تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

هزینه زندگی در استانبول

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت کشور ترکیه سفری به استانبول خواهیم داشت و در آن هزینه زندگی در استانبول را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد . این کشور از مرز شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین این کشور از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

استانبول ترکیه شهری بزرگ با امکانات کامل شهریست، در صورتی که قصد مهاجرت به استلنبول و زندگی در این شهر ترکیه را دارید تخمین هزینه های زندگی بسیار مهم است. به طور کلی هزینه های خوراک  در ترکیه تقریبا با تهران یکسان است و در بعضی موارد کمی گرانتر می باشد. پس تا آخر این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر درباره هزینه زندگی در استانبول بدانید


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی


مقالات بیشتر بخوانید:


هزینه اجاره مسکن یا خوابگاه در ترکیه

در ترکیه بر اساس انتخاب و بودجه ی خود می توانید مسکن یا خوابگاه مناسبی بر اساس شرایط خود برای زندگی تهیه کنید. به طور کلی هزینه مسکن  در ترکیه درمقایسه با ایران پایین تر می باشد. حدود هزاران نفردانشجو در شهرهای بزرگ ترکیه مثل استانبول ، آنکارا ، ازمیر و…زندگی خوابگاهی و دانشجویی دارند. بر اساس کیفیت خوابگاه ها وآپارتمان ها از نظر امکانات و موقعیت محل زندگی هزینه ها متفاوت می باشد. شما می توانید در صورت تمایل در خوابگاه سکونت کنید. بیشتر دانشگاه های دولتی ترکیه برای دانشجویان غیر بومی خود خوابگاه اختصاص داده اند. خوابگاه های دولتی عموماً شامل اتاق های یک –دو وچهار نفره می باشند. هزینه  ماهیانه  این اتاق ها از 150 لیر تا 300 لیر می باشد. خوابگاه های خصوصی نیز بر اساس هر شهر و امکانات دارای هزینه های متفاوتی می باشند. به طور مثال اجاره خوابگاه های تک نفره در استانبول سالانه 7000 لیر است که دارای امکانات اینترنت، نظافت، رستوران و…می باشند.

درمورد اجاره  مسکن نیز بر اساس موقعیت و امکانات (مبله ،…) اجاره ها شهر به شهر متفاوت می باشد. در کشور ترکیه مالکان مسکن غالباً دپوزیت ( رهن ) دریافت نمی کنند. برای مثال هزینه  یک واحد آپارتمان به مساحت 50 متردرمنطقه  نزدیک به دانشگاه جراح پاشا در استانبول 450-650 لیر و در آنکارا همین آپارتمان در یک منطقه  متوسط 450-350 لیر است.

هزینه زندگی در استانبول
هزینه زندگی در استانبول

هزینه خرید خودرو و حمل و نقل در استانبول

قیمت خودرو نو در ترکیه با ایران تقریبا تفاوتی ندارد، اما ماشین های مدل پایین تر ارزاتر هستند و البته هزینه بر تر. معمولا ماشین ها تا وقتی که شامل گارانتی باشند گران هستند، چون هزینه تعمیر و نگهداری در ترکیه بسیار گران می باشد.

1  لیتر گاز 30 لیر
بلیط ماهانه عمومی حمل و نقل 190 لیر
سفر تاکسی در یک روز کاری، تعرفه پایه، 8 کیلومتر.26 لیر
هزینه زندگی در استانبول ترکیه : هزینه مراقبت شخصی در استانبول
دارو سرما خوردگی برای 6 روز 12 لیر
1  جعبه آنتی بیوتیک (12 دوز) 20 لیر
بازدید کوتاه از دکتر خصوصی (15 دقیقه) 182 لیر
شامپو مو 2 در 1 ، 12  لیر
4  رول کاغذ توالت 83 لیر
خمیر دندان 12 لیر
آرایشگاه مردانه در بخش خارج از مرکز شهر 32 لیر

هزینه زندگی در استانبول
هزینه زندگی در استانبول

هزینه مواد غذایی در ترکیه

هزینه  مواد غذایی در ترکیه را  می توان به دو قسمت تقسیم کرد.

مواد اولیه برای پخت وپز

هزینه خرید مواد اولیه برای پخت و پز با ایران برابر است و گاهاً در شهرهای ارزان تر مثل آنکارا و ازمیر این هزینه  بر اساس کیفیت و تنوع اجناس در مقایسه با تهران قیمت مناسب تری دارند.

صرف غذا در رستوران

هزینه صرف غذا در رستوران های ترکیه بر اساس کیفیت آن ها و ارایه خدمات قابل توجه است و این مورد در شهری مثل استانبول چشمگیرتر است. از آنجا که دانشگاه های دولتی دارای امکانات سلف سرویس می باشند لذا استفاده از امکانات دانشگاه برای دانشجویان مقرون به صرفه می باشد.

هزینه  ایاب و ذهاب

درت رکیه سیستم عمومی حمل ونقل شامل مترو، اتوبوس، تاکسی، متروباس، دولموش و…می باشد. در اتوبوس ها و مترو معمولاً با استفاده از کارت های اعتباری هزینه  1لیر تا 2 لیر می باشد و با استفاده از کارت دانشجویی 50 درصد تخفیف در هزینه  خرید کارت شامل حال دانشجویان خواهد شد. در تاکسی ها نیز کرایه با توجه به تاکسی متر محاسبه می گردد.

مقایسه کلی هزینه زندگی در استانبول و تهران

هزینه اجاره بها در استانبول به طور متوسط 229% کمتر از تهران است.

هزینه صرف غذا در رستوران های استانبول به طور متوسط 99 % بیشتر از تهران است.

هزینه ها به طور کلی در استانبول 9% بیشتر از تهران است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *