تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
کرج

پارک آبی آریا موج | یکی از پارکهای آبی کرج 

اجاره ماشین در دبی تور تابستان 1403 تور لحظه آخری

پارک آبی آریا موج البرز

در این مقاله از مجله سفر تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا شما را با پارک آبی آریا موج که یکی از مکان های تفریحی استان البرز و شهر کرج می باشد آشنا کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

کلان‌شهر کرج مرکز استان البرز و شهری کوهپایه‌ای است که در دامنه‌ی رشته‌‌ کوه‌های البرز قرار دارد. استان البرز از شمال به مازندران، از غرب به قزوین، از شرق به تهران و از جنوب به استان مرکزی محدود می‌شود. وسعت این شهر حدود ۲۴۵۷ کیلومترمربع است.کرج در تابستان‌ها آب و هوای نیمه بیابانی خشک دارد و هوای آن در زمستان سرد و کوهستانی است.

نام کرج از کجا می‌آید؟ چند نظریه وجود دارد. یک نظریه می‌گوید کرج از «کوه رج» آمده و معنی جایی را می‌دهد که یک ردیف کوه دارد. واژه‌ی «کاوک» یا «کاواک» در زبان تاتی به معنای میان تهی می‌تواند ریشه‌ی نام کرج باشد، یعنی شهری که در میان تپه قرار گرفته است.

بعضی‌ها معتقد هستند کرج از واژه‌ی اکراج آمده، که معنی آن بانگ و فریاد است. به این دلیل که در دوران باستان برای خبررسانی و دیده‌بانی در تپه‌ی آتشگاه، کوه‌های کلاک، قلعه دختر شهرستانک و قلعه اشتهارد، آتش می‌افروختند.در فرهنگ نفیسی معنی کرج، گریبان، چاک و شکاف ذکر شده و اشاره به رودخانه و دهی است که شاهان قاجار در آن قصر می‌ساختند. و بالاخره یک نظریه دیگر هم هست که می‌گوید کرج از واژه‌ی «کرژ» به معنی کوهپایه می‌آید.

کرج پیش از اسلام منطقه‌ای مسکونی بوده است. آب و هوای مناسب، رودخانه‌های جاری و پناهگاه‌های امن دلایلی بوده‌اند که کرج محل سکونت موقت یا دائمی قوم‌های گوناگون باشد.

پارک آبی آریا موج البرز

استان البرز مکان‌ های تفریحی و دیدنی بسیار‌ی را به خود اختصاص داده است که یکی از این مکان‌ های تفریحی پارک آبی آریا موج به شمار می‌رود. این پارک آبی آریا موج به دلیل امکانات رفاهی عالی که برخوردار است، افراد زیاد‌ی را به خود جذب کرده است. این مجموعه حدود ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد که نسبت به دیگر پارک‌های آبی ظرفیت بالایی به شمار‌می‌رود که به همین دلیل همه افراد در هر سنی که باشند، می‌توانند از این پارک آبی زیبا استفاده کنند؛ چرا که دارای سانس‌های مجزا برای آقایان و خانم‌ها است.

پارک آبی آریا موج البرز

از امکانات بی‌نظیراین مجموعه می‌توان به آبشار‌های هیجان‌آور، استخر‌ برای بازی و شنا کردن کودکان، سونا‌ی خشک و بخار، سرسره آبی، جکوزی، رودخانه مواج، آب درمانی، ماساژ درمانی، بوفه و پارکینگ آن اشاره کرد. این مجموعه پارک آبی علاوه‌بر وسایل مختلف بازی و سرگرمی دارای امکاناتی دیگری مانند کلاس‌های خصوصی و عمومی شنا برای افراد بزرگسال، فروشگاه لوازم ورزشی، رختکن مجزا نیز بوده که افراد بزرگسال می‌توانند بدون کمترین مشکل در این مجموعه بی‌نظیر اوقات فراغت خود را بگذرانند. اگر شما هم قصد دارید به پارک آبی آریا موج البرز مراجعه کنید، می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری نسبت به خرید بلیط این مجموعه اقدام کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *