تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
جهانگردی

معبد چویچین لاما ☀️ اولان باتور، مغولستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

معبد چویچین لاما مغولستان

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با معبد چویچین لاما مغولستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

معبد و موزه چویجین لاما (Choijin Lama Temple Museum) به آیین بودا تعلق دارد و در اولان‌باتور، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر مغولستان قرار گرفته است. این مجموعه شامل ۶ معبد می‌شود که بین سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۸ ساخته شد. با معماری سبک مغولی، از این سازه به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری قرن بیستم یاد می‌کنند.

معبد چویچین لاما مغولستان

در موزه نیز از مجموعه‌ای ارزشمند متشکل از آثار کنده‌‌کاری و مجسمه‌هایی که قدمت آن‌ها به قرن ۱۷ میلادی بازمی‌گردد، نگهداری می‌شود. همچنین برخی از آثار هنر بودایی مانند نقاشی‌، ماسک‌های مراسم رقص تسام، مجسمه‌های خدایان و… در موزه جای گرفته‌اند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

موزه معبدچویجین لاما از 6 معبد زیبا و آراسته تشکیل شده است. البته در حال حاضر از این معابد برای عبادت کردن استفاده نمی‌شود و بیشتر نقش گنجینه‌ای ارزشمند را دارند که آثار نقاشی و مجسمه‌های بودایی مغول‌ها در آن نگهداری می‌شود. داخل معبد اصلی تندیس‌هایی از بودای ساکیامونای، گویچین لاما و بولتونگ چویمبا نگهداری می‌شود که مومیایی این افراد نیز داخل مجسمه‌ها قرار دارند.

معبد چویچین لاما مغولستان

موزه معبد چویجین لاما یک شاهکار معماری قرن 19 و 20 است. این صومعه توسط معماران مغولی ساخته شده است. این معبد بین سالهای 1904 و 1908 توسط بوگد خان جانزاندامبا هشتم ساخته شد و به برادرش لاما لووسانخایداو تقدیم شد. این موزه دارای مجموعه ای زیبا از منبت کاری، لوازم جانبی، گلدوزی و مجسمه است که مربوط به اوایل قرن هفدهم است.

این موزه شامل نمونه های گرانبهایی از هنر بودایی از جمله نقاشی های زانابازار، مصلح مذهبی مشهور و صنعتگر بزرگ قرن هفدهم و همچنین نقاب های رنگارنگ مراسم رقص تسام با مرجان های گلدوزی شده، مجسمه برنزی خدایان در حالت های اروتیک، تانک های ابریشمی و بسیاری دیگر است. 

معبد چویچین لاما مغولستان

دسترسی

موزه معبد چویجین لاما در قلب مرکز شهر اولان‌باتور، در جنوب میدان سوخباتور و در چند قدمی بسیاری از هتل‌های مرکز شهر قرار دارد. 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *