تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی

آشنایی با مکان های تفریحی تهران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مکان های تفریحی تهران کجاست ؟

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره بهترین مکان های تفریحی تهران سخن خواهیم گفت پس اگر به دنبال مراکز تفریحی تهران هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید

از آنجای که شهر تهران بزرگ ترین شهر ایران  و پایتخت ایران است دارای جعمیت زیادی است از همین رو مکان های تفریحی تهران بسیار زیاد بوده بطوری که در هر گوشه از تهران شما می توانید مراکز تفریحی و سرگرمی را مشاهده کنید در این مقاله سعی شده است تا بهترین مکان های تفریحی تهران را برای شما کاربران عزیز معرفی کنیم

تهران، شهر هزار توی هزار دالان که خواسته یا ناخواسته پذیرای بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت ثابت است. ۳ میلیون نفر هم از شهرستان های اطراف تهران مانند کرج، شهریار، رباط کریم، ورامین و قلعه حسن خان به آن می آیند و روزانه بیش از ۵۰۰ هزار مسافر به صورت میانگین وارد آن می شوند. تهران نیز مانند بقیه مناطق وشهرهای ایران دارای مکانها ی تفریحی وجاهای دیدنی بسیار زیبا و جالب است که دراینجا برخی نقاط آن را برایتان معرفی میکنیم.تهران


مقالات بیشتر درباره تهران بخوانید :


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

برج میلاد 

برج میلاد نام برج مخابراتی چندمنظوره است که در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد. این برج با ارتفاع 435 متر، بلندترین برج ایران ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازهٔ بلند نامتکی جهان است. این برج با 13 هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برج های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد. برج میلاد به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می آید. برخی بر این باورند که این برج روی سامانه گسل شهرک قدس ساخته شده است.

جاهای دیدنی تهران

مجموعه برج آزادی

برج آزادی که در زمان خود شهیاد نام داشت خیلی زود نماد دروازه گونه تهران و ترجمان معمارانه ایران مدرن شد، این بنا اکنون سی و شش ساله است و نماد انقلاب اسلامی تلقی می شود.

جاهای دیدنی تهران

پل طبیعت پلی سه طبقه پیاده رو و غیرخودرویی است که در عباس آباد تهران قرار دارد. این پل که از نمادهای شهر تهران است. از عرض بزرگراه مدرس می گذرد و بوستان های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می کند. معمار و طراح این پل لیلا عراقیان می باشد. درطول پل فضاهایی برای فعالیت های فرهنگی، تفریحی و گردشگری تدارک دیده شده که برای مثال می توان به کافی شاپ، رستوران، کافه گالری و همچنین فضای سبز کار شده در پل اشاره کرد که در کنار انحنای بدنه مناظر زیبایی را ایجاد کرده است.

جاهای دیدنی تهران

بام تهران

شهرک بام تهران در شمالی ترین قسمت محدوده سعادت آباد و همجوار با مناطق کوی فراز و بالاتر از میدان بهرود واقع شده است. لذا نام این شهرک در شهرداری تهران به ثبت رسیده است. در اطراف برج های این شهرک به دلیل قرار گرفتن در دامنهٔ کوه و ارتفاعات شمالی تهران و با توجه به آب و هوای خوب، مناطق تفریحی و توریستی متعددی به وجود امده که شامل٬ بوستان پرواز و پارک ژوراسیک و همچنین هتل اسپیناس میباشد ٬ همچنین مراکز خرید مدرنی در این منطقه در حال احداث می باشد.

جاهای دیدنی تهران

مجموعه تفریحی توچال

  • قله توچال مهم ترین و مرتفع ترین قله تهران است.
  • توچال اصلی ترین مقصد کوهنوردی شمال تهران است.
  • دیدنی ها و تفریحات بسیاری مانند بام تهران، تله کابین، سورتمه، پیست اسکی، تله سیژ و مجموعه های ورزشی و تفریحی مختلف را در خود جای داده است.
  • طولانی ترین خط تله کابین و سورتمه کشور را در خود جای داده است.
  • سکوت و آرامش توچال به ویژه در روزهای عادی می تواند به شما در تجدید انرژی و روحیه کمک کند.
  • بام تهران، بهترین مکان تماشای پایتخت از فراز بلندی هاست.
  • توچال به ویژه در منطقه آبشار و بوستان های تندرستی و همچنین در مسیر قله طبیعتی تماشایی دارد.
  • مسیر تندرستی توچال یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی تهران محسوب می شود.
  • آب و هوای تمیز و متفاوت این قسمت از پایتخت می تواند شما را به وجد بیاورد.

جاهای دیدنی تهران
مکان تفریحی تهران

دریاچه چیتگر : بزرگ  ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج‌فارس دریاچه‌ای مصنوعی است که در منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده‌است. مساحت این دریاچه ۱۳۰ هکتار است و در مجاورت آن ۱۲۰ هکتار مجموعه تفریحی ایجاد شده است.

جاهای دیدنی تهران
مکان تفریحی تهران

دربند گردی

دَربَند، یکی از محله‌های تهران، از دهکده‌ های قدیمی شمیران است که در شمال باغ سعدآباد قرار دارد. محله دربند از مناطق خنک و گردشگری تهران محسوب می شود. دربند در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و آغاز یکی از راه‌ های اصلی صعود کوهنوردان به البرز مرکزی است. کوره‌ راهی از دربند آغاز می‌شود و به آبشار دوقلو و پناهگاه شیرپلا ختم می‌شود. محله‌های قدیمی دربند عبارت‌اند از: مرغ‌ محله (مغ‌محله)، کنار محله، کلاغ‌ پر و سربند. رودی به نام رودخانه دربند از میان دهکده دربند می‌گذرد. دره‌های اصلی رودخانهٔ دربند عبارت‌اند از: دره اوسون، دره آبشار، دره امامزاده ابراهیم، دره کاک، آب شیردره و دره زون.

جاهای دیدنی تهران
مکان تفریحی تهران

پارک ژوراسیک  تهران

پارک ژوراسیک تهران یا بوستان دایناسور های متحرک یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی در میدان بهرود سعادت آباد تهران است. این پارک با انواع مجسمه‌ های دایناسورها در گونه‌های مختلف و ابعاد واقعی نخستین پارک موضوعی پایتخت به شمار می‌رود که به معرفی انواع دایناسورها به همراه نمایش مجسمه‌های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه می‌پردازد. احداث پارک ژوراسیک در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۲ خورشیدی به بهره‌برداری رسید. مساحت کل بوستان ژوراسیک تهران ۳۰ هزار متر مربع است که در آن مجسمه متحرک ۲۸ دایناسور قرار گرفته است. در این بوستان نام علمی، روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده است، این دایناسورها به شکل کاملاً طبیعی طراحی شده‌اند به طوری که قادر هستند پلک بزنند و دست و پای آنها حرکت می‌کند. همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل فرو می‌رود نیز طراحی شده است.

جاهای دیدنی تهران
مکان تفریحی تهران

بوستان آب و آتش

بوستان حضرت ابراهیم یا پارک آب و آتش یکی از پارک‌های شهر تهران است. این پارک در تاریخ ۱۳۸۸/۰۴/۱۶ توسط محمد باقر قالیباف شهردار وقت تهران افتتاح شد. این پارک دارای مساحتی بالغ بر ۲۴۰۰۰ مترمربع و دارای تجهیزاتی مانند چهار برج آتشو چادری ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفری است.

رستوران، کافه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، خودپرداز بانک، آلاچیق های متعدد، نمازخانه، آب‌خوری های بین راهی،‌ گنبد مینا، موزه علوم، رمپ های مخصوص معلولان، سالن نمایش فیلم های دو بعدی و سه بعدی و سینما گیم هفت بعدی انواع کافه ها، دکه ها و رستوران، آلاچیق هایی که دور تا دور دریاچه و فضای اطراف آن را در بر گرفته اند، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، امکانات ورزشی برای بزرگسالان، میزهای پینگ پنگ، زمین بازی کودکان از جمله امکانات پارک آب و اتش هستند.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، ورودی اصلی پارک آب و آتش

جاهای دیدنی تهران
مکان تفریحی تهران

برخی دیگر از مکان های تفریحی تهران :

شما نیز اگر مکان های تفریحی تهران را می شناسید در بخش نظرات برای دیگر کاربران معرفی کنید


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *