تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
بلیط هواپیما

از چه ایرلاینی بلیط هواپیما بخریم؟ بهترین و بدترین ایرلاین‌ها 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

در ناوگان خطوط هوایی ایران بیش از ۱۵ شرکت هواپیمایی وجود دارد. این شرکت‌ها هم در مسیرهای داخل ایران و هم بین‌المللی پرواز دارند. کیفیت خدمات و امکانات هرکدام از این ایرلاین‌ها با یکدیگر متفاوت است. از طرفی به گزارش منابع خبری معتبر، برخی از ایرلاین­های داخلی ایمنی کمتری نسبت به دیگر شرکت‌ها دارند. همچنین تأخیر پرواز در بعضی از شرکت‌های هواپیمایی برای مسافران آزاردهنده بوده است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی ایرلاین‌هایی بپردازیم که نباید از آن‌ها بلیط هواپیما بخرید!

از چه ایرلاینی بلیط هواپیما بخریم

برخی ایرلاین‌ها ایمنی پرواز پایینی دارند

طبق بررسی‌هایی که آژانس ایمنی هواپیمایی اروپا انجام داده است، برخی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی ایمنی پروازی پایینی دارند. به‌طور مثال شرکت ایران ایر تور در جایگاه سوم این لیست و شرکت تابان در جایگاه هشتم این لیست قرار دارند. درنتیجه می‌توان این‌طور گفت که هواپیماهای این دو شرکت ایمنی پرواز پایینی دارند.

شرکت­های هواپیمایی دیگری نیز در لیست آژانس ایمنی هواپیمایی اروپا قرار دارند که در ادامه نام و رتبه آن‌ها را مشاهده می‌کنید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • شرکت هواپیمایی قشم ایر در رتبه ۲۷
  • شرکت هواپیمایی کیش ایر در رتبه ۳۰
  • شرکت هواپیمایی آسمان در رتبه ۳۸
  • شرکت هواپیمایی زاگرس در رتبه ۴۴
  • شرکت هواپیمایی ماهان در رتبه ۸۳
  • خط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در رتبه ۹۴
  • شرکت هواپیمایی آتا را در رتبه ۵۷۹

درنتیجه این‌طور می‌توان برداشت کرد که شرکت‌های هواپیمایی آتا بیشترین ایمنی پرواز را در میان ایرلاین‌های داخلی دارد. همچنین شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، ماهان و زاگرس بعد از آتا بالاترین ایمنی پروازی را دارا هستند. بنابراین اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما برای سفر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس یا کشور دیگر هستید و ایمنی پرواز برایتان اهمیت دارد، می‌توانید از میان این شرکت‌های هواپیمایی بلیط خود را رزرو کنید.

ایرلاین‌هایی که تأخیر زیاد دارند

تأخیر زیاد در پرواز باعث می‌شود برنامه‌ی سفرمان حسابی به‌هم بخورد. کلافگی، عصبانیت و خستگی از ماندن در فرودگاه نیز به دنبال تأخیر در پرواز اساس می‌شوند. تأخیر پرواز می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد؛ برخی از این دلایل به شرکت هواپیمایی ربط پیدا می‌کنند و برخی دیگر می‌توانند به دلایل تغییرات شرایط جوی یا مشکلات فرودگاه باشد.

از طرفی نمی‌توان یک لیست از ایرلاین‌هایی با تأخیر زیاد جمع‌آوری کرد؛ چراکه ممکن است در طول سال تأخیر ایرلاین‌ها متفاوت باشند. بااین‌حال بر اساس آمار فرودگاه‌ها و ناوبری هواپیمایی ایران که در اردیبهشت ۱۴۰۲ منتشر شده است، ایرلاین‌های زیر بیشترین میزان تأخیر را در پروازهای خود داشته‌اند:

  • ایرلاین چابهار بیشترین متوسط زمان تأخیر را در پروازهای خود داشت؛ این عدد به ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه می‌رسد.
  • شرکت هواپیمایی کیش ایر نیز در ۴۴ درصد از پروازهای خود دچار تأخیر بوده و متوسط زمان تأخیر پروازهای آن به ۹۶ دقیقه می‌رسد.
  • شرکت هواپیمایی تابان نیز در این لیست می‌گنجد. ۳۹ درصد کل پروازهای این شرکت با تأخیر انجام‌شده است و متوسط زمان تأخیر آن ۷۴ دقیقه بوده است.

در پروازهای خروجی، شرکت‌های کارون، ساها، کاسپین، قشم‌ایر و آسمان بیشترین میزان تأخیر را داشته‌اند. اگر بخواهیم نگاه دقیق‌تری به این شرکت‌ها داشته باشیم خواهیم دید:

  • ایرلاین کارون با متوسط زمان تأخیر ۸۵ دقیقه
  • ایرلاین ساها با متوسط زمان تأخیر ۸۵ دقیقه
  • ایرلاین کاسپین با متوسط زمان تأخیر ۷۳ دقیقه
  • ایرلاین قشم ایر با متوسط تأخیر ۸۴ دقیقه
  • ایرلاین آسمان با متوسط تأخیر ۸۹ دقیقه

اگر قصد رزرو تور خارجی را دارید و تأخیر پرواز به‌هیچ‌وجه برایتان قابل‌قبول نیست، در صورت مشاهده نام یکی از این شرکت‌های هواپیمایی در آن‌ تور، به سراغ تور دیگری بروید تا از تأخیرهای پیش‌آمده اذیت نشوید؛ اما این نکته را نیز فراموش نکنید که ممکن است در آینده هیچ‌کدام از این شرکت‌ها تأخیر نداشته باشند یا شرکت‌های هواپیمایی دیگری در این لیست قرار بگیرند.

تا اینجا متوجه شدیم بهتر است به سراغ خرید بلیط هواپیمای شرکت‌های هواپیمایی که بیشترین میزان تأخیر را در برنامه پروازی خود داشته‌اند و همچنین شرکت‌هایی که ایمنی پروازی پایینی دارند، نرویم.

یکی دیگر از عواملی که در هنگام خرید بلیط هواپیما باید به آن توجه کنیم، میزان کیفیت و خدمات ارائه‌شده به مسافرین است. در ادامه این نوشتار به‌جای آن‌که به سراغ ضعیف‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی ازنظر میزان کیفیت خدمات و امکانات برویم، بهترین شرکت‌های هواپیمایی را از این منظر معرفی می‌کنیم تا در هنگام خرید بلیط هواپیما با دیدن نام آن‌ها مستقیماً به سراغ خرید بلیط آن‌ها بروید.

باکیفیت‌ترین ایرلاین های کشور

ماهان

مجهزترین ایرلاین داخلی کشور شرکت هواپیمایی ماهان است. کیفیت بالا و خدمات جذابی که توسط این شرکت به مسافرین ارائه می‌شود باعث شده توریست‌های خارجی که با تور به ایران سفر می‌کنند ترجیح دهند با این شرکت هواپیمایی در داخل ایران سفر کنند. یکی از ویژگی‌های جذاب این شرکت هواپیمایی این است که تأخیر احتمالی پروازها را از طریق سامانه پیام کوتاه و ایمیل در اختیار مسافران قرار می‌دهد. همچنین در پروازهای خارجی مسافران این امکان را دارند که حداقل تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز، غذای موردنظرشان را سفارش دهند.

فضای کابین هواپیماهای این ایرلاین طوری طراحی‌شده است که مسافران فضای کافی برای استراحت داشته باشند. همچنین مسافران می­توانند صندلی­هایشان را هر طور که می‌خواهند، تنظیم کنند.

بلیط هواپیمای شرکت ماهان را می‌توانید در دو کلاس اکونومی و بیزینس خریداری کنید.

از چه ایرلاینی بلیط هواپیما بخریم

ایران ایر

یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران، شرکت ایران ایر یا همان «هما» است. خدمات ارائه‌شده در هواپیماهای این شرکت مطابق الگوهای شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی است. این ایرلاین ۴۳ هواپیما دارد که بسیاری از آن‌ها تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای دارند. یکی از خدمات برجسته این ایرلاین سرویس کترینگ منحصربه‌فرد آن است. تنوع و کیفیت خوب این سرویس توجه مسافران را به خود جلب کرده است.

با خرید بلیط ایران‌ایر شما امکان انتخاب از بین چند نوع غذا را خواهید داشت. غذاها در ظروف چینی سرو می‌شوند و یک کیف هدیه به شما ارائه می‌گردد.

در کلاس اکونومی شرکت ایران‌ایر صندلی‌ها فاصله‌ی نسبتاً زیادی با یکدیگر دارند؛ این ویژگی باعث می‌شود بتوانید راحتی بیشتری را در طول پرواز تجربه کنید.

از چه ایرلاینی بلیط هواپیما بخریم

کیش ایر

یکی از ایرلاین‌های تقریباً تازه تأسیس ایران، کیش ایر است. نوع و مدل هواپیماهای این ایرلاین باعث شده که کیفیت خدمات آن بالا برود. همچنین کیفیت بالای غذاهای این ایرلاین باعث شده تا در میان مسافران محبوب شود. کترینگ شرکت هواپیمایی کیش از غذاهای سنتی و هم‌سو با ذائقه‌ی ایرانی استفاده می‌کند؛ همچنین سرویس غذای خود را بر اساس استانداردهای جهانی تنظیم کرده است. کترینگ این ایرلاین ۲۰ سال سابقه دارد و توانایی ارائه ده هزار سرویس غذایی در روز را دارد.

قشم ایر

ایرلاین قشم ایر ۱۳ هواپیما در اختیار دارد و ازاین‌جهت از بزرگ‌ترین ناوگان‌های شرکت هواپیمایی در ایران محسوب می‌شود. خدمات باکیفیت این ایرلاین باعث شده تا محبوبیت بالایی داشته باشد.

اگر کیفیت و خدمات ارائه‌شده در پرواز برایتان اهمیت دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ این ایرلاین‌ها بروید. اگرچه فهرستی از بی‌کیفیت‌ترین ایرلاین‌های داخلی را ارائه نکردیم؛ اما این را در ذهن داشته باشید که شرکت‌های هواپیمایی دیگر در مقایسه با این ۴ شرکت به‌خصوص شرکت ماهان و ایران‌ایر، کیفیت خدمات پایین‌تر و همچنین امکانات کم‌تری دارند.

کلام آخر

در هنگام خرید بلیط هواپیما بهتر است که به سابقه آن ایرلاین درزمینه‌ی ایمنی پرواز و همچنین تأخیر توجه کنیم. همچنین بهتر است که کیفیت خدمات و امکانات آن را بررسی کنیم. ازاین‌جهت ایرلاین‌های ماهان و ایرانی‌ای را می‌توان ازنظر ایمنی پرواز و همچنین کیفیت خدمات و امکاناتشان جزء بهترین ایرلاین های کشور به‌حساب آورد. از طرفی ایرلاین آتا بالاترین ایمنی پرواز را در میان ایرلاین­های داخلی داشته است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *