تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مشهد

مراکز خرید مشهد با تور 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مشهد ، دومین شهر پرجمعیت در ایران و پایتخت خراسان است. ا استان رضوی  در شمال شرقی کشور و در نزدیکی مرزهای ترکمنستان و افغانستان واقع شده است. این جمعیت شامل  3،001،184 نفر است، که شامل مناطق مشهد تامان و طرقبه است.

این شهر با نام حرم امام رضا ، امام هشتم شیعه نامگذاری شده است. این امام در روستایی در خراسان دفن شد که پس از آن نام مشهد را بدست آورد که این نام  به معنای مکان شهادت بود. همه ساله میلیون ها زائر از حرم امام رضا (ع) بازدید می کنند. خلیفه عباسی هارون الرشید نیز در همین حرم دفن شده است.

شهر زیبای مشهد با آفر تور مشهد سفر باتو ارزان یکی از شهرهای مذهبی مهم ایران است و به همین سبب هر ساله تعداد زیادی توریست برای بازدید از این شهر مذهبی و زیارت از حرم و همچنین بازدید از جنبه های گردشگری و توریستی این شهر به مشهد سفر می کنند.

به گزارش سفر باتو ، طبق رسوم ایرانیان معمولا کسی که به زیارت از یک مکان مذهبی می رود برای دیگر اقوام  خویشاوندان خود نیز هدیه هایی با ارزش معنوی می آورد و یا بسیاری از انسان ها هستند که با سفر به هر مکان و شهر، دوست دارند یک هدیه و سوغاتی از آن مکان را برای خود بخرند و به منزل بیاورند و در کنار دیگر کلکسیون های خود جای دهند. به همین سبب  می خواهیم در این مقاله بازارهای مشهد را به شما معرفی کنیم تا بتوانید خریدی ایده آل داشته باشید وهنگام خرید  در این شهر بزرگ گم نشوید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

سبک بازارهای مشهد در نقاط مختلف شهر متفاوت است و شما می توانید انواع بازارهای سنتی و مدرن را در این شهر مشاهده کنید. بازار جنت مشهد، مرکز خرید پروما مشهد، پاساژ آسمان مشهد و بازار مرکزی مشهد از بازارهای معروف این شهر هستند. بازارهای مشهد به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی می شوند که یکی بازارهای اطراف حرم و دیگری مجتمع های تجاری است.

بازار اطراف حرم بیشتر بازارهای قدیمی هستند و ساختمان‌هایی با معماری و سبک قدیمی دارند. البته  در برخی از خیابان‌های اطراف حرم، نیز مراکز خرید تجاری و مدرن هم وجود دارد.

مراکز خرید مشهد

مراکز خرید مشهد نزدیک حرم

بسیاری از گردشگران که برای زیارت از حرم امام به حرم می روند در مسیر رفت و برگشت با دیدن بازارها تصمیم به خرید می گیرند و یا هستند بسیاری از گردشگران که برای خرید وقت ندارند و نمی توانند به دیگر بازارهای مشهد سر بزنند و خریدهای خود را از همان بازارهای اطراف حرم انجام می دهند. اکنون می خواهیم همه ی بازارهای اطراف حرم را به شما معرفی کنیم.

بازار رضا ، یکی از بازارهای قدیمی مشهد در دوطبقه  است ، ورودی این بازار در ابتدای خیابان امام رضا و نبش فلکه آب

قرار دارد و همچنین طول این بازار حدود یک کیلومتر است. بازار بعدی بازار 17 شهریور است. این بازار به دلیل مغازاه هایی که اطراف میدان 17 شهریور قرار دارند این گونه نام گرفته است. بازار 17 شهریور در انتهای بازار رضا قرار دارد. پاساژ آسمان مشهد در اطراف میدا هفده شهریور و در اصل در نزدیکی بازار 17 شهریور قرار دارد. این پاساژ از دو بخش تشکیل شده که یکی پپاساژ آسمان 1 و دیگری پاساژ آسمان 2 است. نا گفته نماند که پاساژ آسمان مشهد ۱ و ۲ جزء مراکز خرید بزرگ و شیک مشهد هستند. مرکز خرید بعدی مجتمع تجار آکسون است که این مرکز خرید رو به روی پاساژ آسمان مشهد ۱ قرار گرفته است . بیشتر مغازه های آن مانتو فروشی هستند. مرکز خرید آرمان، از دیگر مراکز خرید نزدیک حرم است که یکی از مراکز تجاری خیابان نواب صفوی است و این مرکز خرید از قسمت خروجی شرقی حرم و هم از قسمت شمالی میدان ۱۷ شهریور قابل‌دسترسی است.

بازار مرکزی مشهد نیز یکی از قدیمی ترین پاساژهای شهر مشهد است که در قسمت غربی حرم واقع شده است و آدرس دقیق این بازار در تقاطع خیابان شیرازی و خراسانی است.

مراکز خرید مشهد

بازارهای بین‌ المللی و مجتمع‌ های تجاری شمال مشهد

در قسمت شمالی این شهر و اطراف میدان بهارستان بازارها و مجتمع های تجاری موجود است که در میان این مجتمع ها، دو مجتمع تجاری بزرگ و چندمنظوره وجود دارد. یکی از این مجتمع ها مرکز تجاری الماس شرق است که در میدان بهارستان و در شمالی‌ ترین نقطه مشهد واقع شده است. این مجتمع معماری جالبی داشته و مملو از فروشگاه‌های لباس، کیف و کفش، خشکبار و آجیل و انواع فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی است. مرکز تجاری وصال نیز دومین مرکز تجاری است که روبه روی مرکز تجاری الماس شرق واقع شده است و بازار مبلمان و صنایع چوبی مشهد در این مجتمع است، همچنین در این مجتمع انواع فروشگاه های لباس زنانه موجود است که می توانید از آن ها خرید کنید. بازار بین‌المللی سپاد نیز در قسمت شرقی الماس شرق و در میدان سپاد واقع شده است که برای خرید انواع سوغاتی‌ها مناسب است.

مراکز خرید مشهد

بازارهای قدیمی مشهد

دو بازار قدیمی در مشهد وجود دارد که یکی بازار عباس قلی خان است که در خیابان نواب صفوی و در کنار حوزه علمیه مشهد قرار دارد و دیگری بازار فرش مشهد است که در نزدیکی فلکه آب و در خیابان اندرزگو13 واقع شده است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *