تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, ترکیه

بهترین زمان سفر به قونیه ؛ آرامگاه مولوی در ترکیه | Konya 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بهترین زمان سفر به قونیه 

قونیه یکی از شهرهای بسیار زیبای ترکیه است که آرامگاه مولوی در این شهر قرار دارد. در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی آسیا این شهر بسیار زیبای ترکیه یعنی قونیه را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

قونیه که به شهر عشق و عرفان معروف است به این دلیل که آرامگاه حضرت مولانا در این شهر واقع شده است دارای محبوبیت خاصی در میان عموم مردم جهان است. این شهر که از شهرهای بسیار زیبای ترکیه است سالانه گردشگران بسیاری را از سرتاسر جهان پذیرایی می کند. سالانه گردشگران و علاقه مندان به ادب زیادی برای حضور در مراسم بزرگداشت مولانا از سراسر جهان به این شهر سفر می کنند.

دیدنی های قونیه هر سال گردشگران زیادی را به سوی این شهر سرازیر می کند. از مهم ترین مکان هایی که نباید به هیچ عنوان دیدن آن را از دست داد، می توان به آرامگاه و موزه مولانا، شاعر، عارف و صوفی ایرانی و موسس رقص سماء درویشان؛ موزه مدرسه کاراتای، مدرسه الهیات؛مسجد علاءالدین با قدمتی از قرن دوازدهم و مدرسه و موزه مناره اشاره کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

یکی دیگر از جاذبه های هیجان انگیز قونیه، باغ پوارد گرمسیری قونیه است که در جولای سال ۲۰۱۵ افتتاح شد. این پارک که در ترکیه نخستین در نوع خود به شمار می آید، پناهگاهی برای شش هزار پوارد از ۱۵ گونه گوناگون و همچنین ۲۰ هزار گونه از گیاهان گرمسیری فراهم می کند.

افسانه ها می گویند که پرسئوس (پسر زئوس و دانائه و یکی از پهلوانان اساطیر یونان باستان) اژدهایی که به این شهر حمله کرده بود را کشته است. مردم شهر نیز یک بنای خاص برای احترام به این واقعه ساختند؛ یک ستون سنگی با حکاکی شمایل پرسئوس بر آن. نام این شهر نیز با توجه به این رویداد انتخاب شد.

یافته های باستان شناسی نشان می دهند که قونیه، یکی از قدیمی ترین مناطق آناتولی است. قدمت منطقه قونیه طبق یافته ها به ۷ هزار سال پیش از میلاد مسیح (اواخر عصر سنگی) برمی گردد.

بهترین زمان سفر به قونیه 
بهترین زمان سفر به قونیه

بهترین زمان سفر به قونیه با توجه به آب و هوا

بهترین زمان سفر به قونیه با توجه به آب و هوا، فصل بهار و پاییز از ۲۳ آوریل تا ۲۲ جولای (۳ اردیبهشت تا ۳۱ تیر) و ۲۰ آگوست تا ۲۱ اکتبر (۲۹ مرداد تا ۲۹ مهر) است.

قونیه در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۴۷ از ۱۰۰ را دارا است

دمای میانگین در قونیه در زمان های گوناگون سال بسیار متغیر است. بر اساس رطوبت، هوا در نیمه ای از سال سرد و در نیمه دیگر دلپذیر است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال کم است. قونیه در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۴۷ از ۱۰۰ را دارا است.

در صورتی که در پی سفر در گرم ترین ماه های سال هستید، در ماه جولای، آگوست و ژوئن به این شهر بروید. گرم ترین زمان سال در اواخر ماه جولای (اوایل مرداد) با دمای میانگین ۳۲٫۹ درجه سانتی گراد و حداقل دمای ۱۸٫۵ درجه سانتی گراد در شب ها است.

بهترین زمان سفر به قونیه 
بهترین زمان سفر به قونیه

بهترین زمان سفر به قونیه با توجه به دمایی که حس می کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می گذارد و دماهای پایین وقتی که بادهای قوی می وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می کنند. در حقیقت می توان گفت که دمایی که ما حس می کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به قونیه با توجه به بارش باران یا برف

در صورتی که در پی سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی متر در ماه گفته می شود) یعنی آگوست، جولای و سپتامبر به قونیه بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواسط ماه جولای (اواخر تیر) است.

گزارشات هواشناسی نشان می دهند که احتمال بارش برف در ماه ژانویه مخصوصاً در اواخر ماه (اوایل بهمن) بسیار بالا است. بهترین زمان اسکی در قونیه، میانه های ماه ژانویه (اواخر دی) است.

بهترین زمان سفر به قونیه با توجه به رطوبت و وزش باد

قونیه دارای ماه های مرطوب بسیار و در فصل مقابل، دارای ماه های خشک است. کم رطوبت ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۲۳٫۲ درصد، ماه آگوست و مرطوب ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۷۸٫۴ درصد، ژانویه است.

وزش باد در قونیه، معمولا آرام است. پربادترین ماه های سال، جولای و سپس آگوست و ژوئن هستند. باد ماه جولای با سرعت ۱۶٫۸ کیلومتر بر ساعت، یک باد آرام به شمار می آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در قونیه در اواسط ماه ژوئن، ۳۰٫۲ کیلومتر بر ساعت است که یک باد متوسط به شمار می آید.

بهترین زمان سفر به قونیه با توجه به جمعیت گردشگران

شلوغ ترین ماه های گردشگری قونیه، جولای و سپس آگوست و می هستند. قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما در این ماه ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته در صورتی که از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می توانید کمی هزینه های خود را کاهش دهید.

خلوت ترین ماه گردشگری قونیه، دسامبر است؛ وقتی که با ارزان ترین قیمت هتل ها روبه رو خواهید شد.

بهترین زمان سفر به قونیه 
بهترین زمان سفر به قونیه

بهترین زمان سفر به قونیه با توجه به فصول

فصل بهار: ماه های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی تقریبا سرد خواهد شد. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۹٫۹ تا ۲۵٫۷ درجه سانتی گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک تر می شویم، هوا گرم تر خواهد شد. بارش باران با متوسط ۳ تا ۴ روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار دومین زمان شلوغ گردشگری قونیه است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایده آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می کند.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

ماه های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به طور مطلوبی گرم هستند. این ماه ها با صفر تا ۳ روز بارش موثر در ماه، کمترین میزان بارش در سال را تجربه می کنند.

ماه های ژوئن تا آگوست، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در قونیه هستند، پس ممکن است با بالا رفتن قیمت در هزینه هتل ها و پروازها روبه رو شوید.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۱۰٫۹ تا ۲۹٫۴ درجه سانتی گراد است که بر اساس میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا می کند. حدودا در هر ماه به طور میانگین ۲ تا ۳ روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. بر اساس آب و هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری قونیه است، پس قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما کاهش می یابد.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۳٫۵ تا ۹٫۹ درجه سانتی گراد در قونیه بسیار سرد است. به طور میانگین ۴ تا ۵ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، نیز از فصول خلوت گردشگری قونیه است.

بهترین زمان سفر به قونیه با توجه به فستیوال ها و رویدادها

قونیه یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور ترکیه است که به طور دائم دارای ساکنین بوده و همچنین به عنوان ایکونیوم دوران رومیان شناخته می شود. این شهر به عنوان پایتخت سلجوقیان در قرن های ۱۲ و ۱۳، یکی از مراکز غنی فرهنگی ترکیه به شمار می آید.

فستیوال ها و رویدادهایی مانند ملاقات عکاسان ملی بی شهر (شهری در استان قونیه)، فستیوال گیلاس های سفید، فستیوال سوگوکسو (Soguksu Festival)، فستیوال هندوانه، فستیوال توت فرنگی و فستیوال برداشت و فرهنگ، بخشی از رویدادهای کمتر شناخته شده این منطقه هستند. در ادامه بعضی از محبوب ترین فستیوال های قونیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

فستیوال بین المللی ملانصرالدین (The International Nasreddin Hodja Festival)

فستیوال بین المللی ملانصرالدین، یکی از فستیوال های اصلی شهر قونیه است که به یک شخصیت مشهور در ادبیات ترکیه اختصاص دارد. این رویداد که هر سال در ماه جولای برگزار خواهد شد، میزبان تعداد زیادی از نویسندگان است.

بهترین زمان سفر به قونیه ؛ آرامگاه مولوی در ترکیه
بهترین زمان سفر به قونیه ؛ آرامگاه مولوی در ترکیه

فستیوال بین المللی موسیقی رمزآلود قونیه (Konya International Mystic Music Festival)

فستیوال بین المللی موسیقی رمزآلود قونیه از سال ۲۰۱۴، هر سال در ماه سپتامبر در شهر قونیه برگزار خواهد شد.

 جشن سبای آرس (Seb-i-Arus ceremony)

جشن سبای آرس که هر سال در ماه دسامبر برگزار خواهد شد، یکی از فستیوال های اصلی قونیه در بزرگذاشت مولانا، شاعر معروف جهانی به شمار می آید. این رویداد در احترام به روز درگذشت وی، با برگزاری نمایش ها و اجراهای خارق العاده، گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند.

فستیوال مولانا

فستیوال مولانا هر سال به مدت چهار شب در ماه دسامبر در سالگرد ودینگ نایت مولانا با خداوند، برگزار خواهد شد. به علت داشته باشید برای حضور در این رویداد محبوب، حتما باید از چند ماه قبل بلیط و مکان اقامتی خود را رزرو کنید.

فستیوال رقص درویشان در قونیه

فستیوال رقص درویشان در قونیه، یکی از چشم نوازترین رویدادهای جهانی، هر سال در ماه دسامبر در قونیه برگزار خواهد شد. مراسم مذهبی رقص سما، عملی از روی عشق و اجرایی بر پایه ایمان صوفیان است. هر سال در این روزها، هزاران نفر به قونیه می آیند تا شاهد این مراسم فوق العاده باشند

فستیوال رقص درویشان در قونیه ۲۰۱۸ در تاریخ ۱۰ تا ۱۸ دسامبر (۱۹ تا ۲۷ آذر ۱۳۹۷) برگزار می شود.

بهترین زمان سفر به قونیه 
بهترین زمان سفر به قونیه

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *