تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
روسیه, مسکو

میدان سرخ مسکو ، روسیه | Red Square 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

میدان سرخ مسکو 

در این مقاله از جاهای دیدنی روسیه درباره میدان سرخ مسکو که در پاتخت کشور روسیه قرار دارد سخن خواهیم گفت. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر درباره این میدان بدانید.

میدان سرخ مسکو به عنوان اصلی ترین میدان شهر مسکو شناخته می شود که دلیل اصلی آن این است که تمام خیابان های اصلی  شهر مسکو به این میدان ختم می شود . دلیل اصلی نام گذاری این میدان به عنوان قلب کشور روسیه جای دادن واقایع مهم تاریخی در خود است که نه تنها مرکز شهر مسکو بلکه قلب کشور روسیه نیز شناخته می شود.

میدان سرخ به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهر مسکو نیز به شمار می رود که در اطراف این میدان جاذبه های گردشگری مانند کاخ کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل قرار دارد . علاوه بر مکان های گردشگری اطراف میدان سرخ این میدان محل اجرای کنسرت های بسیار بزرگ روسیه و خارجی نیز بوده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
میدان سرخ مسکو
میدان سرخ مسکو

تاریخچه

این میدان در قرن 15 به فرمان ایوان سوم ساخته شده است .در اوایل ساخت نام این میدان تثلیث بود که از روی نام کلیسای تثلیث که در نزدیکی آن قرار دارد گذاشته شده بود .

چندی بعد نام “Krasnaya Ploschad” بر روی این میدان نهاده شد. معنای کلمه‌ی krasnaya قدری مبهم است. درواقع در روسیه قدیم این کلمه به معنای زیبا بوده و بعداً به سرخ تغییر یافته است. بنابراین ادعاهایی که نام سرخ میدان را به کمونیسم و خون‌ های ریخته شده و یا حتی به رنگ بناهای اطراف میدان ربط می‌دهند کاملاً بی‌اساس‌ هستند.

میدان سرخ مانند دیگر انجمن های کشورهای دیگر مکانی برای ملاقات های مهم و گفت گوهای مختلف بوده و همچنین محلی برای برگزاری جشن های مذهبی و اعدام های که از سوی دولت به اجرا گذاشته میشد و… به شمار میرفت

علاوه بر معماری زیبا و تاریخ پرفرازو نشیب، چند جاذبه گردشگری دیگر نیز در این میدان وجود دارند. این روزها معمولاً شانس دیدن یک شخصیت تاریخی، هرچند مومیایی‌ شده، خیلی به دست نمی‌آید. بنابراین بازدید مقبره لنین را فراموش نکنید. یکی دیگر از این جاذبه‌های گردشگری کلیسای سنت باسیل است، میراث واقعی معماری روسی. دیدن قبه‌ها ، گنبدها، تاق و ستون‌ها و مناره‌های آن از نزدیک و بدون وساطت لنزهای دوربین‌ها چیز دیگری است.

اگر قدم زدن در بازار و فروشگاه‌ها را دوست دارید و یا به دنبال فرار از سرما هستید، بازار بزرگ GUM، یکی از لوکس‌ ترین بازارهای روسیه ، دقیقاً در کنار شماست.

در ضلع شمالی میدان سرخ می‌توانید موزه تاریخ ملی روسیه را با مجموعه‌ های تاریخی شگفت‌ انگیزش پیدا کنید. اما آخرین بخش و شاید مهم‌ترین بخش میدان سرخ، کاخ کرملین است. ترک روسیه قبل از بازدید از کاخ کرملین، می‌تواند بزرگ‌ترین اشتباهتان باشد. در مقاله جداگانه درباره کاخ کرملین بطور کامل توضیح داده ایم که میتوانید آن را مطالعه کنید

میدان سرخ مسکو
میدان سرخ مسکو

دلایلی که شما باید از میدان سرخ بازدید کنید:

  • یکی از تاریخی ترین و مهم ترین مکان ها در روسیه و مسکو می باشد
  • نزدیک بودن جاذبه های گردشگری مسکو در اطراف این میدان سرخ
  • یکی از اصلی ترین مکان ها برای برگزاری جشن ها و کنسرت ها در مسکو می باشد
  • یکی از جاذبه های تاریخی روسیه که در یونسکو به ثبت رسیده است

مقالات بیشتر درباره روسیه بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *