تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مشهد

پارک وکیل آباد مشهد☀️ عکس + آدرس و … 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک وکیل آباد یا باغ وکیل آباد مشهد

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی مشهد شما را با یکی از پارک های قدیمی و تفریحی این شهر بنام پارک وکیل آباد آشنا خواهیم کرد پس اگر قصد سفر به مشهد را دارید پیشنهاد میکنیم از این پارک جنگلی زیبا برای خوش گذارنی و نوشیدن یک فنجان چای استفاده کنید.در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این بوستان جنگلی مشهد آشنا شوید

پارک وکیل آباد مشهد

یکی از پارک های وسیع و قدیمی شهر مشهد، پارک جنگلی وکیل آباد است که در هشت کیلومتری شمال غرب شهر مشهد قرار دارد. بلوار عریض و بسیار زیبای وکیل آباد، میدان آزادی را به پارک جنگلی وکیل آباد متصل می نماید. وکیل آباد به علت قدمت و انبوهی از درختان کاج، چنار ، سرو و قرار گرفتن در دره ای باصفا و خوش آب و هوا و همچنین نهرهای متعددی که در آن جاری است از قدیم ، مورد توجه ساکنین شهر و مسافران بوده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این پارک را در گذشته به نام میرطراز یا باغ وکیل آباد می شناختند. در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی ، این پارک توسط مالک آن، آقای حسین ملک، به صورت رسمی وقف استفاده عموم گردید و به شهرداری شهر مشهد واگذار شد و اکنون در محدوده خدماتی منطقه ۹ این شهر قرار دارد.مساحت پارک وکیل در مشهد ۷۰ هکتار می باشد و جزء مناطق ییلاقی شهر مشهد به شمار می رود. درختان این پارک با استفاده از قنات وکیل آباد آبیاری می شوند و سرچشمه این قنات بند گلستان است.

در واقع وکیل آباد منطقه‌ ای ییلاقی و خوش آب و هوا در غرب مشهد می‌باشد که بلوار ارتباطی این منطقه به میدان پارک (آزادی) نیز به همین اسم نامیده شده است. پارک جنگلی وکیل آباد از جمله تفریحگاه‌ های قدیمی و زیبای این شهر می‌باشد و دارای محلی برای استراحت مسافران، شهر بازی بسیار بزرگی بنام کوهستان پارک شادی و باغ وحش می‌باشد.البته چندین سال هست که شهربازی بنا به دلایلی بسته شده و امکان ورود به آن وجود ندارد.

پارک وکیل آباد مشهد

وکیل آباد را منسوب به طایفه ای از سادات که بهمراه علی بن موسی الرضا به خراسان مهاجرت کردند، می‌دانند، که بازماندگانی ازین سلسله هم به همین نام در یزد ساکنند. در این منطقه وجود درختان کهنسال و رودخانه فصلی و همچنین وجود باغ وحش مشهد (علیرغم بی مهری‌های مسؤولین شهری) و شهربازی کوهستان پارک شادی باعث جذابیتی مضاعف گردیده و علاوه بر شهروندان مشهدی غالب زائران حرم امام رضا نیز از این منطقه دیدن کرده و ساعاتی و حتی ایامی را در آن اتراق می‌نمایند. پیش از آنکه پل مهندس پرتوی بر روی رودخانه ایجاد گردد جاده ارتباطی مشهد به سمت طرقبه و شاندیز از کنار این منطقه زیبا عبور می‌کرد. جاده‌ای باریک و درختانی تنومند و سر به فلک کشیده. در سال ۱۳۹۲ این منطقه بازسازی گردید که در بازسازی آن از مصالح طبیعی استفاده گردید و همچنین قناتی قدیمی و فعال که دارای سه دهانه در پارک وجود داشت بازسازی و ترمیم گشته است و از برداشت غیرقانونی آب از آن جلوگیری به عمل آمده است و ایمن‌سازی بستر قدیمی پارک، ساخت آبنما، بازسازی استخرها، ساخت ۶۰ سرویس بهداشتی، پارکینگ، گلخانه و باغ گیاه‌شناسی بخشی از فعالیت‌هایی است که در سال‌های قبل در این پارک صورت گرفته است.

پارک وکیل آباد مشهد

دسترسی

آدرس : مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد
برای رسیدن به این پارک می‌توانید از قطارشهری مشهد که دارای دو خط میباشد استفاده کنید.
خط شماره یک که ایستگاه اول آن در بلوار نخریسی میباشد، بصورت مستقیم به بوستان وکیل آباد مشهد میرسد.
همچنین آدرس پارک وکیل آباد مشهد روی نقشه :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *