تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آذربایجان غربی, ایران

با چشمه کانی گراوان سردشت بیشتر آشنا شوید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

چشمه کانی گراوان

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول شما را با یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سردشت بنام چشمه کانی گراوان آشنا خواهیم کرد.در ادامه این مقاله با ما همراه باشید

مختصری درباره شهرستان سردشت بدانید

سردشت از شهرهای کردنشین آذربایجان غربی‌ست که از جنوب به کردستان، از غرب به مرز عراق، از شمال به پیرانشهر و از شرق به مهاباد می‌رسد. این شهر که در ۹۳ کیلومتری پیرانشهر قرار گرفته، چند جای دیدنی را در خودش جای داده که خاص اقلیم این منطقه‌اند؛ از چشمه کانی گراوان تا آبشار شلماش و منطقه سرسبز آلان.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

چشمه کانی گراوان سردشت

چشمه کانی گراوان

نام این جاذبه از دو بخش تشکیل شده است که گراوان آن به معنی چشمه و کانی آن به معنای آب سنگین و سخت است. این چشمه دارای آب و مواد معدنی بسیار زیادی می باشد. اگر یک بطری اب را از این چشمه پر کنید، در آن در کمترین حالت یک گرم املاح وجود دارد. این چشمه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است که به فکر درمان دردهای پوستی خودشان می باشند. این املاح به مرور روی تخته سنگی ته نشین شده اند و اثر بسیار جالبی را خلق کرده اند که دیدن آن می ارزد.

جاهای دیدنی سردشت

چشمه کانی گراوان کجاست ؟

این چشمه در ۲ کیلومتری شهرستان ربط و ۱۲ کیلومتری شمال شرقی سردشت قرار دارد.برای بازدید از این چشمه کافی است در مسیر جاده سردشت، مهاباد حرکت کنید و ۳۰ الی ۳۵ دقیقه در این جاده برانید. پس از عبور از شهر راور از جاده خاکی عبور می‌کنید و از میان گندم ‌زارها و جنگل‌ های بلوط رد شده و به سمت غرب بروید. پس از چند دقیقه رانندگی در این جاده خاکی به چشمه زیبای کرم‌ رنگ کانی گراوان می‌رسید.

 



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *