاه انقلاب با مساحتی حدوداً 8500 متر مربع در یک فضای زیبا و منحصر به فرد در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب واقع شده که از امکانات این مجموعه می توان به استخر بزرگسالان روباز و استخر کودکان روباز به صوررت مجزا وجود سونای خشک و بخار و جکوزی سرپوشیده و روباز یاد کرد همچنین وجود یک سالن بدنسازی مجهز (مرکز سلامت و تندرستی) زیر نظر مربیان مجرب با دانش فنی بالا، مرکز ماساژ آقایان با کادری حرفه ای از دیگر امکانات مجموعه که آن را نسبت به بقیه استخرها منحصر به فرد نموده زمین والیبال ساحلی، زمین بسکتبال و سالن ورزش های گروهی آن است
  • باشگاه ورزشی اکسیژن
  • مرکز سلامت و پزشکی اکسیژن ( Oxygen Med )
  • اکسیژن باکس ( Oxygen Box )


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *