تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مازندران

پارک جنگلی میرزا کوچک خان | یکی از پارکهای نمونه گردشگری ایران و آمل 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک جنگلی میرزا کوچک خان آمل

در این مقاله از معرفی دیدنی های آمل شما را با پارک جنگلی میرزا کوچک خان جنگلی آمل آشنا خواهیم کرد. این پارک جنگلی به عنوان یکی از پارک های نمونه گردشگری ایران و آمل به حساب می آید که در ادامه بیشتر درباره آنها توضیح خواهیم داد.

مختصری درباره آمل بدانید :

آمل جزو شهر های کهن ایران و در واقع پایتخت برنج ایران به شمار می رود. آمل را شهر تاریخ و فلسفه و علم می نامند شهری که اولین شهر علویان به شمار می رفته است و دروازه ورود به سرزمین های سرسبز شمالی ایران است. شهرستان آمل در 76 متری از سطح دریا قرار گرفته است و با ساری مرکز استان مازندران 70 کیلومتر فاصله دارد. در سمت شمال شرقی تهران و به فاصله 180 کیلومتری از ان واقع شده است . آمل جمعیتی در حدود 401.639  نفر دارد و در گذشته با نام های همرو ، آمارد ، مرداد ، آمو و آمله شناخته می شده است.از محصولات آمل اگر بخواهیم نام ببریم می توان به دانه های روغنی کلزا ، برنج ، گل و گیاه وسبزیجات اشاره کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این پارک جنگلی با داشتن وسعتی بالغ بر ۴۴۰ هکتار به عنوان یکی از پارک‌های نمونه جنگلی گردشگری ایران به شمار می‌آید همچنین وجود رودخانه هراز که از ضلع شرقی این پارک جنگلی می‌گذرد زیبایی این پارک را دو چندان کرده است،این پارک در ۱۶ کیلومتری شهر آمل استان مازندران در جاده هراز منطقه رز که و نرسیده به ییلاق پرن قرار دارد. این پارک توسط اداره منابع طبیعی شهرستان آمل نگه داری می‌شود. «پارک میرزا کوچک خان» به عنوان دومین پارک جنگلی بزرگ استان مازندران شناخته می‌شود و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های طبیعی خاورمیانه محسوب می‌شود.

پارک جنگلی میرزا کوچک خان آمل

امکانات پارک جنگلی میراز کوچک خان

این پارک دارای امکانات تفرجگاهی آلاچیق، آب آشامیدنی، سرویس دستشویی، اجاق، میز و نیمکت، رستوران و قهوه خانه، سکوی چادر و وسایل بازی کودکان، جایگاه سوارکاری و سه مدخل ورودی است. از سال ۹۳ دارای یک مجتمع مسکونی با ۵۰ سوئیت است.

پارک جنگلی میرزا کوچک خان آمل


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *