تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
روسیه

پارک ملی سوچی روسیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک ملی سوچی روسیه

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی روسیه در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در روسیه آشنا کنیم. این جای دیدنی که پارک ملی سوچی نام دارد یکی از جاهای بسیار منحصر به فرد روسیه می باشد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

سوچی از خوش آب و هواترین شهرهای شهرهای روسیه این روزها با جام جهانی 2018 و المپیک زمستانی 2014 بیش از گذشته مورد توجه گردشگران تور روسیه واقع شده است. شهری ایده آل برای سفر با چشم اندازهایی زیبا از کوه های قفقاز و سواحل آفتابی که به آن شهر باغ های روسیه نیز می گویند.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پارک ملی سوچی در سال 1983 به عنوان نخستین پارک ملی روسیه افتتاح شد و با بیش از 190 هزار هکتار وسعت، از مناطق نیمه گرمسیری گرفته تا مناطق کوهستانی را شامل خواهد شد.

در این پارک ملی مجموعه ای از شگفتی های طبیعی از جمله آبشارها، دره ها، گلوگاه ها و غارهای بسیار شگفت انگیز جای گرفته اند. بعضی از این جاذبه های طبیعی دره آگورا، آبشارها و دره های پادشاهی برندایوو و مجموعه غارهای ورونتسو هستند.

پارک ملی سوچی روسیه
پارک ملی سوچی روسیه

همچنین موزه طبیعت در این پارک قرار دارد که به پوشش گیاهی منطقه ی ساحلی قفقاز و ویرانه های تاریخی و باستانی اوبلیسک می پردازد. جایی که می توانید در مورد گیاهان و پوشش گیاهی منطقه ی ساحلی قفقاز چیزهای زیادی یاد بگیرید و ویرانه های تاریخی و باستانی اوبلیسک (ستون های هرمی شکل) را مورد بررسی قرار دهید. پارک ملی سوچی همچنین برنامه ی ویژه ای برای بازگرداندن پلنگ ایرانی به این پارک را دارد. زمانی این پلنگ در منطقه ی گسترده ای از این پارک یافت می شد اما امروزه عملا منقرض گردیده است.

پارک ملی سوچی روسیه
پارک ملی سوچی روسیه

اضافه بر این ها، این پارک برنامه ی ویژه ای را برای بازگرداندن پلنگ ایرانی به این منطقه دارد. زمانی این پلنگ در منطقه ی گسترده ای از این پارک یافت می شد؛ اما امروزه عملا نسل آن منقرض گردیده است.

در صورتی که بخواهیم دقیق تر بگوییم، 33 آبشار موجود است، مثل آگورا راوین جورج (Agura Ravine/Gorge)، آبشارها و دره های پادشاهی برندایوو (Berendeevo Kingdom) و مجموعه غارهای ورونتسو (Vorontsov Cave Complex) که یکی از طولانی ترین غارهای موجود در روسیه است و در آن شواهدی موجود است که نشان دهنده این است انسان ها 20 هزار سال قبل در آن زندگی می کردند.

پارک ملی سوچی روسیه
پارک ملی سوچی روسیه

پارک ملی سوچی از مهم ترین دیدنی های سوچی است که بازدید از آن را در سفر به روسیه نباید از دست بدهید. چشم اندازهای بکر و زیبا، تنوع بیولوژیک و وجود گونه های قدیمی و بومی،

این پارک 190 هزار هکتاری را تبدیل به پارکی منحصر به فرد در جهان و محبوب علاقمندان به طبیعت گردی و حیات وحش نموده است. چندین آبشار (با نام های زمیکا، آرخوسکویه، آگورا، دره های آخشتور و آختسو)، 200 غار طبیعی از جمله غار ساحره ها، آب و هوای پاک، کوه ها و دره ها و رودها و حیات وحش متنوع طبیعتی منحصر به فرد و شگفت انگیز از آن ساخته است. جالب است بدانید پارک ملی سوچی از جاذبه های تاریخی خالی نیست، معابد گوناگون و سازه هایی با ستون های سنگی و برج مراقبت کوه آخون نیز از دیدنی های سوچی محسوب می شود و در تور روسیه می توانید از آن ها بازدید نمایید.

پارک ملی سوچی روسیه
پارک ملی سوچی روسیه

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *