تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اردبیل

پیست اسکی آلوارس اردبیل 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پیست اسکی آلوارس اردبیل

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول در قسمت مقالات جاهای دیدنی ایران به سراغ پیست اسکی آلوارس می رویم و آن را مورد بررسی قرار می دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

پیست اسکی آلوارس در روستای الوارس در 30 کیلومتری سرعین در دامنه کوه سبلان قرار دارد. این پیست بزرگترین پیست اسکی ایران از نظر وسعت است.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پیست اسکی آلوارس که بزرگترین پیست اسکی از نظر وسعت در ایران می باشد یکی از بهترین پیشنهادها برای لذت بردن از این ورزش مهیج و همچنین گردش در زیبایی های دامنه سبلان و تنفس در هوای پاک آن و لذت بردن از برف های مرغوب است.

مجموعه فرهنگی، توریستی و ورزشی آلوارس در یکی از زیباترین نقاط استان از نظر گردشگری و در نزدیکی روستای آلوارس یکی از همین مناطق خوش آب و هوا است که با امکانات تفریحی زیادی می تواند یک مقصد گردشگری کوتاه برای یک سفر زمستانی باشد. امکانات تفریحی و گردشگری مانند سرسره بازی، کارتینگ، تله سی یژ گرفته تا مسیر پیاده روی، امکاناتی است که در آلوارس منتظر شماست و انگیزه چنین سفری را بیشتر هم می کند.

شهر گردشگری سرعین در دامنه کوه سبلان در بین گردشگران به علت جاذبه های طبیعی و مخصوصاً آب های گرم معدنی و طبیعی با خواص درمانی شناخته می شود، اما هم اکنون فعالیت بزرگترین پیست اسکی کشور در این منطقه ظرفیت بزرگ گردشگری را برای استان ایجاد نموده است.

پیست اسکی آلوارس اردبیل
پیست اسکی آلوارس اردبیل

علاوه بر همه جاذبه های طبیعی، تاریخی، باستانی و تفرجگاه های بی شمار، سرعین امروز با پیست اسکی آلوارس نیز به شهرت رسیده است و با خارج شدن از منطقه گردشگری تک قطبی، سالانه در فصل زمستان و تا اواسط تابستان نیز پذیرای جمع کثیری از علاقه مندان به ورزش های زمستانی از جمله اسکی است. از این رو پیست اسکی آلوارس هم اکنون با تجهیز و توسعه به بزرگ ترین پیست اسکی کشور از نظر وسعت تبدیل گردیده است و به جهت دیر ذوب شدن برف های این منطقه می تواند در حدود شش الی هشت ماه از سال مورد استفاده قرار گیرد و از این لحاظ در کشور در رتبه اول است.

امکانات رفاهی- تفریحی:

تله سی یژ، پیست کارتینگ، پیست موتورسواری، پیست سرسره بازی، یک شهر بازی کوچک، غرفه صنایع دستی و رستوران از امکانات این مجموعه است. طول مسیر تله سی یژ آلوارس حدود یک هزار و 200 متر است زمانی که سوار این تله سی یژ شوید، می توانید مناظر کوهستان را از نمای بالا تماشا نمایید.

پیست اسکی آلوارس اردبیل
پیست اسکی آلوارس اردبیل

مسیر دسترسی:

سرعین در 25 کیلومتری اردبیل است و برای رفتن به پیست آلوارس باید اول به این شهر رسید. خیابان ولیعصر (عج) سرعین تا کمربندی را به سوی غرب برانید و در میدان به سوی راست بپیچید. در میدان بعدی، جاده سمت چیتان را20 کیلومتر ادامه بدهید تا پس از عبور از روستاهای «گازیر»، «علیداشین»، «اوجور» و «آلوارس» به پیست اسکی برسید. در صورتی که خودرو شخصی ندارید، می توانید از سرعین تاکسی دربست بگیرید تا با حدود 30 هزار تومان شما را تا پیست ببرند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *