تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, اسپانیا

منطقه گوتیک بارسلونا اسپانیا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

منطقه گوتیک بارسلونا اسپانیا

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی اسپانیا سفری به اسپانیا خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام منطقه گوتیک بارسلونا را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

بارسلون پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهم‌ترین بندر این کشور است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:


باری گوتیک بارسلونا در اسپانیا، محله ای قدیمی در مرکز شهر، بین خیابان های رامبلا و لایتانا است که بنا های باشکوهی از دوران باستان، قرون وسطا و دوران حکومت رومی ها در آن به جا مانده است.

کوچه های باریک و ساختمان های تاریخی باری گوتیک در اطراف کاتدرال قرار دارند. این کاتدرال که سومین کاتدرال در این مکان است مربوط به قرن 13 می باشد اما دارای نمای قرن 19 است. شما در میدان بیرونی شاهد نمایش های رقص ملی کاتالان در تعطیلات تابستانی خواهید بود.

منطقه گوتیک بارسلونا اسپانیا
منطقه گوتیک بارسلونا اسپانیا

همچنین یک ایوان باغ زیبا و 2 موزه بسیار جالب در این نزدیکی ها وجود دارند: موزه تاریخ سیوتات شما را از بین پایه های رومی زیرزمینی گذرانده و بهPalau Reial Major  قصر سلطنتی سابق می رساند. موزه فردریک ماری دارای اشیا و هنر متنوع و مذهبی سرتاسر جهان با بدون شکتی مربوط به قرون وسطا می باشد. تاریخ ساخت این بناها به قرون وسطا برمی گردد؛ حتی برخی از آن ها را متعلق به دوره حکومت رومی ها در بارسلونا می دانند. البته در قرن های نوزدهم و بیستم تغییراتی در این قسمت از شهر ایجاد گردیده است و سیر تاریخ را می توان به خوبی در آن دید.

تاریخ ساخت این بناها به قرون وسطا برمی گردد؛ حتی برخی از آن ها را متعلق به دوره حکومت رومی ها در بارسلونا می دانند. البته در قرن های نوزدهم و بیستم تغییراتی در این قسمت از شهر ایجاد گردیده است و سیر تاریخ را می توان به خوبی در آن دید. میدان رویال پلازا (پلاسا رِیال) میدان معروفی در این منطقه است که می گویند قدیمی ترین و باشکوه ترین بنای باری گوتیک است.

منطقه گوتیک بارسلونا اسپانیا
منطقه گوتیک بارسلونا اسپانیا

توریست ها خود این میدان را به عنوان یکی از جاذبه های توریستی شهر می شناسند. دور این میدان پر از کافه ها و رستوران هایی است که برای نوشیدن قهوه یا خوردن غذاهای بارسلونا در هوای آزاد عالی اند.

خیلی از زیباترین و معروف ترین موزه ها در این منطقه قرون وسطایی قرار دارند. مسیرهای اندکی برای عبور با ماشین در دسترس هستند و همین سبب خواهد شد که شما بتوانید اکثر بخش های منطقه گوتیک را به طور پیاده بگردید. این منطقه برای خرید کردن هم بسیار مناسب است. بوتیک های کوچک بیشمار، فروشگاه هایی با اقلام روزمره و شکلات فروشی ها پول خرج کردن را بسیار آسان می کنند! در صورتی که شبانه در منطقه گوتیک به گردش می پردازید پیشنهاد می کنیم به یکی از کافه ها و رستوران های گوناگون آنجا سر زده و از نوشیدنی ها و غذاهای لذیذ بومی کاتالونیا لذت ببرید.

منطقه گوتیک بارسلونا اسپانیا
منطقه گوتیک بارسلونا اسپانیا

اِل کال، محله یهودی نشین بارسلون

محله یهودی ها یا همان «اِل کال» (El Call) در میان منطقه گوتیک قرار دارد. این ناحیه از گوشه شمال غربی پلاسا سن ژائومه شروع خواهد شد. ال کال به معنی خیابان کوچک یا کوچه است که به علت کوچه های باریک و پر پیچ قرون وسطایی برای این ناحیه انتخاب شد. در قرن 13 حدود 4000 یهودی در بارسلون زندگی می کردند که 15 درصد از آن ها از اهالی قدیمی شهر بودند. اکثر این جمعیت به عنوان پزشک، دانشمند، محقق، تاجر و یا وام دهنده برای حکومت اشرافی بارسلون کار می کردند. به همین علت و به علت ارتباطات تجاری با خاورمیانه و آفریقای شمالی، آن ها قسمت مهمی از اقتصاد جامعه را در دست داشتند.

در سال 1424 تمام خانواده های یهودی به علت شکنجه یهودی ها مجبور به ترک بارسلون شدند و ارتباطات ارزشمند تجاری و دانش آن ها از شهر بیرون رفت. بنا به دستور پادشاه، هیچ پرستشگاه یهودی اجازه نداشت بزرگ تر از کوچک ترین کلیسای مسیحی بارسلون باشد. این امر اندازه بسیار کوچک کنیسه یهودی بارسلون را توجیه می کند. از سال 2002 قدیمی ترین کنیسه اسپانیا و یکی از قدیمی ترین نمونه های اروپا، در مرکز محله یهودی ها به روی عموم بازگشایی شد. امروزه می توانید گالری های کوچک و مغازه های عتیقه فروشی جالب توجهی را در محله یهودی ها پیدا نمایید.

منطقه گوتیک بارسلونا اسپانیا
منطقه گوتیک بارسلونا اسپانیا

دیدنی های منطقه گوتیک بارسلونا

در هیچ منطقه ای به این میزان یادمان تاریخی- فرهنگی و ساختمان های ارزشمند و موزه های دیدنی در کنار هم وجود ندارد. بعضی از این نقاط گردشگری مهم، لارامبلا، برجسته ترین و معروف ترین تفرجگاه بارسلون، گورستان رومی متعلق به قرن اول تا سوم میلادی، کلیسای جامع، موزه تاریخی بارسلون، پلاسا سن ژائومه، موزه ایده ها و اختراعات، موزه مجسمه های مومی، پلاسا ریال، موزه کشتی رانی و موزه اقیانوس شناسی هستند. گردش در منطقه گوتیک بدون شکً تجربیات و خاطره های منحصر به فردی را در سفر شما رقم می زند.

منطقه گوتیک بارسلونا اسپانیا
منطقه گوتیک بارسلونا اسپانیا

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. شهاب شیردل

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۳

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *